#


آغاز نبرد پتنتی اپل با ال جی و سامسونگ در خصوص میکرو ال ای دی

25 مارس 2018 بدون نظر 1951 بازدید

آغاز نبرد پتنتی اپل با ال جی و سامسونگ در خصوص میکرو ال ای دی

رقابت پتنتی ال جی و سامسونگ و اپل در مورد تولید پنل های میکرو ال ای دی

کمپانی اپل در تازه ترین برنامه خود، شروع به برنامه ریزی برای ثبت کردن ۳۰ پتنت در زمینه میکرو ال ‌ای‌ دی‌ در کشور کره‌‌ جنوبی نموده است.

کمپانی های سامسونگ و ال ‌جی به ‌عنوان  شرکت های پیشرو در عرصه بازار مانیتورها‌ با رقیب جدیدی در این عرصه ‌ مواجه شده‌اند. شرکت اپل که پیش تر از این با حرف هایی برای حضور جدی‌ در عرصه توسعه‌‌ ی فناوری میکرو ال ‌ای ‌دی‌ خبرساز شده بود؛ الان با ثبت کردن ۳۰ پتنت در ارتباط با این تکنولوژی در کشور خاستگاه سامسونگ و ال‌ جی‌، جنگ پتنتی را شروع کرده‌ است. بر اساس گزارش‌ های موجود این شرکت قدرتمند آمریکایی‌ تشکیلات به خصوصی در کالیفرنیا برای تحقیق درباره این نمایشگرها ساخته است که به احتمال زیاد، در سال های آینده کمپانی اپل را به سمت تولید بومی نمایشگر آیفون‌، آی پد و اپل‌ واچ‌ تشویق خواهد نمود.

کمپانی اپل پتنت‌ های جدید خود را در زمینه فن آوری های میکروال‌ ای ‌دی‌ (microLED)  برای رقابت با دو ابرقدرت های کنونی دنیای مانیتورها در این کشور به ثبت رسانده است، نخستین گام این کمپانی جهت حضور در بازار ذکرشده را با خرید LuxVue در سال ۲۰۱۴ برداشت. کیم جونگ‌ چان، رئیس نهاد مالکیت فکری در کشور کره در حوزه‌ ی صفحه نمایش، احتمال استفاده شرکت اپل از صفحه‌ میکرو‌ال ‌ای ‌دی در تولیدات آینده‌ی اپل را ممکن می داند. اپل با ثبت پتنت در واقع به دو شرکت بزرگ در این زمینه نشان داده است که در آینده نزدیک، رقیبی اساسی برای آن ها خواهد بود.

شرکت سامسونگ هم اکنون مدل نخستین یک تلویزیون میکروال ‌ای ‌دی ۱۴۶ اینچی را ساخته است با این وجود کره‌ ای‌ ها مدعی ‌اند که توانایی ساخت این پنل‌ ها را در هر ابعاد و  تعدادی را نیزدارند. به خاطر همین مسائل و رقابت ها امکان استفاده از این پنل ها‌ درگوشی‌ ها،‌ تبلت‌ ها و لپ‌ تاپ‌ های آینده انتظار می رود. این سؤال مطرح می شود که چرا بزرگان دنیای موبایل ساختن چنین پنل‌ هایی را مد نظر قرار داده اند؟  جواب را باید چنین بیان کرد که پنل‌ های میکرو ال ‌‌ای ‌دی ضعف‌ های اولدهای فعلی بازار را ندارند و نسخه‌ ی مدل تکامل یافته آن‌ها محسوب می شوند. صفحه نمایش های  میکروال ای ‌دی‌ روشن ‌تر از نمونه‌های فعلی موجود هستند و مصرف انرژی پایین تری نیز دارند همچنیناین پنل‌ها ایراداتی مثل تغییر رنگ و Burn-in را ندارند.

اپل با گام گذاشتن  به این تولیدات جدید در پی پایین آوردن وابستگی خود به شرکت های سامسونگ و ال‌ جی در تأمین صفحه نمایش  گوشی‌های خود است. سامسونگ تأمین میلیون‌ها پنل‌ اولد ۵.۸ اینچی برای آیفون ۱۰ را با میانگین دو برابر قیمت بالاتر نمونه‌های ال ‌سی ‌دی برعهده گرفته بود به‌ گونه ای  که قیمت بالای این نوع پنل‌ مهم ترین علت تبدیل شدن آیفون ۱۰ به یک گوشی ۹۹۹ دلاری در بازار گوشی ها است. وابستگی به یک شرکت سازنده و تامین کننده قطعات برای هیچ‌ یک از طرفین یک همکاری بدون ‌خطر نیست به‌ خصوص که در این همکاری، دو رقیب مهم دنیای گوشی‌ هوشمند حضور دارند. شرکت اپل تحقیقات در زمینه میکرو ال ‌ای ‌دی‌ را در برنامه و هدف آینده خود جهت کاهش وابستگی به شرکت های دیگر را آغاز کرده است و این موضوع با توجه به آینده ‌دار بودن این فناوری‌ و ارزشمند بودن پتنت‌های آن، اقدام قابل توجهی به نظر می رسد.

سامسونگ قول نمایش مدل اولیه  صفحه نمایش  میکرو‌ال ‌ای ‌دی خود در هفته های آینده را داده، این نشان دهنده پیشگام بودن این شرکت نسبت به رقبای دیگرش می باشد این درحالی است که احتمالا تلاش‌‌ اپل در حد پروژ‌ه‌ های آزمایشی باقی مانده است. بر اساس پیش‌ بینی‌ ها احتمال می رود که اپل ‌واچ‌ اپل اولین محصولی خواهد بود که به این مدل صفحه نمایش تجهیز شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *