#


دوتا ۲ ؛ اوج هیجان در یک بازی استراتژی

دوتا 2
28 جولای 2017 بدون نظر 1417 بازدید

دوتا ۲ ؛ اوج هیجان در یک بازی استراتژی

دوتا ۲ : دفاع از ساختمان های باستانی

یک بازی ویدئویی استراتژیکی در ژانر بازی آنلاین چندنفره است که برای پلت‌ فرم‌ های مایکروسافت ویندوز ، مک‌ او اس و لینوکس منتشر شده‌ است . این بازی کامل شدهٔ نسخه پیشین آن یعنی دفاع از اقوام است . واژه DotA خلاصه شده از Defense of the Ancients به معنی دفاع از ساختمان باستانی است ؛ هر تیم که بتواند ساختمان‌ های دشمن را از بین ببرد ، برنده است .

گیم پلی

دوتا ۲ بازی چند نفره آنلاین و استراتژیک است که در یک محیط گرافیکی سه بعدی (۳D) با گرافیک ایزومتریک است که در ابتدا یک نقشه از بازی وارکرفت بود ( از سال ۲۰۰۳ میلادی ) و توسط IceFrog ایجاد شده بود که دو تیم با پنج بازیکن ، به عنوان ریدینت ( Radiant ) و دایر ( Dire ) به رقابت می‌پردازند . هر بازیکن یکی از ۱۱۴ « قهرمان » را انتخاب می‌کند که هر یک توانایی‌ های منحصر به فرد و سبک مبارزه متفاوتی دارند . این قهرمان‌ ها به صورت کلی در سه دسته Strength ، Agility، Intelligence تقسیم شده اند ؛ و پنج بازیکن هر تیم به طور دلخواه یکی از این هیرو ها را با در نظر گرفتن نقش آن ها در بازی و موارد دیگر انتخاب می کنند .( ترجیحا نباید همه از یک دسته انتخاب کنند .)

در آغاز رقابت تمام قهرمانان دارای سطح قدرت یک می‌باشد ، در طول بازی با مردن هر یونیت این سطح هیرو افزایش می یابد . هر زمان که قهرمان یک سطح ارتقا یافت ، می‌تواند یک توانایی جدید را باز کند و یا آنها را ارتقا دهد . همچنین در این بازی بر خلاف بازی وارکرافت به دلیل آپدیت‌های فراوان نمی‌توان در آن از مپ هک (MH) و سایر هک ها استفاده کرد و همچنین خیلی از قابلیت‌ های دیگر وجود دارد که در آپدیت‌ های روزانه و یا هفتگی به بازی اضافه می‌شوند و نیز برخی از باگ های موجود از آن حذف می شود .

این پست به منظور یک آشنایی سطحی با این بازی و مقدمه ای برای مطالب بعدی از سایت ویکی پدیا بر گرفته شده است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *