#


استفاده از مبلمان راحتی و یا کلاسیک و ایجاد دکوراسیونی ایده آل در خانه

15 آوریل 2018 2 نظر 2651 بازدید

استفاده از مبلمان راحتی و یا کلاسیک و ایجاد دکوراسیونی ایده آل در خانه

ایجاد دکوراسیونی ایده آل و مدرن با استفاده از مبلمان کلاسیک و یا راحتی

از نظر طراحان و متخصصانی که در عرصه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند دکوراسیونی جذاب و ایده آل خواهد بود که بتواند تمام عناصر و اجزا را به خوبی در کنار یکدیگر داشته باشد. هر اندازه هم که به دنبال خرید وسایل لوکس و مدرنی باشید و آن ها را در منزل خود قرار دهید زمانی که مبلمان مناسبی را انتخاب نکرده باشید دکوراسیون خود را به شکلی کاملا ناقص و پر از ضعف خواهید دید. به همین دلیل به صورت قاطعانه عنوان می کنیم که استفاده از ست مبلمان به عنوان یک امر ضروری شناخته یم شود که موجب می شود افراد در کنار یکدیگر جمع شده و وقت خود را سپری کنند و از میهمانان نیز پذیرایی به عمل بیاید. در این مطلب قصد داریم مبلمانی که موجب می شود بهترین دکوراسیون را داشته باشیم معرفی نماییم. با توجه به این موارد می توانید بهترین دکوراسیون را در منزل خود به وجود آورده و مبلمانی جذاب و شکیل را برای به کارگیری در این دکوراسیون انتخاب کنید.

استفاده از کدام مبلمان مناسب است: مبلمان استیل و یا راحتی؟

همانگونه که طراحان و مشاوران فعال در عرصه دکوراسیون عنوان کرده اند در حالت کلی می توان مبلمان را به دو دسته تقسیم کرد که یکی را مبلمان راحتی در بر می گیرد و دسته ی دوم به نام مبلمان کلاسیک شناخته می شوند. در خصوص مبلمان راحتی بهترین کار این است که به سراغ مدل های تمام پارچه ی آن ها بروید که دارای دسته های پهنی هستند و پایه و پشتی آن ها در مقایسه با مبل های کلاسیک بسیار کوتاه تر می باشد. در خصوص مبلمان کلاسیک باید بگوئیم حالت رسمی تری نسبت به دیگر مبلمان دارند و در طراحی و ساخت آن ها از چوب و پارچه به صورت ترکیبی استفاده شده است. پشتی ای که در این مبلمان در نظر گرفته شده است صاف هستند و کمی بلندتر به نظر می رسند و دارای پایه های بلندی نیز هستند که موجب می شود میهمانان و کلیه افرادی که از آن ها استفاده می کنند در نشست و برخاست راحت تر باشند. این دسته از مبلمان به دلیل حالت رسمی و طرحی که دارند بیشتر در اتاق پذیرایی قرار می گیرند تا برای پذیرایی از میهمانان بهترین ها به کار گرفته شده باشد.

انتخاب مبلمان متناسب

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب مبلمان باید به آن ها توجه داشت ابعاد و اندازه آن ها می باشد. مبلی که انتخاب می کنید باید با شکل و اندازه ای که فضای نشیمن تان دارد تناسب خوبی داشته باشد و بتواند با آن هماهنگی بیشتری را به وجود بیاورد. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از اینکه مبلی را انتخاب کنید ابعاد و اندازه اتاق و سالن را به صورت دقیق محاسبه کنید و فضایی که برای رفت و آمد مورد نیاز است و همینطور فاصله ای که مبلمان باید از یکدیگر و همچنین از دیوار داشته باشند را در نظر داشته باشید و ب توجه به آن ها اقدام به انتخاب مبلمانی مناسب نمایید. اطمینان حاصل کنید مبلمانی که در این بخش از خانه قرار داده اید در خصوص حرکت و انجام کارها هیچ مشکلی را برای شما به وجود نمی آورند. نکته دیگری که حائز اهمیت است این که مبلمان قابلیت عبور از درگاه ورودی و راه پله ها را داشته باشند و اگر مبلمانی را انتخاب کردید که این حالت را داشتند می توانید اطمینان داشته باشید که گزینه مناسبی را انتخاب کرده اید.

توجه به کاربردی که مبلمان در دکوراسیون دارند

کارشناسان معتقدند که کاربردی که مبلمان دارند مهم ترین بخشی است که در خصوص خرید مبلمان باید مد نظر قرار داد. از نظر آن ها زمانی که قصد انتخاب مبلمانی را دارید باید ابعادی که دارند و متناسب بودن و همچنین نیازی که به آن ها دارید را به طور دقیق تعیین کنید. اگر به قصد استراحت و یا دیدن تلویزیون و کاربرد روزانه به دنبال مبلمان مناسبی هستید پیشنهاد می کنیم از مبلمان راحتی استفاده کنید چرا که تمام اعضای خانواده می توانند از آن ها استفاده کرده و دور یکدیگر جمع شوند و زمانی که از آن در فضای خانه استفاده کنید می توانید راحتی خوبی را به دست بیاورید. در صورتی که قرار باشد از دو دست مبلمان در منزل خود استفاده کنید و یا نیاز به مبلمانی برای پذیرایی دارید که حالت تشریفاتی بودن را به خوبی نشان دهد می توانید از مبلمان استیل و لوکس استفاده نمایید. این مبلمان به دلیل حالت زیبا و مدرنی که دارند موجب می شوند تا بیشترین جلوه گری از فضا ایجاد شود و بتوانید بهترین دکوراسیون را در خانه خود به وجود بیاورید.

توجه به جنس و پارچه به کار رفته در مبلمان

یکی از مهمترین دغدغه هایی که در خصوص انتخاب مبلمان برای افراد وجود دارد انتخاب پارچه مناسب می باشد. علت آن هم این است که پارچه تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داشته و علاوه براین موجب می شود تا مدل مبل نیز به خوبی خود را نشان دهد. به همین دلیل زمانی که قصد انتخاب پارچه ای را برای مبلمان خود دارید باید به هارمونی و رنگ بندی موجود در دکوراسیون منزل تان توجه ویژه ای داشته باشید. در خصوص جنسی که پارچه دارد باید هم از دوام بالایی برخوردار باشد و هم قابلیت شستشو نیز در آن لحاظ شده باشد. بهترین کار این است در هنگام انتخاب پارچه در خصوص چگونگی نگهداری آن اطلاعاتی را به دست بیاورید تا بعدا مشکلی برای تان به وجود نیاید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به رنگ مبلمان

رنگی که در مبلمان به کار رفته است را می توان به دو دسته تقسیم کرد که دسته اول رنگ پارچه را شامل می شود. در خصوص انتخاب این رنگ پارچه باید عوامل بسیاری همچون سلیقه شخصی و سبکی که در خصوص دکوراسیون به کار رفته و رنگ فرش و رنگی که برای پرده ها انتخاب شده را مد نظر قرار داد. به عنوان نمونه اگر دیوارهای منزل خود را با رنگ سفید و یا خنثی پوشانده اید در خصوص پارچه ی مبل می توانید با دست باز اقدام به انتخاب نمایید. در این خصوص رنگ های مختلفی همچون رنگ های شاد را می توانید انتخاب نمایید و در این زمینه هیچ محدودیتی برای تان وجود ندارد.

دسته دوم رنگی است که در فریم مبل به کار رفته است که فریم های طلایی موجب می شوند تا سبک دکوراسیون بیشتر به سمت سبک کلاسیک متمایل شود. در صورتی که تمایل داشته باشید از اندکی چاشنی مدرن در خصوص فضای منزل تان استفاده کنید می توایند به سراغ فریم های سفید و یا حتی نقره ای بروید و آن ها را متناسب با دکوراسیونی که در منزل دارید به کار بگیرید. توجه به این نکات موجب می شود بهترین انتخاب را داشته باشید و از خریدی که کرده اید نهایت رضایت مندی را احساس کنید و دکوراسیونی مطلوب و ایده آل را برای منزل خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *