#


ایده هایی ارزان برای دکوراسیون خلاقانه منزل

دکوراسیون خلاقانه منزل
31 می 2017 بدون نظر 1703 بازدید

ایده هایی ارزان برای دکوراسیون خلاقانه منزل

ایده هایی ارزان برای دکوراسیون خلاقانه منزل

به گزارش از من بپرس، شیک بودن منزل بسیاری از وقت ها به معماری خانه بستگی ندارد. همه ما خانه های نوساز و مدرنی را دیده ایم که شیک و جذاب به نظر نمی رسند. و یا بر عکس خانه هایی هستند که یک طراحی معمولی دارند، ولی بسیار جذاب هستند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم مانند لباس پوشیدن افراد است. خیلی ها لباس های ارزان می پوشند، ولی بسیار مرتب، هماهنگ و شیک این کار را انجام می دهند. بعضی ها هم هر چه لباس گران بپوشند و یا از فروشگاه های معروف برندهای معتبر را بخرند، باز به اصطلاح لباس به تن آنها زار می زند!!

پس به فکر ظرفیت های موجود در خانه خود باشید. گاهی جزئیات کوچک خانه می تواند امتیاز بزرگی به حساب بیاید!!

در این بخش می خواهیم ایده هایی را با شما در میان بگذاریم که با به کار بردن آنها بتوانید جلوه ای خاص و تازه به خانه ببخشید.

با آجر سه سانتی متری جلوه ای روستایی به منزل ببخشید

آجرهای سه سانتی معمولاً در نمای بیرونی خانه های قدیمی استفاده می شوند. اما این یک قانون نیست. شما از آنها به جای رنگ و کاغذ دیواری استفاده کنید. آجرها را رنگ هم نزنید. بگذارید رنگ طبیعی خودشان را داشته باشند. رنگ روستایی این آجرها فضایی متفاوت ایجاد خواهد کرد. مخصوصاً اینکه استفاده افراطی از جلوه های مدرن و شهری در خیلی از خانه ها باعث تکراری شدن فضای آنها شده است.

شومینه را چوبی کنید

شومینه چوبی با هیزم‌های کنار آن

شومینه چوبی با هیزم‌های کنار آن

خیلی از شما شومینه های قدیمی و چوبی را به یاد دارید. چه اشکالی دارد که دوباره آنها را به خانه های خود بیاورید؟ کافی است در کنار شومینه جایی درست کنید تا هیزم ها را در آن بچینید. اگر این قسمت را بلند درست کنید، چه بهتر. می توانید در بالای آن از لامپ های هالوژن استفاده کنید. ایم لامپ ها جلوه ای هنری به فضا می بخشند. زمستان می توانید در کنار چنین شومینه ای به مطالعه بپردازید. اگر به ادبیات روس علاقه داشته باشید، که عالی است. بخشی از فضای رمان های روسی را می توانید در خانه خود و در کنار همین شومینه بازسازی کنید!!

دوش سقفی را امتحان کنید

قانونی در زمینه استفاده از دوش های دیواری وجود ندارد. پس سعی کیند از یک دوش سقفی استفاده کنید. اگر از لوله های باریک قدیمی نیز استفاده کنید، زیبایی آن دو چندان خواهد شد.

چه منظره زیبایی است ریختن آب از سقف بر سر و بدن خسته!! راستی اگر عاشق سینما و فیلم هستید، با این نوع از دوش ها بیشتر ارتباط برقرار می کنید. صحنه قتل در حمام فیلم روانی را با دوش سقفی اش به یاد بیاورید.

نترسید. اون فقط یک فیلم بود. قطعاً به امتحانش می ارزد!!

بگذارید دوش و رختکن به هم راه داشته باشند

بگذارید رختکن و دوش به هم راه داشته باشند، بی هیچ در و شیشه ای. با این کار در هزینه ها هم صرفه جویی می کنید. فضای حمام را نیز بزرگ تر می کنید.

سینک های باریک و دراز را به کار ببرید

اگر در خانه ای کوچک ساکن هستید، استفاده از سینک های باریک و دراز گزینه مناسبی است. این سینک ها را با آیینه های سرتاسری تکمیل کنید. شک نکنید که فضا بزرگ تر نیز دیده می شود.

از عکس های سیاه و سفید استفاده کنید

استفاده از عکس های رنگی به حدی زیاد شده که شاید عده ای به یاد نیاورند که زمانی عکس ها همه سیاه و سفید بوده اند. آلبوم های قدیمی را ورق بزنید. ببینید عکس های سیاه و سفید چه جلوه زیبایی داشته اند.

حالا فکر کنید اگر آنها را بر دیوار خانه و در کنار یک تابلوی بزرگ رنگی بگذارید چه اتفاقی می افتد. اگر از قاب های کوچک چوبی استفاده کنید که عالی است.

درب را مشکی کنید
درب‌های مشکی

درب‌های مشکی

مشکی همیشه بهترین انتخاب است، حتی برای درب خانه!! تصور کنید دیوارها سفید و یا هر رنگ روشن دیگری داشته باشند و درب خانه مشکی باشد. به عمقی که ایجاد می کند نیز فکر کنید.

می توانید مشکی را با قرمز ترکیب کنید. قرمز رنگی است که انرژی زیادی را بروز می دهد. پس یک پادری قرمز جلوی درب مشکی بگذارید.

ترکیب این دو رنگ را در جاهای دیگر خانه نیز می توانید استفاده کنید.

سبک های مختلف را ترکیب کنید
دکوراسیون ترکیبی

دکوراسیون ترکیبی

تضاد همان قدر زیباست که هماهنگی. سبک های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. از تضاد آنها هم هراس نداشته باشید. با این کار می توانید بخشی از خانه را که می خواهید، بیشتر در معرض دید قرار دهید.

اگر شومینه شما قدیمی است، یک صندلی راحتی فلزی و بسیار مدرن در کنار آن قرار دهید. شاید زیاده روی به نظر برسد، اما تجربه جالبی است.

از چرم استفاده کنید

استفاده از مبلمان چرمی مدتی است که از مد افتاده است. چون هم گران است و هم در معرض خطر بیشتری قرار دارد. زودتر پاره می شود، سریع می سوزد و سریع هم ساییده می شود. با تمام این تفاصیل یک مبل چرمی قدیمی ولی تمیز می تواند کاملاً توی چشم باشد و نگاه را به خود جلب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *