#


طراحی اتاق خواب و تاثیر آن در داشتن خوابی خوش

1 ژوئن 2018 بدون نظر 1761 بازدید

طراحی اتاق خواب و تاثیر آن در داشتن خوابی خوش

ایجاد دکوراسیون ایده آل در اتاق خواب برای ایجاد فضایی آرام در هنگام خواب

اتاق خواب که خوب باشد، خواب هم شیرین می شود. متاسفانه خیلی از افراد برای طراحی پذیرایی و آشپزخانه و یا حتی سرویس بهداشتی زمان زیادی صرف می کنند زیرا این مکان ها بیشتر در معرض نمایش است اما وقتی به اتاق خواب که میرسند، طراحی دکوراسیون اتاق خیلی حائز اهمیت نمی باشد و تقریبا بی تفاوت تر هستند چون کمتر در معرض نمایش است و این در حالی ست که هر فرد حدوداً هشت ساعت از شبانه روز خود و در مجموع یک سوم از عمرش را در اتاق خوابش می گذراند و این مقدار از عمر زمان کمی نیست که نسبت به فضای آن بی تفاوت باشیم.

برای رسیدن به خواب مطلوب می بایست به طراحی دکوراسیون اتاق خواب بیشتر اهمیت دهیم زیرا یکی از دلایل بد خوابی و بی خوابی نامناسب بودن محیط اتاق خواب می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس معیار های شخصی!

اولین گام برای دکوراسیون اتاق خواب این است که سلایق شخصی خود را در نظر بگیرید و ببینید چه دیزاینی با روحیه ی شما سازگاری دارد. طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه ای باشد که در اتاقتان احساس امنیت و آرامش کنید زیرا اتاق خوابتان باید به عنوان یک پناهگاه شخصی و مامن شما باشد و نباید تبدیل به محیطی شود که وقتی داخل آن شدید دچار هیجانات منفی شوید؛ بنابراین باید تمامی معیارهایی که به شما آرامش می بخشد را بکار ببندید.

اتوبان یا اتاق خواب!

برای اینکه اتاق خوابتان تبدیل به اتوبان نشود سعی کنید از انجام کارهای پر رفت وآمد به اتاقتان خودداری کنید و اتاق خوابتان فقط محیط استراحت و آرامش شبانه برای شما باشد. از انجام کارهای شغلی خود در اتاق خوابتان جلوگیری کنید و یا حتی سعی کنید کمد لباستان را در اتاق خوابتان قرار ندهید که به بهانه ی برداشتن لباس تند تند به اتاق خوابتان نروید.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب!

انتخاب رنگ یکی از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون می باشد زیرا بر رفتار و اخلاقتان تاثیر می گذارد، بنابراین  از بکار بردن رنگ های سرد و بی روح در سرتاسر اتاق خودداری کنید و با دقت بیشتری رنگ اتاق خواب را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید از رنگهای سبز و زرد و آبی و صورتی که روح بخش هستند استفاده کنید.

انتخاب پارچه ی مناسب برای سرویس خواب!

مطمئناً جنس پارچه هایی که در سرویس خوابتان بکار میبرید از جمله جنس ملحفه و حتی پتو و… در کیفیت خوابتان تاثیر ویژه ای دارد که معمولا جنس های ابریشم و کتان اگر با سلیقه ی شخصیتان هماهنگ باشند از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

اتاق خوابی با دکوراسیون رنگارنگ!

اگر تمایل دارید در طراحی اتاق خوابتان از طرح های رنگارنگ استفاده کنید بهتر است از رو تختی با طرح ساده استفاده کنید و کوسن های  شلوغ را در کنار آن قرار دهید .

اگر از شلوغی زیاد ، احساس آرامش نمی کنید پیشنهاد می کنیم از رنگ های ملیح و ساده مثل گلبهی کم رنگ و صورتی و یا نارگیلی استفاده کنید. استفاده از روتختی هیچ اجباری ندارد، بلکه نبودن رو تختی، آن هم از نوع شلوغ تاثیر بهتری در ایجاد آرامش حاکم بر محیط خواب دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *