#


اندروید گو و اندروید وان گوگل و تفاوت آن ها با یکدیگر

18 مارس 2018 بدون نظر 2017 بازدید

اندروید گو و اندروید وان گوگل و تفاوت آن ها با یکدیگر

تفاوت میان اندروید گو و اندروید وان گوگل اصلی مهم برای کاربران

کمپانی گوگل اقدام به معرفی اندروید گو و اندروید وان کرده است که برای توسعه در به روز رسانی و کارکرد مناسب سیستم طراحی شده اند و هم اکنون گوشی های هوشمند مختلفی از این دو نسخه از سیستم عامل اندروید بهره مند هستند.

اندروید وان و اندروید گو توسط گوگل برای بهبود در به‌روزرسانی و عملکرد سیستم معرفی شده‌اند و در حال حاضر گوشی‌های مختلفی از این دو نسخه اندروید استفاده می‌کنند.

سیستم عامل اندروید همیشه به صورت ساده نمی باشد. هم اکنون هر گوشی هوشمندی با توجه به این‌ که کدام یک از کمپانی ها تولید کننده‌ ی آن می باشد، نسخه مختلفی از اندروید را به اجرا درآورده است و کمپانی گوگل دو راه حل دیگر را نیز به آن افزوده است. اندروید وان و اندروید گو گزینه ‌هایی هستند که به تازگی وارد محموعه اندروید شده اند که کاربران ویژه و سخت‌ افزارهای مختلفی را مورد توجه قرار داده ‌اند. این گزینه‌ ها همه به گزینش هایی که هم اکنون در دسترس ما قرار دارد افزوده می‌ شوند.

معرفی اندروید گو

اندروید گو یک مدل پیشرفته و توسعه یافته از اندروید در مورد گوشی‌ های پایین ‌رده می باشد که دارای مشخصات پایین نیز می باشد. این مورد در خصوص بازارهای جدید طراحی گشته است. نامی که به صورت رسمی برای نسخه اول اندروید گو معرفی شده، اندروید اوریو (Go edition) می باشد که بر اساس اندروید۸.۱ تولید شده و دارای خصوصیات شبیه به اندروید اوریو می باشد؛ ولی گوگل آن را در مورد سه شرایط ویژه  که کاربران با آن مواجه هستند، تولید کرده است:

برقراری ارتباط داده با سرعت کم، نبود اعتماد نسبت به آن یا با قیمت بسیار زیاد

با قیمت پائین و ارزان و سخت‌ افزار با قابلیت کمتر ویژه بازارهای معمولی

فرصت ‌های کم در مورد شارژ کردن باتری

اندروید گو: دارای ویژگی های ضعیف، قیمت پایین

اندروید گو در مورد دستگاه‌ هایی اجار می گردد که دارای سخت ‌افزار پایین‌ رده می باشد و دارای۵۱۲ تا یک گیگابایت حافظه ‌ی رم می باشد و۸ گیگابایت حافظه ‌ی ذخیره ‌سازی برای آن در نظر گرفته شده است. مدل گو اندروید اوریو، برای نصفی از محیط اشغال‌ شده به وسیله اندروید اصلی نیاز دارد.

گوگل توقع دارد که دستگاه ‌هایی که به اندروید گو مجهز هستند هزینه ‌ای بسیار کمتر از۱۰۰ دلار و یا بسیار کمتر از۵۰ دلار داشته باشند. این نکته را نیز باید عنوان کنیم که گوشی‌ های هوشمندی که مجهز به اندروید اوریو می باشد به همراه خود هیچ گونه برنامه کاربردی ای را‌ ندارند. کمپانی گوگل مدل هایGo-optimized  برنامه ‌های خود را ساخته است. جیمیل، یوتیوب، گوگل اسیستنت، مپ و جی ‌بورد در بین برنامه‌ های توسعه یافته هستند و۵۰ درصد حجم کمتری از برنامه اصلی را دارا می باشند. در این بین چند برنامه‌ ویژه هم وجود دارد همچون فایل مینجر.

این اپلیکیشن ها به وسیله یک پلی استور بهبود یافته قابلیت دانلود را دارند. واتس‌ اپ، فیس‌ بوک و اینستاگرام مهمترین برنامه ‌هایی هستند که قابلیت دانلود را دارا می باشند.

برای بالا بردن کارایی در سخت ‌افزار ضعیف بهینه‌ ‌سازی‌ های نرم‌ افزاری تعیین شده است و تغییرات انجام شده به مصرف باتری و اطلاعات آن کمک بسیاری می کند. ایجاد محدودیت برای اجرای اپلیکیشن ها در پس‌ زمینه و قابلیت ذخیره اطلاعات اینترنتی به صورت پیش‌ فرض در حال اجرا می باشند و از پیش فعال شده اند.

برای اشخاصی که در حال حاضر از اندروید بهره مند هستند، اندروید گو دارای قدرت و توان کم بوده و عملکرد کندی خواهد داشت و مورد توجه آن‌ ها قرار نخواهد گرفت. با این وجود، دست یابی آن به قیمت پائین ترین سخت‌ افزار موجب خواهد شد که اندروید قسمت های بیشتری از دنیا را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

شناخت اندروید وان

اندروید وان به عنوان یک برنامه ای شناخته می شود که بر اساس گوگل فعالیت دارد و به سازندگان گوشی های هوشمند این اجازه را می‌ دهد گوشی‌ هایی با اندروید ناب را طراحی و تولید نمایند. این مدل از اندروید دربرگیرنده هیچ نوع از سفارشی‌ سازی‌ سیستم عامل نمی گردد و به مدت دو سال دریافت نسخه های به روز شده را برای کاربران تضمین خواهد کرد. بر روی اندروید وان تنها چند برنامه که در ارتباط با کمپانی گوگل هستند نصب گردیده است.

این اپلیکیشن مشارکتی در میان سازنده و گوگل می باشد؛ به همین جهت گوشی های هوشمندی که اندروید خالص را به اجرا در می آورند به صورت خودکار گوشی‌ اندورید وان نمی باشند.

یک سازنده ی گوشی همراه برای اینکه بتواند به این برنامه بپیوندد باید چند شرط اصلی و مهم را داشته باشد:

تمام گوشی‌ ها باید لوگوی اندروید وان در پشت آن ها وجود داشته باشد.

تولید کننده باید اعلام موافقت نماید که نسخه های به روز شده سیستمی و امنیتی به ‌شکل کامل در مورد این گوشی‌ ها در دسترس کاربران قرار بگیرد.

میزان و نوع اپلیکیشن هایی که از قبل قابلیت نصب دارند، به صورت جدی باید کنترل ‌شود.

نوکیا کلیه شرایط اندروید وان را پذیرفته است. کمپانی های دیگر گوشی های خود را در دو مدل اصلی و اندروید وان ارائه خواهند کرد؛ ولی تنها به ‌روزرسانی و عدم ویروس ضمانت می شود. اچ‌ تی‌ سی یو۱۱ و موتو ایکس۴ از مهمترین آن‌ ها می باشند.

نکات مثبت اندروید وان

در خصوص اندروید وان مزایای بسیاری وجود دارد که مهمترین آن ها عبارتند از پشتیبانی و سادگی که موحب می شود کاربران و توسعه دهندگان بتوانند بیشترین استفاده را داشته باشند.

سادگی به علت این است که اندروید خالص را به اجرا در می آورد. رابط کاربری که به صورت غیر سفارشی در آن قرار داده شده و عدم ویروس‌ ها کارایی سریع و راحت تری به همراه خواهند داشت. عمر باتری باید به اندازه کافی باشد و به دلیل آنکه تجربه کاربر در کلیه گوشی های هوشمند یکسان است، بهره گیری از آن را ساده تر خواهد کرد.

این گوشی ‌های هوشمند با مجموعه ‌ای بزرگ و کامل از اپلیکیشن های گوگل و برنامه ‌های دیگری که گاهی الزامی می باشند عرضه خواهد شد. به عنوان مثال احتمال دارد که گوشی هوشمند یک اپلیکیشن دوربین با کیفیت بالا و توسعه یافته برای ارتباط با سخت‌افزار داشته باشد؛ اما کاربر هیچ اپلیکیشن تکراری در مورد مخاطبان و تقویم به دست نخواهد آورد.

کلیه گوشی های اندروید وان به مدت دو سال از تازه ترین نسخه ‌ی اندروید بهره مند خواهند شد که به وسیله گوگل طراحی و تولید شده و به وسیله تولید کننده یا شبکه مخابراتی ارائه خواهند شد. علاوه براین، این گوشی ‌ها به مدت سه سال تازه ترین نسخه های به‌ روز‌ شده امنیتی را نیز دریافت خواهند کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *