#


مدیاپد ام۳ تبلتی به صرفه برای تجربه ای چند رسانه ای

مدیاپد ام3
14 دسامبر 2017 يك نظر 1967 بازدید

مدیاپد ام۳ تبلتی به صرفه برای تجربه ای چند رسانه ای

مدیاپد ام۳ تبلتی به صرفه برای تجربه ای چند رسانه ای

کمپانی هواوی در مورد تبلت های خود محصول جدیدی به نام مدیاپدام۳ لایت۱۰ را عرضه کرده است که به عنوان تبلتی بسیار مقرون به صرفه شناخته می شود و می تواند کمک کند تا کاربران یک تجربه چندرسانه ای متفاوتی را درک نمایند.

در حال حاضر تبلت ها دارای بازاری هستند که نسبت به روزها و سال های قبل بسیار افول کرده و دیگر به اندازه اوایل دارای طرفدار نمی باشد. پیش بینی هایی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که تبلت ها در سال۲۰۱۸ نیز با یک بازار رو به افول مواجه هستند. علیرغم تمام این موارد کمپانی هایی هستند که همچنان اقدام به تولید تبلت های جدیدتر می کنند و دست از تلاش در این بازار نکشیده اند. کمپانی هواوی یکی از همین شرکت های فعال است که با وجود تمام بی مهری هایی که وجود دارد در خصوص تبلت ها باز هم اقدام به تولید و عرضه تبلت جدید با نام مدیاپد ام۳ لایت۱۰ کرده است.

در این مطلب به بررسی مختصری به این تبلت جدید هواوی می پردازیم تا علاقه مندان به استفاده از تبلت ها بتوانند با آشنایی بیشتری نسبت به کارایی آن آشنا شده و در صورت تمایل یکی از این تبلت ها را برای خود تهیه نمایند.

طراحی مدیاپد ام۳ لایت۱۰

در مورد طراحی به کار رفته برای این تبلت باید بگوئیم به عنوان یک تبلت خوش ساخت شناخته می شود و جزو تبلت های میان رده به شمار می رود. هواوی برای تبدیل این تبلت به یک محصول خوب و با کیفیت تلاش بسیار زیادی کرده است و در طراحی آن از یک صفحه نمایش۱۰ اینچی استفاده کرده است نسبت ابعاد تصویر آن۱۶ به۱۰ می باشد. این نسبت تصویر موجب شده تا در میان تبلت هایی که با این اندازه صفحه نمایش وجود دارند به عنوان یک تبلت بسیار متفاوت دیده شود.

مدیاپد ام۳

با وجود اینکه تبلت مدیاپد ام۳ هواوی گزینه مناسبی برای تماشای فیلم و انجام بازی ها گزینه مناسبی به شمار می رود ولی به هیچ عنوان نمی توان آن را مورد مناسبی برای انجام کارهای اداری و مطالعاتی دانست. هوامی در ساخت بدنه پشتی این تبلت از آلومینیوم تراش خورده استفاده کرده است و برای ساخت شاسی آن فریمی فلزی را به کار برده است. در طراحی پنل پشتی و فریم دورتادور تبلت جدید هواوی انفصالی وجود دارد که دو قسمت را جدا از یکدیگر نشان می دهد. بر خلاف تغییراتی که در مورد گوشی های جدید به وجود آمده کمپانی های تولید کننده تبلت ها هیچ تلاشی را به کار نگرفته اند تا بتوانند حاشیه اطراف آن ها را کاهش دهند. کمپانی هواوی نیز در مورد تبلت جدید خود حاشیه های زیادی را در دو قسمت بالایی و پائینی تبلت قرار داده است که در صورت حذف آن مسلما می توانست تبلت زیباتری را تولید نماید.

محل قرار گیری دوربین اصلی این تبلت در سمت راست پنل پشتی است و هنگام در دست گرفتن آن به هیچ عنوان متوجه بیرون زدگی لنز دوربین آن نخواهید شد و همین امر موجب زیباتر دیده شدن آن خواهد شد. اسپیکرهای به کار رفته در این تبلت دارای کیفیت خوبی هستند که همین مساله موجب می شود به عنوان یک تبلت کاربردی شناخته شود. این تبلت دارای چهار اسپیکر می باشد که در لبه بالایی آن و همچنین در لبه پائینی تبلت قرار گرفته اند و صدای با کیفیتی را خارج می کنند.

یکی از نکات منفی مهمی که در تبلت مدیاپد ام۳ وجود دارد محل قرار گیری دوربین سلفی آن است که در نزدیکی دکمه هوم و در لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است که اجازه نمی دهد کاربر با یک دست بتواند از تبلت برای گرفتن عکس های سلفی استفاده کند و اگر تبلت چرخانده شود و در زاویه نود درجه ای قرار بگیرد دوربین در سمت راست و در لبه دستگاه قرار خواهد گرفت که این زاویه به هیچ وجه برای ثبت تصویر و گرفتن عکس سلفی مناسب نمی باشد.

ضخامتی که در طراحی این تبلت به کار رفته۷.۱ میلی متر است که موجب شده یک تبلت بسیار باریک در اختیار کاربران قرار بگیرد. فلز زیادی که در ساخت این تبلت به کار رفته موجب شده تا به هنگام در دست گرفتن آن احساس کنید کالایی بسیار لوکس را در اختیار دارید.

صفحه نمایش تبلت مدیاپد ام۳ هواوی

کمپانی هواوی تبلت مدیاپد ام۳ خود را در دو نسخه۱۰.۱ اینچی و نسخه۸.۰ اینچی طراحی و تولید کرده است و در خصوص هر دو صفحه نمایش از رزولوشن۱۹۲۰ در۱۲۰۰ استفاده کرده است و هر دو نسخه این تبلت دارای پنل IPS LCD می باشند. صفحه نمایش تعبیه شده در تبلت جدید هواوی بیشتر از هفتاد و یک درصد از پنل جلویی آن را مختص خود کرده است که در مورد تبلت میان رده ای با این مشخصات بسیار قابل قبول است و میتواند گزینه بسیار خوبی به شمار برود.

مدیاپد ام۳

رنگ هایی که در صفحه نمایش این تبلت دیده می شوند بسیار با طراوت بوده و به صورت دقیقی نشان داده می شوند. بیشترین میزان روشنایی که برای نمایشگر تبلت جدید هواوی وجود دارد۴۲۰ نیت می باشد اما علیرغم آن عملکردی که این صفحه نمایش در نشان دادن رنگ مشکی دارد موجب شده نتواند به کنتراست Native خوبی دست پیدا کند.

اسپیکر به کار رفته در تبلت مدیاپد ام۳

یکی از نکات مثبتی که در خصوص تبلت جدید هواوی وجود دارد به کار بردن اسپیکر چهار کاناله ای است که در آن تعبیه شده است. کمپانی هارمن کاردن در طراحی این اسپیکرها با هواوی همکاری داشته و این اسپیکر ها به صورت دوتایی در لبه های بالایی و پائینی صفحه نمایش قرار دارند و می توانند صدای بسیار خوبی را پخش نمایند. میزان بلندی که این اسپیکرها دارند بسیار مطلوب بوده و سطح خروجی بسیار بالایی را دارند بدون اینکه اعوجاجی در صدای خارج شده وجود داشته باشد.

صدایی که در تمام بخش های کاربردی خارج می شود بسیار واضح می باشد و کیفیت اسپیکرها به حدی بالا است به هنگام پخش موسیقی کاربران به راحتی می توانند صدای تمام آلات موسیقی را که وجود دارد را به صورت تفکیک شده بشنوند. این تبلت می تواند با قیمت مناسب و کیفیتی که دارد به عنوان یک تبلت کاربردی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مدیاپد ام۳

دوربین استفاده شده در طراحی مدیاپد ام۳ هواوی

دوربینی که هواوی در خصوص این تبلت استفاده کرده است به عنوان یک نکته مثبت و کلیدی در مورد این تبلت محسوب نمی شود. البته کلیه کمپانی هایی که اقدام به تولید تبلت می کنند در مورد دوربین آن ها اقدامات خاصی را انجام نمی دهند و به همین دلیل نمی توان به کمپانی هواوی خرده گرفت. دوربینی که در این تبلت استفاده شده است هشت مگاپیکسل بوده و می تواند با توجه به قیمتی که دارد عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. هواوی در خصوص دوربین سلفی این تبلت نیز از یک سنسور هشت مگاپیکسلی استفاده کرده است که موجب می شود تا تصاویر سلفی خوبی برای یک تبلت به دست بیاید. در زمینه فیلمبرداری نیز نمی توان از این تبلت توقع چندانی داشت ولی می توان گفت قادر است نیازهای عمومی کاربران را بر طرف کند و این مساله می تواند به عنوان یک نکته خوب در مورد تبلت مدیاپد ام۳ به شمار رود.

مدیاپد ام۳

باتری موجود در تبلت مدیاپد ام۳

باتری ای که کمپانی هواوی در تبلت جدید خود قرار داده است۶۶۶۰ ملی آمپر ساعتی می باشد که به دلیل دارا بودن پردازنده پائین رده اسنپدراگون۴۳۵ قادر است در زمینه شارژدهی بسیار خوب و مطلوب عمل نماید و موجب رضایت کاربران از میزان شارژدهی این تبلت باشد. در پایان باید به چند نکته مثبت و منفی در خصوص تبلت مدیاپد ام۳ هواوی اشاره نمائیم که نکات مثبت آن عبارتند از داشتن صفحه نمایشی با کیفیت مناسب و طراحی بدنه با کیفیت بالا و شارزدهی که برای یک تبلت میان رده بسیار مطلوب است به همراه اسپیکرهایی که قدرتمند عمل نموده اند.

نکات منفی این تبلت عبارتند از سخت افزاری که قدرت چندان مناسبی ندارد و کنتراست متوسطی که در صفحه نمایشگر آن وجود دارد و موجب می شود این تبلت نتواند تصاویر را به خوبی نشان دهد اما به طور کلی می توان از این تبلت به عنوان یک گزینه بسیار مناسب نام برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *