#


آشنایی با نحوه طراحی سایت

طراحی سایت
10 اکتبر 2017 بدون نظر 1383 بازدید

آشنایی با نحوه طراحی سایت

آشنایی با نحوه طراحی سایت

سایت ها صفحه های اینترنتی ای هستند که برای سهولت در انجام امور اینترنتی طراحی شده و مورد استفاده کاربران دنیای مجازی قرار می گیرند. برای طراحی سایت باید بدانید که وب سایت ها از تعداد بسیار زیادی فایل تشکیل شده اند که به وسیله پرونده های مشخصی مرتب شده اند درست به مانند نظم و ترتیب دادن در رایانه خصوصی. برای صفحه اصلی سایت اسم های مختلفی در نظر گرفته اند که عبارتند از: index.htm ویا default.htmI

زمانی که وارد مرورگر شده و یک آدرس را وارد می کنید این مرورگر به جستجوی اکانت اصلی و میزبان که این آدرس وارد شده به اشاره کرده می پردازد و سعی دارد یکی از اصلی ترین و مهم ترین فایل مربوط به آدرس داده شده را در اختیار شما قرار دهد. مرورگر اگر بتواند فایل مربوطه ای را که خواسته اید بیابد آن را در صفحه مرورگر شما نشان می دهد.

در مورد فایل های ایندکس اچ تی ام آی باید بگوئیم این فایل به صورت یک ترکیب از متن و عکس هایی است که به هنگام طراحی سایت مشخص شده و مرتب چیدمان شده اند. باید بدانید متنی که مد نظر است در خود سایت وجود دارد اما فایل هایی که مربوط به تصاویر مرتبط با متن است احتمالاً در وب سایت سیو شده اند و یا ممکن است در بخش دیگری از فضای اینترنتی بارگذاری شده است.

سایت

سایت

احتمال دارد لینک مربوط به بعضی از صفحاتی که متن و تصویر دارد در یک صفحه دیگر داده شده باشد.در این صورت شما می توانید از صفحه ای که در آن هستید به صفحه دیگر رفته و عکس و متن مورد نظر خود را پیدا کنید.
مجموعه ای از صفحه های وب و عکس و فایل هایی که در حساب کاربری میزبان موجود است به صورت دسته جمعی موجب ساختن یک وب سایت می شوند.
برای ساختن و آماده کار شدن یک سایت مراحلی باید طی شود که در ادامه خلاصه وار به بیان آن ها می پردازیم.

ـ راه اندازی وب سایت

برای اینکه در طراحی سایت و یا پرتال بتوان یک وب سایت را راه اندازی کرد باید قدم به قدم کار کرد که انجام درست و صحیح هر مرحله باعث می شود وب سایت به بهترین شکل راه اندازی شود. راه اندازی وب سایت خود مراحلی را شامل می شود که به ترتیب عبارتند از:

• برگزیدن یک نام خوب و مناسب برای سایت
• نام سایت باید در اینترنت ثبت شده باشد.
• انتخاب یک طراحی خوب و مناسب برای نرم افزار و گرافیک سایت
• به دست آوردن یک فضای کاربری مناسب و خوب
• بارگذاری سایتی که طراحی کرده اید بر روی فضای کاربری و افتتاح و شروع به کار سایت

سایت

سایت

ـ نرم افزار هایی که برای طراحی سایت و پرتال مورد نیاز می باشد

برای اینکه بتوانید یک سایت خوب و کاربردی را طراحی کنید به نرم افزار های زیادی نیاز دارید.زیر ساخت هایی که برای پروژه های طراحی سایت و پرتال استفاده میشود همه بر اساس مایکروسافت دات نت فرام وورک می باشد. زمانی که از فناوری دات نت استفاده می کنید این امر به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد و بیش از هر چیزی مطمئن است موجب می شود که قابلیت های زیادی برای کاربران فراهم شود.

از جمله قابلیت هایی که این فناوری به همراه دارد این است که می توانید کد های وارد شده را مدیریت کرده و با روش انتخابی که برای پروژه در نظر گرفته می شود سازگاری خواهید داشت. این فناوری باعث می شود تنها به یک زبان خاص وابسته نباشید و این یکی از مهمترین قابلیت هایی است که می تواند برای کاربران راحتی را به همراه داشته باشد.

زیر ساخت های نرم افزاری دات نت که به عنوان اصلی ترین بستر برای اجرای پروژه وجود دارد باعث می شود که به سادگی بتوانید از فناوری های خاصی که با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارند استفاده کنید. وقتی از نرم افزار های چند لایه در طراحی و ساخت سایت استفاده می شود این عمل باعث می شود که در آینده به راحتی بتوان وب سایت را ارتقا داده و در هنگام توسعه پروژه دیگر هیچ گونه هزینه دوباره کاری ای برای شما در بر نخواهد داشت.

سایت

سایت

ـ در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی در طراحی سایت

زمانی که یک کاربر قصد دارد وارد سایت شود ابتدا مورد اعتبار سنجی قرار می گیرد و پس از آن به قسمت های مختلف دیگر راهنمایی می شود تا بتواند بهتر بهموارد مورد نیاز خود دست پیدا کند. باید به خاطر داشته باشید که هر سایتی برای دسترسی به اطلاعات دارای ملاحظات امنیتی بسیار است که باعث می شود افراد غیر مجاز نتوانند به بانک اطلاعاتی سایت ها دست یافته و موجب خرابکاری و دستکاری در این اطلاعات شوند. پس رعایت اصول ایمنی و اتخاذ برنامه های ایمنی برای تمام سایت ها به عنوان یک امر مهم و ضروری تلقی می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *