#


آنچه که در مورد آمازون باید بدانید

آمازون
13 اکتبر 2017 بدون نظر 1389 بازدید

آنچه که در مورد آمازون باید بدانید

آنچه که در مورد آمازون باید بدانید

تقریبا بیشتر افرادی که با اینترنت سرو کار دارند سایت آمازون را می شناسند. در واقع آمازون یک کمپانی بزرگ است که در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت می کند که یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی می باشد که در سال ۱۹۹۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کردو موسس آن جف بزوس نام دارد که از شهر سیاتل در ایالت واشنگتن این کمپانی عظیم را پایه گذاری کرد.

آمازون

آمازون

آغاز به کار آمازون

سال ۱۹۹۵ میلادی زمانی بود که این کمپانی با نام فروشگاه برخط کتاب کار خود را رسما آغاز کرده و تا کنون کتاب و سی دی و بسته های نرم افزاری و حتی کفش را در سراسر جهان عرضه می کند و می توان گفت یکی از زمینه های کاری این فروشگاه اینترنتی فروش محصولات تازه و دست دوم به تمام متقاضیانی است که کالا و کتابی را از این سایت درخواست می کنند. در اصل آمازون محصولاتی که در اختیار دارد را به تمام کشورهای جهان که دارای متقاضیانی است می فرستد.

در حال حاضر این کمپانی بزرگ کتاب خوان های الکترونیکی را تولید کرده است که در تمام جهان افراد بسیاری به آن ها علاقه نشان داده اند و در خواست داشتن آن ها را دارند. این کمپانی از بیشترین درصد فروش کالاهای در بین سایر فروشگاه های اینترنتی دارد و توانسته در این زمینه نسبت به آن ها پیشرو باشد. این کمپانی به خاطر استفاده از همکاری در فروش توانسته موفقیت های چشمگیری را به دست بیاورد که همین امر باعث شده افراد بسیاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار کرده و فضاهای شغلی بسیاری به وجود آمده است.

آمازون

آمازون

موسس سایت آمازون

جف بزوس که تاسیس کننده سایت آمازون می باشد در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۶۴ میلادی در مکزیک متولد شد و خانواده او دارای ۲۵۰ هزار هکتار از زمین های مراتع و زمین کشاورزی بودند که در کاتولا قرار داشت. جف بزوس زمانی تصمیم گرفت خود را به فرد مشهوری تبدیل کند که در نوجوانی اش پارکینگ خانه شان را به یک آزمایشگاه علمی تبدیل کرده بود و در آنجا طرح های علمی خود را مورد آزمایش قرار می داد.

زمانی که خانواده بزوس به فلوریدا نقل مکان کردند جف تصمیم گرفت تحصیلات دوره دبیرستان خود را در میامی پالمتو سنیور به اتمام برساند که همین طور هم شد. در همین سال ها بود که بزوس بیش از هر زمان دیگری علاقه پیدا کرد تا با کامپیوتر کار کند. جف بزوس پس از آنکه دوران دبیرستان خود را تمام کرد ابتدا رشته فیزیک را برای ادامه تحصیل برگزید و وارد دانشگاه پرینستون شد اما پس از مدت زمان اندکی رشته تحصیلی خود را عوض کرده و به سراغ رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق رفت و از آنجا که به رایانه خیلی علاقه مند بود توانست در این حوزه با موفقیت فارغ التحصیل شود.

جف بزوس برای کسب تجربه در زمینه تحصیلی خود برای کمپانی های مختلفی کار کرده و در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست به عنوان جوان ترین قائم مقامی که کمپانی بنکرز تراست داشته معرفی شود. از این سال به بعد بزوس تا چهار سال به ادامه فعالیت خود در کمپانی D.E Shaw پرداخت و در زمینه علوم کامپیوتری که برای استفاده در بازارهای بورس مناسب پود تحقیقات گسترده ای داشت. در این کمپانی هم بزوس به عنوان یکی از جوان ترین قائم مقام هایی که شاو داشته معرفی گردید.

آمازون

آمازون

تاریخ تاسیس آمازون

در سال ۹۴ میلادی بود که بزوس متوجه شد در طول سال به کار بردن اینترنت دارای رشد ۲۳۰۰ درصدی است و او از این مساله برای به وجود آوردن یک حوزه جدید در تجارت استفاده کرد و موارد مختلفی را تحت بررسی های دقیق قرار داد و در این بین کتاب بیشتر از هر چیز دیگری توانست مورد توجه بزوس قرار بگیرد و او بیشترین تمرکز خود را بر روی این مساله قرار داد.

فکر اینکه بتوانی کتاب را به صورت آنلاین جستجو کرده و آن را به صورت مستقیم سفارش بدهی باعث شد تا جف بزوس شغل و حرفه شخصی خود را در این زمینه آغاز کند. بزوس و همسرش به خاطر اینکه بتوانند به عمده فروشی کتاب اینگرام دست پیدا کنند و برای طرح مورد نظر خود از آن استفاده کنند مجبور شدند دوباره به سیاتل بازگردند. دلیل استفاده از نام آمازون این بود که بزوس قصد داشت در این حرفه همچون جنگلهای آمازون بی انتها و تمام نشدنی دیده شود.

در ماه سپتامبر سال ۱۹۹۵ میلادی بود که وب سایت آمازون توانست یک آمار جدید که نشان دهنده فروش هفتگی به مبلغ ۲۰ هزار دلار بود را برای خود ثبت کند. در ابتدای کار بزوس به تمام افرادی که سهام دار آمازون بودند اعلام کرد که احتمال از دست رفتن سرمایه آنها برابر با هفتاد درصد است اما خانواده او مبلغی به اندازه ۳۰۰ هزار دلار را در اختیار بزوس گذاشتند.

با رشد روزافزونی که آمازون در زمینه فروش داشت خانواده بزوس با سهم ۶ درصدی خود توانستند به افراد میلیاردی که درسیاتل وجود داشت تبدیل شوند. یکی از محصولاتی که سایت آمازون ارائه می دهد کتاب خوان الکترونیک کیندل فایر است که موجب شده آمازون در این زمینه هم به موفقیت بسیاری دست پیدا کند.

آمازون

آمازون

مزایای کاری آمازون

مزایای بسیاری را می توان برای سایت آمازون برشمرد که عبارتنداز بی نیازی از تهیه کاتالوگ های فیزیکی، پائین آمدن هزینه ها، بالارفتن سرعت در خرید محصولات، قابلیت عوض کردن روزانه کاتالوگ. علاوه بر مزایایی که نام برده شد باید گفت که برای بزوس یک خطر بزرگ وجود داشت و ان هم این بود که باید بر روی یک فناوری جدید و ناشناخته و غیرقابل اعتماد به نام اینترنت و فضای مجازی سرمایه گذاری می کردکه در آن سالها برای مردم بیشتر جنبه تفریح و ارتباطات اجتماعی را داشت ولی در این بین تنها کسی که توانایی این را داشت که برای رویای کودکی اش ریسک کند و تلاش خود را برای رسیدن به آرزوهایش انجام دهد جف بزس بود.

در حال حاضر نیز سایت آمازون همچون قبل در زمینه فروش محصولات و از جمله کتاب خوان الکترونیکی فعالیت دارد و متقاضیانی که قصد بازدید از این سایت را دارند می توانند به وب سایت Amazon.com مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش بدهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *