#


اپل واچ تحولی شگرف در فناوری پوشیدنی

اپل واچ
22 اکتبر 2017 بدون نظر 1809 بازدید

اپل واچ تحولی شگرف در فناوری پوشیدنی

اپل واچ تحولی شگرف در فناوری پوشیدنی

کمپانی اپل به تازگی از جدیدترین گجت پوشیدنی خود رونمایی کرده و آن را با نام ساعت هوشمند معرفی نموده است. نام گذاری این ساعت هوشمند جدید به این علت است که می تواند از ال تی ای پشتیبانی کرده و به هنگام استفاده از این ساعت دیجیتالی شما دیگر نیازی به استفاده از تلفن دیجیتالی خود نیستید. طبق آن چیزی که قبلا هم اشاره شده بود کمپانی اپل همزمان با رونمایی از نسل جدید آیفون های خود یک محصول جدید دیگر را نیز معرفی کرد که نام آن را اپل واچ سری ۳ نامیده است.

این ساعت هوشمند قابلیت پشتیبانی از ال تی ای را دارد که برای کاربران این امکان را فراهم کرده که بتواند بدون استفاده از آیفون خود با این ساعت دیجیتالی کار کند. اگر می گوئیم این ساعت قادر است مستقل از آیفون فعالیت کند به این معنی است که هنگامی که ساعت شما روشن است شما می توانید بدون کمک گرفتن از تلفن هوشمند خود و تنها به وسیله آن با مخاطبان خود تماس تلفنی برقرار کرده و یا حتی موسیقی پخش کنید.

اپل واچ

اپل واچ

ویژگی های اپل واچ سری ۳

تیم کوک که در سمت مدیر عامل شرکت اپل قرار دارد طی مراسمی که برای رونمایی از جدیدترین ساعت هوشمند اپل برگزار شده بود بیان کرد اپل واچ جدید توانسته نسبت به یک سال قبل در حدود پنجاه درصد رشد بیشتری پیدا کرده و توانسته با جلو زدن از برند هایی همچون رولکس و امگا و فسیل که در زمینه ساعت بسیار معروفند به رتبه اول در دنیای ساعت های دیجیتالی دست پیدا کند.

هنوز به طور کامل مشخص نیست تیم کوک برای چه منظوری از شماره یک نام برده است ولی اینگونه به نظر می رسد که هدف او از بیان این عبارت سود بالایی است که این ساعت هوشمند برای اپل به ارمغان آورده است. طبق نظری که تیم کوک بیان کرده است حدود نود و هفت درصد از کاربرانی که از این ساعت های دیجیتالی زیبا استفاده کرده اند از کارکرد آن رضایت کامل داشته اند.

ساعت هوشمند اپل در دو مدل وارد بازار شده که یک مدل از آن می تواند تماس تلفنی را ممکن کرده و قابلیت این را دارد که از ال تی ای پشتیبانی نماید که قیمت در نظر گرفته برای آن در حدود سیصد و نود و نه دلار می باشد. مدل دیگر این ساعت ها قابلیت های ذکر شده را نداشته و قیمت پائین تری نیز دارد که سیصد و بیست و نه دلار می باشد.

از تاریخ ۱۵ سپتامبر اپل شروع به ثبت نام در مورد ساعت های هوشمند جدید خود کرده و به فاصله ده روز پس از سفارش این کمپانی سفارشات را به دست مشتریان خود می رساند. زمانی که این ساعت های هوشمند سری ۳ اپل وارد بازار می شود قیمتی که برای ساعت های قدیمی تر سری ۱ در نظر گرفته شده بود پائین آمده و به مبلغ دویست و چهل و نه دلار می رسند.

اپل واچ

اپل واچ

مشخصات سخت افزاری اپل واچ سری ۳

در مورد سخت افزار اپل واچ جدید باید به پردازشگر دو هسته ای آن اشاره کرد که طبق ادعای اپل هفتاد درصد نسبت به مدل های قبلی تر خود سریعتر عمل می کند و با این سرعت بالای خود باعث می شود دستیار هوشمند اپل یا همان سیری بتواند در پاسخگویی سرعت بیشتری را داشته باشد. در طراحی و تولید این ساعت هوشمند از یک چیپ w2 استفاده شده است که می تواند شما را به میزان هشتاد و پنج درصد سریع تر به وای فای وصل کند و علیرغم این موارد می تواند در مصرف انرژی به میزان پنجاه درصد بهتر عمل کند و در واقع مصرف انرژی آن بسیار پائین می باشد.

هر وسیله دیجیتالی که قابلیت پشتیبانی از ال تی ای را داشته باشد مصرف باتری آن افزایش پیدا می کند به همین علت است که اپل با وجود استفاده از این قابلیت سرعت اپل واچ خود را بالا برده تا بتواند به صورت مطلوبی پاسخگوی نیاز کاربر باشد و در واقع سرعت بالا داشتن برای صرفه جویی در مصرف انرژی در مورد دستگاه هایی که از ال تی ای پشتیبانی می کنند یکی از ضروریات مهم آن به شمار می رود.

کمپانی اپل برای اینکه بتواند قابلیت پشتیبانی از ال تی ای را در ساعت های دیجیتالی خود جای گذاری کند طراحی آن را از ابتدا آغاز کرد. به عنوان نمونه اگر در مورد آنتن این ساعت ها دقت کنیم می بینیم دیگر هیچ خبری از آنتن های قدیمی نیست و صفحه نمایش ساعت به عنوان یک آنتن نیز فعالیت می کند. کاربران این مدل از ساعت ها هم باید برای استفاده از آن یک سیم کارت داشته باشند که البته ساعت های هوشمند سری ۳ از سیم کارت های کوچکی که با نام الکترونیک سیم وجود دارند استفاده می کند.

اپل واچ

اپل واچ

ابعاد اپل واچ سری ۳

در خصوص ابعادی که این ساعت های هوشمند دارند باید اعلام کنیم با توجه به اینکه امکان استفاده از سیم کارت در این مجموعه اضافه شده ولی ابعاد این مدل از ساعت های هوشمند اپل مانند ابعادی است که در سری ۲ این ساعت ها وجود داشت. تنها تفاوتی که این سری از ساعت ها با سری های پیشین خود دارند در ابعادی است که در پشت آن ها استفاده شده است به اندازه ۲.۵ میلی متر بزرگتر می باشد.

اپل در ساعت های هوشمند قبلی نیز از یک حافظه ۲ گیگابایتی استفاده کرده بود که می توانست موسیقی را در خود ذخیره کند و در مورد سری دوم ساعت های دیجیتالی نیز از جی پی اس استفاده کرده بود اما تا قبل از اینکه سری جدید این ساعت ها را تولید کند باید برای استفاده از اپل واچ ابتدا از آیفون خود استفاده می کردید که با روی کار آمدن سری سوم این ساعت های دیجیتال دیگر در مورداستفاده از اپل واچ خود نیازی نیست که از گوشی آیفون خود استفاده کنید و این مشکل به طور کلی از بین رفته است.

کمپانی اپل اولین شرکتی نیست که از توانایی ال تی ای در مورد ساعت های دیجیتال و هوشمند خود استفاده کرده است کمپانی های دیگری نیز قبل از آن از این ویژگی در محصولات خود استفاده کرده بودند اما عمر باتری در این گونه از ساعت ها بسیار کم می باشد ولی اپل ادعا کرده در سری سوم ساعت های هوشمند خود عمر باتری ساعت به مدت ۱۸ ساعت می باشد. ساعت هوشمند اپل با کارایی هایی که دارد موجب شده از آن به عنوان یک وسیلهکاربردی استفاده شود و برای استفاده در بسیاری از مکان ها می تواند وسیله مناسبی باشد. علاوه بر کاربردی که این مدل از ساعت ها دارند در ایجاد جذابیت نیز تاثیر بسزایی داشته و می توانند در مورد بسیاری از نیازهای روزانه شما پاسخگوئی مناسبی داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *