#


نمایشگاه CES2018 فرصتی برای رونمایی از لپ تاپ XPS15 دل

10 ژانویه 2018 يك نظر 1445 بازدید

نمایشگاه CES2018 فرصتی برای رونمایی از لپ تاپ XPS15 دل

نمایشگاه CES2018 فرصتی برای رونمایی از لپ تاپ XPS15 دل

در نمایشگاه CES2018  که چند روزی است کار خود را آغاز کرده لپ تاپ های جدید و زیبایی معرفی شده اند که در بین آن ها نام لپ تاپ XPS  دل نیز دیده می شود. این لپ تاپ نسخه ای۱۵ اینچی می باشد که در طراحی آن از لولایی استفاده شده است که می توان به وسیله آن لپ تاپ را به یک تبلت زیبا تبدیل کرد.

کمپانی دل چند روز پیش از نمایشگاه دیجیتالی لپ تاپ۱۳ اینچی خود را معرفی کرد که قابلیت تبدیل شدن را داشت و حالا در این نمایشگاه دل از نسخه۱۵ اینچی لپ تاپ های ایکس پی اس خود رونمایی کرده است که این قابلیت به خوبی خود را در آن نشان می دهد و کاربرد بسیار زیادی دارد. البته نا گفته نماند ایکس پی اس۱۵ تنها یک لپ تاپ  بزرگ تر از نسخه۱۳ اینچی نیست بلکه سخت افزار آن بسیار قدرت بیشتری داشته و قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی دارد که موجب می شود به عنوان یک لپ تاپ متفاوت از نسخه ایکس پی اس۱۳ باشد.

یکی از تغییرات مهمی که در مورد این لپ تاپ به چشم می آید کیبورد آن می باشد که البته در ظاهر شبیه به کیبوردهایی است که در لپ تاپ های معمولی مورد استفاده قرار گرفته است. مکانیزمی که در خصوص کیبورد این لپ تاپ به کار گرفته شده است بسیار متفاوت تر از چیزی است که در مورد کیبوردهای معمولی شاهد هستیم.

کمپانی دل برای طراحی این کیبورد جدید خود از فناوری ای که بر اساس آهنربا و خاصیت مغناطیسی عمل می کند استفاده کرده است و توانسته کیبوردی جدید و کارآمد را طراحی نماید. وقتی بخواهید با کلیدهای این کیبورد کار کنید تمام آن ها در جای خود قرار دارند اما زمانی که آن ها را فشار دهید بازخورد به وجود آمده از فشار دادن کلیدهای کیبورد به دلیل آهنرباهایی است که در قسمت زیرین کلیدهای کیبورد جای گرفته اند. زمانی که اندازه دافعه به وجود آمده تغییر کند می توان عمق و فشار مناسبی را برای حرکت کلیدها به صورت عمودی شبیه سازی کرده و مورد استفاده قرار داد.

ماژول های سخت افزاری که در ایکس پی اس۱۵ اینچی دل وجود دارد مورد دیگری است که موجب می شود نسبت به مدل پیش از خود بهتر دیده شود و متمایز از آن محسوب گردد. تراشه های کم مصرف و ضعیفی در نسخه۱۳ اینچی لپ تاپ ایکس پی اس به کار رفته بود اما در نسخه۱۵ اینچی این لپ تاپ پردازنده های بسیار قدرتمندی مورد استفاده قرار گرفته اند که موجب می شود این مدل از لپ تاپ های دل به عنوان یک لپ تاپ قوی ظاهر شود.

تراشه ای که در این لپ تاپ به کار رفته نخستین تراشه پر قدرتی است که کمپانی اینتل با استفاده از پردازنده گرافیکی AMD آن را طراحی کرده و به بازار عرضه کرده است. این پردازنده دارای قدرت۶۵ واتی است که کمپانی دل از آن ها در مورد لپ تاپ های زیبای خود استفاده کرده و عملکرد گرافیکی این لپ تاپ به وسیله تراشه رادئون AMD انجام می شود که در کنار پردازنده اینتل قرار گرفته است.

کاربرانی که علاقه مند به داشتن این لپ تاپ باشند می توانند از بین لپ تاپ هایی که به تراشه ی Core i5 و یا Core i7 مجهز هستند و دارای حافظه رم به میزان۸ و یا۱۶ گیگابایتی هستند یکی را انتخاب نمایند. البته باید بگوئیم این لپ تاپ جدید دل دارای صفحه نمایش لمسی بوده و رزولوشن به کار رفته در آن فول اچ دی و یا۴ کی می باشد. در ادامه باید بگوئیم این لپ تاپ های جدید دل این قابلیت را دارند که حافظه داخلی اس اس دی آن از۱۲۸ تا یک ترابایت قابلیت انتخاب را داشته باشد و کاربران می توانند به راحتی میزان ظرفیت داخلی آن را ارتقا دهند.

لپ تاپ ایکس پی اس دل ویژگی های بسیار زیادی دارد که یکی از این ویژگی ها داشتن چهار درگاه یو اس بی تایپ نوع سی است که دو عدد از این درگاه ها قابلیت پشتیبانی از تاندربولت۳ را دارا می باشد. لپ تاپ جدید دل این قابلیت را دارد که از قلم استایلوس پشتیبانی نماید و دل قیمت۲۹۹.۹۹/۱ دلار را در نظر گرفته است که با توجه به اطلاعات به دست امده احتمالا دل از بهار آینده این لپ تاپ های جدید و کاربردی را وارد بازار های جهانی کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *