#


کاهش استرس با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل

11 آگوست 2018 بدون نظر 1869 بازدید

کاهش استرس با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل

استرس خود را با تغییر دکوراسیون منزل کاهش دهید

دکوراسیون می تواند بر روی اعصاب و روان شما تاثیر بسیاری داشته باشد. بنابر تحقیقاتی که صورت گرفته است ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل می تواند استرس را کاهش دهد. لذا میان استرس و تغییر دکوراسیون رابطه مستقیمی وجود دارد. در ادامه این تغییرات را شرح خواهیم داد.

برای ایجاد آرامش در منزل خود می توانید تغییرات کوچکی را در منزل خود به وجود بیاورید. با این کار می توانید استرس تان را کاهش دهید، زیرا همان طور که در قسمت بالا ذکر شد بین تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس رابطه مستقیمی وجود دارد.

1-مرتب بودن و تمیز بودن منزل

اولین گام برای اینکه استرس را کاهش دهید تمیز بودن و مرتب بودن منزل است. در طول هفته یک روز را تعیین کنید و تمام خانه خود را تمیز و مرتب نمایید، حتی جاهایی که دور از چشم هستند. به دلیل اینکه تمیز کردن و مرتب کردن منزل استرس را کاهش داده و باعث ایجاد آرامش در منزل می شود.

2-وسایل اضافی را دور بریزید

جمله ی معروف «کم زیاد است» را همیشه به یاد داشته باشید. در صورتی که قصد پاکسازی منزل و خلق و خوی خود را دارید می توانید با ساده کردن زندگی خود آغاز نمایید. مبلمانی که آسیب دیده اند را تعمیر کرده، همه ی اکسسوری های اضافی را جمع نمایید، از رنگ هایی که ساده و خنثی هستند استفاده نمایید، لباس هایی که استفاده نمی کنید را به افراد نیازمند بدهید و… . در صورت انجام این تغییرات می توانید آرامش را به منزل و روح خود ببخشید.

3-اثر خود را خلق کنید

شما می توانید نقاشی، شمع سازی، گل آرایی و… را آموزش ببینید تا علاوه بر کاهش استرس خود، با آثار هنری تان منزل خود را تزئین نمایید.

4-فضاهایی از منزل را به خود اختصاص دهید

یکی از راه هایی که می توان استرس را کاهش داد انجام دادن ورزش است. نیازی نیست حتما برای انجام ورزش به یک باشگاه ورزشی بروید و همچنین نیازی نیست که یک خانه بزرگ داشته باشید. شما می توانید یک بخش کوچکی از خانه تان را به خود اختصاص دهید و در آن جا مشغول ورزش کردن شوید.

5-با دوستان خود وقت بگذرانید

شما می توانید یک روز را برای وقت گذراندن با دوستان خود اختصاص دهید. سپس با هم فکری یکدیگر علاوه بر اینکه دور هم هستید می توانید تغییرات کوچکی را منزل خود ایجاد کرده و از استرس خود بکاهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *