#


اندروید P و احتمال کپی برداری از نوار ناوبری آیفون۱۰

15 آوریل 2018 بدون نظر 2073 بازدید

اندروید P و احتمال کپی برداری از نوار ناوبری آیفون۱۰

رقابت اندروید پی و آی او اس بر سر الهام گرفتن از یکدیگر

با توجه به تصاویری که به وسیله گوگل سهوا انتشار یافته است اندروید پی به احتمال خیلی زیاد  از ژست های حرکتی که در آیفون۱۰ وجود دارد پشتیبانی به عمل خواهد آورد. در میان علاقه مندان اندروید و افرادی که از آی او اس استفاده می کنند همواره در خصوص این که آیا اندروید از آی او اس کپی برداری م یکند و یا برعکس این موضوع صحت دارد بحث و مجادله های بسیاری وجود داشته است.

گوگل به تازگی در مطلبی که بسیار اتفاقی در بلاگ توسعه دهندگان اندروید انتشار داده است تصویری از ژست های حرکتی جدید اندروید را در قرار داده است که با کمی با تصویری که در خصوص چینش معمولی دکمه های ناوبری وجود دارد متفاوت تر دیده می شود. در این تصویر منتشر شده نوار کوچکی دیده می شود که به نوار ژست حرکتی قرار گرفته شده در آیفون۱۰ شباهت بسیار زیادی دارد و موجب شده تا این محصول به عنوان محصولی شناخته شود که از آیفون۱۰ کپی برداری کرده است.

البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که مدت زیادی به طول نیانجامید که گوگل از این مساله مطلع شده و اقدام به تعویض تصویر نام برده شده با تصویری دیگر کرد که در آن حالت معمول کلیدهای ناوبری قرار به خوبی نشان داده می شود اما در این مدت که تصویر فوق بر روی بلاگ توسعه دهندگان اندروید وجود داشت برخی از کاربران توانستند از آن اسکرین شات گرفته و آن را با نوار ژست حرکتی که در خصوص آیفون۱۰ در نظر گرفته شده است مقایسه نمودند.

مطمئنا عوض کردن سریع تصویر نام برده شده نشان می دهد که این کمپانی برنامه های محرمانه ای را برای خود تنظیم کرده و در حال انجام آن ها می باشد. برخی از خبرگزاری ها که با کارمندان این کمپانی آشنا هستند با آن ها صحبت کرده اند و به نقل قول از سوی آن ها به صورت قاطعانه اعلام کرده اند که این طراحی جدید با هدف عرضه ی ناوبری بر اساس ژست حرکتی می باشد و در آینده ای نه چندان دور دکمه ی بازگشت که در قسمت پایین صفحه نمایش قرار داده شده است از این بخش به طور کامل حذف خواهد شد.

البته هنوز مشخص نمی باشد که نحوه ی کار نوار کوچک رویت شده که به ژست حرکتی مرتبط می باشد چگونه خواهد بود؛ یعنی مشخص نیست به عنوان مثال سوایپ به بالا همچون آیفون۱۰ موجب بازگشت کاربران به صفحه ی اصلی گوشی خواهد شد و یا به عنوان مثال موجب مشاهده ی فهرست برنامه های نرم افزاری خواهد شد. به احتمال خیلی زیادی در ماه آینده میلادی و در جریان کنفرانسی که توسعه دهندگان گوگل برگزار خواهند کرد اطلاعات بیشتر و جامع تری در خصوص این قابلیت منتشر خواهد شد.

پیش از این عنوان شده بود که اندروید پی قابلیت پشتیبانی از بریدگی بالای صفحه نمایش را به خود افزوده است و در حال حاضر چنانچه اضافه شدن این ویژگی تائید شود و صحیح باشد می توان دید که یکی دیگر از قابلیت هایی که در آیفون۱۰ وجود دارد به صورت همه گیر در خواهد آمد. هر دو قابلیتی که در خصوص آن ها بحث شده در اثر به کارگیری صفحه نمایش های جدید و بدون حاشیه ایجاد شده اند. ناوبری بر اساس ژست حرکتی احتمال دارد به زودی به جای ناوبری بر اساس لمس دکمه ی فیزیکی و یا مجازی به کار گرفته شود. برای این کار بهتر است کمی با گوشی هوشمند آیفون۱۰ کار کنید تا متوجه علت این جایگزینی شوید و بتوانید از قابلیت جدیدی که در اندروید پی افزوده می شود بیشترین استفاده را ببرید.

اگر بخواهیم کمی بهتر به مساله کپی برداری پلتفرم ها از همدیگر بنگریم اتفاق وحشتناکی به نظر نمی رسد که سیستم عامل های اندروید و آی او اس از یکدیگر کپی برداری کرده و الهام بگیرند. به عنوان مثال سیستم اعلان هایی که در خصوص آی او اس به کار رفته همچون اندورید قابلیت سازماندهی را دارا می باشد و یا اندروید ویژگی هایی را از آی او اس همچون ایردروپ را عرضه می کند که مطابق با سبک خود او می باشد و فقط موجب توسعه و بهبود تجربه ی کاربری هر دو گروه از کاربران خواهد شد و دست کم کاربران نباید از این مساله ابراز نارضایتی کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *