#


با طراحی سبک ژاپنی از خانه خود لذت ببرید

سبک ژاپنی
18 ژوئن 2017 بدون نظر 2087 بازدید

با طراحی سبک ژاپنی از خانه خود لذت ببرید

با طراحی سبک ژاپنی از خانه خود لذت ببرید

وقتی زندگی تان به سبک ژاپنی باشد شما زندگی آرام و منظمی دارید و مواردی چون تعادل، ترتیب، نظم، رسوم باستانی و عشق به زیبایی طبیعی برای شما اهمیت دارد. اگر کسی بتواند مراسم قدیمی خوردن چای و طرز زندگی کردن ژاپنی ها را یاد بگیرد، آن موقع است که می تواند ایده هایی که در فرهنگ شان است تأثیرش را بر روی زندگی خود ببینید.

هر چند اگر این موضوع علت خوبی برای ورود طراحی ژاپنی به داخل زندگی روزمره تان نیست، شما می توانید از طرح های ژاپنی برای آموزش های الآن در زندگی هر روزه خود بهره بگیرید. حال بهتر است با استفاده از سبک های ژاپنی مقداری آرامش و سازگاری به خانه خود بیاورید.

به گزارش از من بپرس سبک های ژاپنی جزو یکی از سبک هایی است که در جهان پر طرفدار می باشد و این سبک می تواند برای شما آرامش بیاورد. حال ما  می خواهیم در این مطلب نکاتی را به شما در مورد این سبک اطلاع دهیم تا شما بتوانید از این سبک در دکوراسیون داخلی منزل تان از آن ها استفاده کنید.

عناصر طبیعی موجود در فضای داخلی که به سبک ژاپنی طراحی شده اند

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

ژاپنی ها علاقه شدیدی به طبیعت دارند و به آن ها احترام زیادی می گذارند پس بهتر است که آن ها را وارد خانه تان کنید.

با گذاشتن گل و گیاه های ژاپنی مثل بونسای و بامبو در منزل تان می توانید از قسمت کمی از سبک ژاپنی بهره ببرید. این را بگوییم که فقط این گیاهان نیستند که سبک خانه را ژاپنی می کنند بلکه هر مدل گیاهی که سبز باشد به خانه این سبک را می بخشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید از گل و گیاه استفاده کنید، گیاهی که شفاف و با طراوت است را برگزینید مانند: نخل یا ارکیده.

نوع گل و گیاهی که در خانه برای سبک ژاپنی استفاده می شود مهم نیست بلکه چیدن ساده و طبیعی آن ها مهم می باشد.

وان حمام یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی به سبک ژاپنی است

صدایی که از قل قل کردن آب به گوش شما می رسد آرامش را برای شما می آورد. دقیقاً مثل گیاهان موجود در خانه عناصر آبی هم باید در خانه برای سبک ژاپنی وجود داشته باشد، که ژاپنی ها به آن حمام می گویند.

یکی از رسومات خوبی که در طراحی ژاپنی وجود دارد آفورو نام داردکه به شما این امکان را می دهد که به منزل تان بیفزایید. اندازه وان های ژاپنی کوچک و با عمق زیاد می باشندو اصولاً یک نیمکت در کنار آن وجود دارد.

در شرق آسیا استفاده زیادی از این وان ها می شود و کسانی که می خواهند در خانه به آرامش برسند از این وان ها استفاده می کنند. شما می توانید با افزودن یکی از این مدل وان های ژاپنی حمام خود را به یک جای آرام بخش تبدیل کنید. وقتی از این مدل وان ها استفاده می کنید در واقع در طراحی دو سبک شرقی و غربی را ادغام کرده اید و این سبک موجب می شود که فضای خانه به یک فضای اسپا تبدیل شود.

صفحه ها و درهای کشویی به سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

یکی از عناصر در طراحی ژاپنی درهای کشویی می باشد که به آن ها در زبان ژاپنی شوجی می گویند.

بخاطر اینکه مسکن در ژاپن قیمت بالایی دارد اکثر خانه های این کشور کوچک هستند و بیشتر مردمان این کشود مستأجر می باشند. به

همین جهت همه فضای خانه برای طراحی داخلی دارای اهمیت می باشد. درهای شوجی برعکس درهای معمولی که عمودی می باشند، افقی هستند و به نسبت درهایی که لولایی هستند جای بیشتری را اشغال می کنند. جنس صفحه های ژاپنی از کاغذ مات نرم می باشد که داخل یک چار چوب از جنس چوب جای گرفته است.

عناصر چوبی و بامبو در طراحی داخلی به سبک ژاپنی

یک راه برای هماهنگ شدن با طبیعت وجود دارد و آن هم افزودن عناصر چوبی طبیعی به داخل منزل تان می باشد. اضافه کردن عناصر چوبی به همه بخش های خانه یکی از نکات معروف در فرهنگ ژاپنی است. برای ساخت همه ی درها، چار چوب، دیوارها و صفحه ها از چوب طبیعی استفاده شده است. برای ساخت این محصولات از چوب درخت سرو، کاج قرمز، افرا و شوکران استفاده می شود. یکی از چوب هایی که در فرهنگ ژاپنی طرفداران زیادی دارد بامبو می باشد.

مبلمان به سبک ژاپنی

با اینکه خانه های ژاپنی کوچک هستند و جایی برای مبله کردن فضای مختلف خانه ندارند، ولی امکان این را دارد که طراحی ساده ژاپنی را وارد بخش های گوناگون منزل تان کنید.

بیشتر مبل هایی که در ژاپن وجود دارد ارتفاع شان کم است و یا اینکه از بالشتک برای مراسم های چای خوری استفاده می کنند. اگر می خواهید این طراحی را در خانه تان پیاده کنید باید از مبل هایی با ارتفاع کم استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *