#


ایجاد سکوت بصری در فضا با ایجاد دکوراسیونی ایده آل

14 آوریل 2018 بدون نظر 1611 بازدید

ایجاد سکوت بصری در فضا با ایجاد دکوراسیونی ایده آل

دکوراسیونی ایده آل و جذاب با استفاده از سکوت بصری

محیط زندگی انسان ها هم همانند خود انسان ها نیاز به تنفس دارد ، درواقع هنگامی که تمام فضای محیط زندگی خود را بیش از اندازه پر وشلوغ کنید و تمام محیط را با مبل ها و وسایل دیگر بپوشانید در واقع راه تنفس آن محیط را خواهید بست و محیط نمی تواند به خوبی نفس بکشد. درنتیجه برای اینکه محیط به شما آرامش بیشتری بدهد و لذت بیشتری از فضای موجود ببرید باید بخش هایی از فضای مد نظر را خالی بگذارید که به وسیله این کار به طرز چشمگیر و قابل توجهی از دلزدگی و خستگی دیدگان شما جلوگیری خواهد شد. ایجاد سکوت بصری در هر خانه ای یکی از موارد الزامی می باشد تا موجب شود ذهن پس از یک روز پر مشغله و شلوغ بتواند با قرار گرفتن در چنین فضایی آرامش از دست داده خود را به دست بیاورد. بهتر است در خصوص ایجاد سکوت بصری در خانه تمرکز بیشتری داشته باشید و بخش هایی از خانه خود را به این عامل اختصاص دهید.

منظور از سکوت بصری همین فضاهای خالی می باشد که آرامش روحی و بصری ما را در فضا فراهم خواهد نمود، که همین فضاهای خالی موجب می شود تا قسمت های دیگر فضای منزل بیشتر جلوه گری کند. سکوت بصری را می توان نقطه ی آغازین موسیقی فضا دانست که ما را به تماشای ریتم جدید فضا سوق می دهد.

نقاط مهم و کلیدی فضای اطراف را شناسایی کنید

پیدا کردن نقاط مهم و کلیدی اهمیت بسیار ویژه ای دارد که با شناسایی این محیط ها می توان هماهنگی و هارمونی خاص و زیبایی را به وجود آورد. برای به وجود آوردن توازن و هارمونی رنگ ها نیاز است چیزهایی مانند شومینه و میز خاطره و یا میز تلویزیون که دوست دارید مرکز توجه باشند، نقطه ی تاکید به حساب آیند و مسیرهای روبروی آن ها و یا در واقع مسیرهای ارتباطی آن ها را خالی کنید. این کار علاوه براین که موجب می شود نقاط مهم و کلیدی بهتر و بیشتر جلوه گر شوند در ایجاد احساس خوب در افراد نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

یکی از قسمت هایی که می توان سکوت بصری را درآن جا ایجاد کرد، راهرو می باشد چون راهروها تقریبا از مکان های دیگر خالی و بدون وسیله هستند و به همین دلیل باعث می شوند تا فضاهای دیگر بیشتر جلوه گری کنند. به عنوان مثال اگر قرار باشد راهروها پراز وسایلی مانند دکوری ها و گلدان ها و یا آینه و کنسول شوند دیگر فضای اتاق خواب ها و پذیرایی و نشیمن هیچ آرامشی را نخواهد بخشید و ذهنتان از شدت شلوغی ‌های فضا لذت سکوت بصری را درک نخواهد کرد، اما اگر راهروها خلوت باشند دکوراسیون دیگر فضاها مطلوبتر خواهد بود و زمانی که از راهرو عبور می کنید و چشمان تان کمی استراحت می کند، ذهن تان هم اندکی استراحت خواهد کرد.

کنج ها وگوشه ها

اگر شما جزء افرادی هستید که کنج ها و گوشه ها را پر میکنید بهتر است بگوییم دست نگه دارید! کنج ها و گوشه ها از دیگر مناطقی از فضا هستند که می توانند سکوت بصری خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. هنگامی که کل گوشه های موجود در خانه را پر می کنید موجب می شوید تا فضایی شلوغ به وجود بیاید. چنانچه یکی از چهار گوشه ای که در اتاق وجود دارد را به وسیله لوازمی دکور می کنید گوشه هایی که خالی است موجب می شود کنجی که دکور شده بیش تر خود را نشان دهد و موجب جلب توجه چشم خواهد شد.

استفاده از تزئینات در خصوص یکی از دیوارها

دیوارهایی که در خصوص آن ها از هیچ تابلو و کاغذ دیواری استفاده نشده است یک سکوت بصری فوق العاده به نظر می رسند. در صورتی که قدم در فضایی بگذارید که کلیه دیوارهای آن پر از تابلو و وسایل تزئینی شده باشد کمتر می توانید به یاد بیاورید که بر روی این دیوارها چه چیزهایی را مشاهده کرده اید. اما باید این مساله را خاطر نشان کنیم هیچ فردی استفاده از مبل تک با یک دکور فوق العاده را فراموش نخواهد کرد و از تماشای آن لذت کافی را خواهد برد.

سکوت بصری عاملی برای ماندگاری سبک مینیمال

اگر نسبت به مباحث دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید مطمئنا با سبک مینیمال نیز آشنا شده و یا نام این سبک به گوش تان خورده است. در این سبک همه موارد به اندازه ای که مورد نیاز است و به صورت کم موجود می باشد. به بیانی دیگر وسایل تزئینی و اضافی در اندازه بسیار کم و ناچیزی در این سبک به کار گرفته شده اند و در فضای موجود سکوت بصری به میزان کافی حکم فرمایی می کند. شاید یکی از دلایلی که موجب می شود این سبک ماندگاری بالایی داشته باشد همین مساله می باشد. زمانی که در چنین فضایی حضور پیدا می کنید در اصل می توانید به آرامش بسیاری دست پیدا کنید.

ایجاد سکوت بصری در منزل

بهتر است هر چه سریع تر دست به کار شده و کلیه بخش هایی که در منزل تان وجود دارد را به خوبی نگاه کنید و وسایلی که نیازی به بودن آن ها نیست از دکوراسیون منزل تان حذف کنید. برای اینکه نخستین قدم را برداشته باشید بهتر است ابتدا به کنج های خانه نگاه کنید و لوازمی که اضافی است را از این بخش ها حذف نمائید. پس از ان به سمت مسیرهای ارتباطی همچون راهروها و هال عمومی منزل خود رفته و کلیه وسایل اضافی که نیازی به بودن آن ها در این قسمت ها نیست را حذف کنید. با انجام این کار موجب می شوید در هر فضایی که حضور پیدا می کنید فضای موجود بتواند حرفی را به شما منتقل کند. برای این که بتوانید ذهن خودتان را کمی آرام تر کنید بهتر است فاصله ای که میان دو فضا وجود دارد را خالی نگه دارید و با حضور در این فضاها بهترین احساس را به دست بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *