#


کوالکام با اسنپدراگون ۸۵۰ وارد عرصه ی رقابت می شود

7 ژوئن 2018 بدون نظر 1511 بازدید

کوالکام با اسنپدراگون ۸۵۰ وارد عرصه ی رقابت می شود

رونمایی کوالکام از پردازنده ی اسنپدراگون ۸۵۰

شرکت کوالکام تمرکز خود را روی تولید پردازنده ی نوین Snapdragon که مختص ویندوز ۱۰ در معماری آرم است گذاشته است. البته تلفظ صحیح نام این شرکت اسنپدراگن می باشد اما از آنجایی که در ذهن کاربران اسنپدراگون جا افتاده بنابراین ماهم به همین شکل برایتان تلفظ می کنیم. اسنپدراگون ۸۵۰ نسخه ای از پردازنده ۸۴۵ آن می باشد که ارتقا پیدا کرده است.

کمپانی مایکروسافت و کوالکام مشترکا به منظور ارتقای سیستم های ویندوز ۱۰ مبتنی بر آرم، دربرخی از دستگاههای اچ پی، ایسوس، لنوو، از پردازنده ی اسنپدراگون استفاده کرده اند اما پردازنده ی  اسنپدراگون ۸۵۰ مختص دستگاههایی طراحی شده است که ویندوز ۱۰ رویشان نصب می شود.

مزایای بکار بردن اسنپدراگون ۸۵۰ نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ در رایانه هایی که همیشه متصل هستند:

– ۳۰ درصد عملکرد بالاتر

– ۲۰ درصد بهینه سازی در مصرف باتری

– افزایش ۲۰ درصدی سرعتlte گیگابایتی

مودمی که در اسنپدراگون ۸۵۰ بکار رفته است مودم X20می باشد که سرعت اتصال آن ۱.۲ گیگابایت بر ثانیه است و این در حالی ست که در پردازنده ی اسنپدراگون ۸۳۵ از مودم X16 که در بهترین شرایط ممکن سرعت ۱.۰ گیگابایت در ثانیه را دارد.

اسنپدراگون ۸۵۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ تراشه های یکسان زیادی دارند اما نسخه ی ۸۵۰ از فرکانس بالاتر و فضای خنک کننده ی حجیم تر و باتری های بزرگتری به منظور سازگاری بیشتر با ویندوز ۱۰ برخوردار است.

تولید کنندگان و یا توسعه دهندگانی که خواستار آن هستند تادر اپلیکیشن های خود از هوش مصنوعی استفاده کنند می توانند از سرعت بخشی سخت افزاری اسنپدراگون بهره ببرند.

اسنپدراگون ۸۵۰ اولین پردازنده براساس معماری آرم بشمار می رود که مخصوص سیستم عامل windoz 10 تولید شده است و تراشه ی مرکزی آن، از فرکانس بالاتری برخوردار است و هسته ها براساس طراحی ویندوز بهینه شده است. کاربرانی که به ویرایش عکس و بررسی های دستور زبانی و دستیارهای صوتی متکی بر هوش مصنوعی علاقه دارند میتوانند به توانایی های اسنپدراگون ۸۵۰ اعتماد کنند و از آن نهایت کاربرد را داشته باشند.

شرکت کوالکام در رایانه هایی که در آن  پردازنده ی اسنپدراگون ۸۳۵ بکار رفته این ادعا را داشت که باتری بیش از طول یک روز انرژی خودرا نگه میدارد اما در رایانه هایی با اسنپدراگون ۸۵۰ پارا فراتر نهاده و مدعیست که باتری این سیستم ها تاچند روز شارژ دهی دارند. مودم های X20 علاوه براین که سرعت LTE را از نظر تئوری ارتقا می دهد، بلکه میتواند به بازار های بیشتری هم راه یابد زیرا اکثر اپراتورها از محدوده ی ۱۰ مگاهرتزی پشتیبانی می کنند و این مودم به LAA پایین تر نیاز دارد. با وجود پردازنده ی اسنپدراگون ۸۵۰ شاهد اتفاق های خوبی در زمینه ی تولید دستگاه هایی با فرم فکتورهای رخ خواهیم بود.

در روند معرفی اسنپدراگون ۸۵۰ ، از تبلت ویژه ی مورد نظر شرکت مایکروسافت با نمایشگر دوگانه به نام اندرومدا، حرفی به میان نیامده اما به احتمال قوی در این تبلت از پردازنده ی اسنپدراگون ۸۵۰ استفاده شده است که احتمالا پیاییز سال ۹۷ همزمان با اسنپدراگون ۸۵۰ به بازتر عرضه می شود. پیش بینی هایی برای  تولید پردازنده ی Snapdragon 1000 با هسته های جدید Cortex- A76 و قدرت پردازشی هم سطح Core i5 اینتل در سال ۲۰۱۹ به گوش میرسد که با درست بودن این شایعه این تراشه ی جدید تولید لپ تاپ هایی در سطح تراشه های اینتل و بهره مندی های معماری ARM را نوید می دهد. امید داریم سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ برای طرفداران شرکت مایکروسافت و سیستم عامل پرطرفدار آن، سال پرهیجانی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *