#


نگاهی نزدیک به گلکسی بوک۱۰ اینچی سامسونگ

سامسونگ
14 نوامبر 2017 بدون نظر 1887 بازدید

نگاهی نزدیک به گلکسی بوک۱۰ اینچی سامسونگ

نگاهی نزدیک به گلکسی بوک۱۰ اینچی سامسونگ

کمپانی کره ای سامسونگ نسل جدیدی از تبلت های ویندوزی خود را با نام گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی وارد بازار کرده است. این مساله در حالی است که دیگر در بازار تبلت ها نمونه هایی مبتنی بر ویندوز هستند بسیار کمتر از قبل شده است اما با این حال کمپانی های بزرگی هستند که تبلت هایی با این سیستم عامل را تولید می کنند تا شانس خود را در این زمینه هم امتحان کرده باشند. در حال حاضر شرکت مایکروسافت در زمینه استفاده از ویندوز در تبلت های خود فرمان روایی می کند و توانسته با تبلت های سرفیس خود وارد این حیطه شود.

هم اکنون کمپانی های زیادی وارد عرصه تولید تبلت های مختلف با امکانات بسیار زیاد و مشابه کردند که قیمت کمتری نسبت به تبلت های مایکروسافت دارد و همین مساله برای این کمپانی به عنوان یک زنگ خطر جدی به شمار می رود. ردموندی ها در دنیای فناوری در زمینه تولید تبلت با وجود رقبای بسیار احساس خطر کرده به دنبال ایجاد فضایی بهتر برای محصولات خود هستند.

در کنگره ای که در سال جاری برگزارشد کمپانی سامسونگ توانست دو تبلت ویندوزی خود را معرفی کند. یکی از این دو تبلت دارای قیمت ارزانی بوده و برای انجام کارهایی که در طول روز انجام می دهید مناسب بوده و تبلت دیگر قدرت بالایی داشته و به عنوان پرچمدار معرفی شده است. تبلت ارزان قیمت سامسونگ با نام گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی معرفی می شود و تبلت دیگر به نام گلکسی بوک۱۲ شهرت دارد.

تبلت۱۰.۶ اینچی دارای پردازنده Core m3 می باشد اما تبلت پرچمدار دارای پردازنده Core i5 می باشد اما این تنها تفاوت این دو تبلت سامسونگ نیست و این دو تفاوت های دیگری نیز دارند. نمایشگری که در تبلت۱۰.۶ اینچی سامسونگ به کار رفته است فول اچ دی می باشد و از بین انواع TFT انتخاب شده است اما صفحه نمایش نسخه ۱۲ اینچی از نوع سوپر امولد است که رزولوشن آن۲۱۶۰ در۱۴۴۰ می باشد.

سامسونگ

سامسونگ

طراحی گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی

زمانی که برای نخستین بار به گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی نگاه کنید در مورد ظاهر آن یک طراحی معمولی را خواهدی دید که قبل از این هم در مورد محصولات قبلی این کمپانی مشاهده کرده اید. کمپانی سامسونگ در طراحی گلکسی بوک جدید خود از یک استند جدید ویا ایده ای مدرن استفاده نکرده است اما نمی توان به دلیل این مسایل طراحی زیبای آن را نادیده گرفت.

کمپانی سامسونگ در سال های اخیر در طراحی گوش های هوشمند و تبلت های جدید خود از شیشه استفاده کرده اما در مورد تبلت های گلکسی بوک این طراحی دیده نمی شود و این کمپانی در طراحی بدنه این مدل از تبلت ها آلومینیوم را به کار برده استکاربر زمانی که تبلت خود را با این طراحی آلومینیومی می بیند احساس بهتری نسبت به کار کردن با آن خواهد داشت. آلومینیوم به کار برده شده در طراحی این مدل از تبلت ها باعث می شود کالای با کیفیت تری در اختیار کاربر قرار بگیرد که از کار کردن با آن لذت خواهد برد.

سامسونگ در طراحی این تبلت های جدید خود از حاشیه های بسیاری در اطراف صفحه نمایش استفاده شده است. این حاشیه زیاد باعث شده این محصول سامسونگ کمی بزرگ و زمخت به نظر برسد. وزنی که کمپانی سامسونگ برای گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی تعیین کرده ششصد و پنجاه گرم می باشد که وزن بسیا مناسبی برای آن به حساب می آید. بدنه فلزی به کار رفته برای این تبلت جدید در تمام قسمت به جز بخشی که دکمه پاور در آن قرار دارد در کلیه قسمت ها تا مقابل تبلت به شکلی یکپارچه وهماهنگ است که طاحی زیبایی را نشان می دهد. البته وجود قسمت جدایی که پاور در آن قرار دارد باعث می شود که حس یکپارچگی کامل این تبلت دیده نشود و در واقع آن را به دو قسمت تقسیم کرده است.

سامسونگ در صفحه پشتی گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی خود از هیچ دوربیمی استفاده نکرده است و تنها به حک شدن نام خود بر روی پنل پشتی آن اکتفا کرده است. کمپانی سامسونگ در مورد دکمه های پاور و کلید تنظیم حجم صدا قسمت بالایی دستگاه را مورد استفاده قرار داده است درست همانند روشی که در مورد تبلت های دیگر خود انجام می داده است.

کمپانی کره ای از هیچ دریچه خروجی هوا برای تبلت گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی استفاده نکرده است چرا که از پردازنده سری ام در طراحی سخت افزاری آن استفاده کرده است و به همین دلیل این تبلت نیازی به دریچه ای برای تهویه هوا ندارد اما در مورد تبلت های قوی تر که از پردازنده قوی تری نیز استفاده کرده است تا تبلت بتواند کارایی بهتری داشته وعمر بالاتری نیز داشته باشد.

صفحه کلید و قلم اس پن گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی

اگر برای خرید تبلت به بازار لوازم کامپیوتری بوید می بینید که کمپانی های بسیاری صفحه کلید و قلم مربوط به دستگاه های لمسی را جداگانه به مشتریان عرضه می کنند اما کمپانی سامسونگ بر خلاف دیگر کمپانی ها صفحه کلید وقلم گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی را در داخل جعبه آن قرار داده است. با وجود اینکه صفحه کلید این تبلت نور زمینه ندارد اما کاربران می توانند با لذت از این صفحه کلید استفاده کنند. فاصله و اندازه کلیدها بسیار مناسب بوده و هیچ مشکلی در تایپ شما به وجود نخواهد آمد.

قلمی که سامسونگ برای این تبلت جدید ارائه کرده است از لحاظ ظاهر و کاربرد شبیه قلمی است که این کمپانی در مورد تبلت اس۳ به کار برده بود. این قلم وزن کمی داشته و به همراه سطوح فشار اس پن می تواند موجب لذت بردن از کار با آن شود درست مانند زمانی که از یک قلم واقعی برای نوشتن استفاده می کنید.

صفحه نمایش گلکسی بوک۱۰.۶ اینچ

سامسونگ برای اینکه بتواند قیمت پائینی را در مورد تبلت های جدید خود به عنوان یک تبلت میان رده داشته داشته باشد از پنل های TFT برای صفحه نمایش آن استفاده کرده است. صفحه نمایش این تبلت فول اچ دی بوده و تراکم تصویر آن۲۰۷ پیکسل در اینچ می باشد. در این صفحه نمایش نشان دادن تصاویر از طراوت کمتری در خصوص نشان دادن رنگ ها و همچنین روشنایی دارد. اگر بخواهید تبلتی با قیمت پائین داشته باشید که عملکرد خوبی داشته باشد می توانید این مدل از تبلت های پائین رده سامسونگ استفاده کنید. میزان روشنایی رنگ سفید این تبلت بسیار بالا بوده وموجب می شود در طول استفاده بیشتر از این محصول در تاریکی چشم کاربر خسته شده و کمی اذیت شود.

دوربین و اسپیکر گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی

سامسونگ در طراحی گلکسی بوک جدید خود تنها از یک دوربین۵ مگاپیکسلی در بخش پنل جلویی دستگاه استفاده کرده است. این دوربین می تواند ویدئوهایی با کیفیت تمام اچ دی را ضبط کرده و نرخ فریم آن۶۰ فریم در ثانیه می باشد و می تواند پاسخگوی مصارف کاربران در طول روز باشد. بهتر است برای عکاسی از دوربین این تبلت ها استفاده نشود چرا که علااوه بر سخت بودن استفاده از آن کیفیت تصویری هم که ارائه یم دهند بسیار کمتر از کیفتی است که در مورد پرچمداران موبایل استفاده می شود.

سامسونگ در خصوص تبلت های جدید خود از دو اسپیکر در قسمتهای کناری این مدل از تبلت ها استفاده کرده است که از لحاظ کیفیت و حجم صدا می تواند موجب رضایت کاربران گردد. اسپیکر استریوئی که در این مدل از تبلت های سامسونگ به کار رفته است مانند تبلت های دیگر نمی تواند صدای بم را به خوبی نشان دهد. با این وجود پخش صدا در حجم های مختلف صدا می تواند در مورد تبلت های جدید سامسونگ بسیار مناسب به شمار بیاید.

سامسونگ

سامسونگ

باتری

همیشه یکی از چیزهایی که در مورد انتخاب گجت های قابل حمل مد نظر قرار داده می شود باتری آن می باشد. در مورد گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی سامسونگ از یک باتری۳۰.۴ وات ساعتی استفاده کرده است که با توجه به ظرفیت آن نمی توان توقع داشت عملکرد بسیار خوب و بینظیری از باتری این تبلت داشت. طبق چیزی که سامسونگ ادعا کرده است این تبلت پائین رده و ارزان می تواند به مدت نه ساعت به صورت مداوم ویدئو پخش کند.

البته این مساله کمی غیر قابل اعتماد به نظر می رسد اما طبق آزمایشاتی که انجام شده این تبلت با این اندازه باتری می تواند پنج ساعت ونیم به صورت یکسره ویدئو پخش کند. به طور کلی این مدل از تبلت های پائین رده سامسونگ می تواند پاسخگوی نیاز روزمره افراد باشد و به طور کلی تبلت قابل اعتمادی به شمار می رود که می توان در مورد کارهای روزمره آن را مورد استفاده قرار داد و از کار کردن با احساس خوبی داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *