#


اصول کاربردی طراحان در طراحی دکوراسیون منزل!

30 می 2018 بدون نظر 1885 بازدید

اصول کاربردی طراحان در طراحی دکوراسیون منزل!

طراحی دکوراسیون و اصولی که به وسیله طراحان مورد توجه قرار می گیرد

از دکوراسیون و چیدمان منزل و یا محیط کاری هر شخص میتوان تا حدودی با شخصیت و روحیات فرد آشنا شد. امروزه دیزاین داخلی نقش مهم و تاثیر گذاری در زیبایی و شناسایی محیط ایفا می کند. حال این محیط می تواند خانه شما باشد که زمان های استراحت و آرامش خود را درآن میگذرانید و یا می تواند محیط کار باشد که حدود8 ساعت از شبانه روز خود را در آن میگذرانید.

دکوراسیون و طراحی فضای مورد نظر بر روحیه، اخلاقیات و آرامش و حتی پیشرفت های زندگی تاثیر بسزایی دارد و این موضوع از نظر علم روانشناسی هم به اثبات رسیده است. دکوراسیون داخلی به منظور هماهنگ سازی وسایل و محیط و رنگ ها صورت می گیرد که به میزان زیاد به ایده و خلاقیت هنری و داشتن مهارت در ایجاد هماهنگی دیدگان بستگی دارد که باید به استانداردها و اصول طراحی آشنایی پیدا کرد. شما میتوانید برای این کار از طراحان دکوراسیون کمک بگیرید ولی لازم است خودتان هم با اصول طراحی دکوراسیون آشنایی پیدا کنید که ما شما را یاری خواهیم کرد.

در طراحی داخلی، طراح باید به این کار اشراف کامل داشته باشد تا بتواند بین چیدمان و دکوراسیون و نورپردازی هماهنگی برقرار کند و فاصله های بین عناصر و وسایل داخلی را رعایت کند.

تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی!

یکی از مهمترین بخش های طراحی داخلی رنگ می باشد، زیرا هم بر آرامش و رفتار افراد تاثیر می گذارد و هم باعث می شود دچار دلزدگی نسبت به محیط نشویم. پس اولویت برای یک طراح داشتن علم زیاد نسبت به شناسایی رنگ ها می باشد.

نور پردازی هم یکی از عوامل تاثیر گذار بر روحیات و خصلت آدمی می باشد پس یک طراح حرفه ای نورپردازی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. امروزه بعضی از عناصر نور پردازی قابل جابجایی و متحرک هستند؛ برای نورپردازی های ثابت باید دقت ویژه ای شود زیرا جابجایی آنها هم هزینه بر است و هم دارای زحمت می باشد و این هنر طراح است که با انتخاب درست خود نورپردازی بجا و زیبایی را به ارمغان بیاورد و حتی باید بداند که بهترین مکان برای قرار دادن کلید پریزها کدام نقطه ی فضا می باشد. در نورپردازی ممکن است از نورپردازی کاذب و یا آباژورها و لوسترها و حتی نور طبیعی و…استفاده شود.

اهمیت طرح یا تکسچر در دکوراسیون!

در دکوراسیون داخلی  باید هماهنگی بین طرح های فضای مورد نظرمان ایجاد شود تا به مکانمان زیبایی بصری ببخشد و حال و هوای خوب ایجاد کند. بافت ها و یا تکسچرها میتوانند از طریق دیوارها و یا مبلمان و کفپوش و حتی اثاثیه به نمایش گذاشته شوند.

اصول کاربردی طراحان برای ایجاد طرح: نقاشی کردن دیوارهای ساختمان  و انتخاب مناسب پارچه های پرده و مبل. راههای زیادی برای ایجاد طرح به منظور جان بخشیدن به محیط وجود دارد. مثلا هنگام نقاشی می توان از مدل های نقاشی مانند پتینه و لعابی و ابر و بادی و شن و ماسه ای استفاده کرد و یا از کارایی دیوار پوش ها برای زیبایی بصری و جان بخشیدن به محیط بهره برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *