#


طراحی اتاق خواب کودک و استفاده از چیدمان مناسب

27 می 2018 بدون نظر 2531 بازدید

طراحی اتاق خواب کودک و استفاده از چیدمان مناسب

اتاق خواب کودکانه و انتخاب چیدمان مناسب برای ایجاد آرامش

آیا کودکان شما هم از اتاق خوابشان بخاطر جذابیت اتاقشان بیرون نمی آیند و یا جزء کودکانی هستند که از رفتن به اتاقشان و بازی کردن در آن امتناع می کنند؟

یکی از عوامل موثر در شخصیت سازی کودک و آمادگی او برای حضور در جامعه محیطی ست که کودک در آن رشد و نمو و پرورش پیدا کرده است. کودکان از طفولیت تا بزرگسالی در محیط ها و مکان های مختلفی از جمله خانواده  و مهد و مدرسه و دانشگاه و محیط های شغلی قرار می گیرند که همه ی این ها در شکل گیری شخصیت تاثیر بسزایی دارند اما بدون شک اولین مکانی که مورد توجه قرار می گیرد محیط خانه و در خانه بیشترین تمرکز کودک بر روی چیدمان و دکوراسیون اتاق خوابش می باشد.

برای اینکه اتاق فرزندانتان زیباتر و جذابتر باشد باید با عواملی چون ایده و نوع چیدمان محیط و رنگ های انتخابی و استانداردهای چیدمان دکوراسیون آشنایی پیدا کنید؛ برای این کار اگر کمی خلاقیت به خرج دهید میتوانید با صرف هزینه ی کمتر، اتاقی زیبا و مورد پسند کودکتان برایش فراهم کنید. اگر دقت کرده باشید سرویس خواب های موجود در اتاق دخترانه با پسرانه متفاوت میباشد. برای دیزاین اتاق کودک عواملی چون رنگ، ایده، طرح و طراحی و تم و اندازه ها را باید مورد توجه قرار داد که از این موارد رنگ و تم  و یا سرویس اتاق کودک مثل: کمد و تخت و پرده و یا حتی روتختی باعث تفکیک اتاق دختر از پسر می شود .

اکثرا برای اتاق خواب دختر خانم ها از رنگ صورتی استفاده میکنند و کمتر میشود که وارد اتاق دختر بچه ای شوید که رنگ صورتی در اتاقش به کار نرفته باشد. اما خوب است از رنگ های زرد، طلایی، سبز و فیروزه ای هم استفاده کنید. اکثر دختر بچه ها دوست دارند در اتاقشان از شخصیت های کارتونی مورد نظرشان مثل سفید برفی، توت فرنگی و….استفاده شود و یا بر اساس چیزی که دوست دارند وسایل اتاقشان تهیه شوند و تم مورد علاقه شان در آن ها به کار رفته باشد. همچنین میتوانید عروسک هایی را که بچه ها دوستشان دارند اما خیلی با آنها بازی نمی کنند و ترسناک هم نیستند و یا استیکر های زیبا و جالب بر روی دیوار خالی اتاقشان نصب کنید.

دکوراسیون اتاق کودک پسرانه!

همانطور که برای اتاق دختر بچه ها از شخصیت کارتونی مورد علاقه شان استفاده میکنید ،پسر بچه ها هم این حرکت را دوست دارند و آنها چون خودشان را در غالب بن تن، بتمن، مرد عنکبوتی، زورو و…. تصور میکنند و دوست دارند عکس این شخصیتها را بر در و دیوار اتاقشان داشته باشند و چه خوب است که شما به این علاقه ی کودکتان توجه کرده و در طراحی اتاق او آن را اعمال کنید. معمولا در طراحی اتاق پسر بچه ها از رنگ های سبز و مشکی، آبی و ترکیب قرمز مشکی بیشتر از سایر رنگ ها استفاده می شود.

برای اینکه دکوراسیون شیک تر و جذاب تری را برای اتاق کودکتان طراحی کنید باید سن او و علائق و نیازهای او را مورد توجه قرار دهید. میز تحریر و صندلی و سایز و ارتفاع تخت کودک و یا حتی وسایل بازی ای که برای کودک تهیه میکنید باید متناسب کودک شما باشد. مثلا ارتفاع تختش باید به گونه ای باشد که بالا و پایین رفتن از آن خطری به همراه نداشته باشد و یا اگر سن کودک پایین است از قرار دادن اسباب بازیهایی با لبه ی تیز و خطرناک در جلوی دستش خودداری کنید و از اسباب بازی های نرم و انعطاف پذیر استفاده کنید و اسباب بازی هایی که کودک زیاد با آنها بازی می کند را در ارتفاع پایین قرار دهید تا براحتی برایش قابل دسترسی باشد.

بعضی از رنگ ها هستند که با توجه به جذابیتی که دارند هم در اتاق کودک دختر بکار می رود و هم در اتاق پسر؛ از جمله: نقره ای، زرد، سفید وطلایی.

باید بدانید تمام وسایلی را که در اختیار کودک قرار میدهید باید وسایلی باشند که بتواند حس کنجکاوی کودک را ارضا کند و همچنین اتاقش را به گونه ای طراحی کنید که سرشار از انرژی و تنوع رنگ و خلاقیت باشد و کودک لذت ببرد. بهتر است در اتاق  کودک فضایی را فراهم آورید که بتواند بر روی دیوار نقاشی کند و یا برای خودش مخفیگاهی درست کند تا احساس آرامش و لذت بیشتری در اتاقش داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *