#


ایجاد دکوراسیونی خلاقانه در منزل با کمترین هزینه

14 مارس 2018 بدون نظر 1913 بازدید

ایجاد دکوراسیونی خلاقانه در منزل با کمترین هزینه

خلق دکوراسیونی جذاب و زیبا با کمترین هزینه در منزل

عید نوروز برای ما ایرانی ها  حس زیبایی و طراوت را به ارمغان می آورد. یکی از بهترین زیبایی های نوروز هم زمان شدن آن با آغاز فصل بهار است. برای استقبال از سال جدید، لازم نیست دست به تغییرات اساسی گران‌ قیمت برای داشتن آرامش و خوشحال بودن بزنیم. آمدن فصل بهار به‌ خودی‌ خود آرامش‌ می دهد و روح‌ انسان را جلا می دهد حالا اگر دوست دارید به همراه این‌ همه حس خوب، تغییرات را هم در منزلتان احساس کنید، ما به شما نکاتی را ارائه می کنیم تا به این منظور روش هایی ساده و مقرون به صرفه را به کار ببرید.

به کارگیری وسایل موجود در منزل

الان بهترین موقعی است که سری به انباری بزنید و از میان وسایل موجود، چند قطعه ای که فراموشش‌ کرده بودید ولی برای شما خاطره‌ های زیادی را به یادتان می آورد برای مثال چرخ‌ خیاطی قدیمی، قاب عکسی که سال هاست جای خود را به تابلوهای به روزتر داده و یا حتی یک چراغ خوابی سنتی که از مد افتاده، نمونه وسایلی هستند که می توانند برای استفاده مجدد در دکوراسیون منزل تان گزینه مناسبی باشند. در صورتی که در انباری منزلتان میزی دارید که سطح آن از بین رفته‌ است با یک اسپری رنگ، نمای تازه ای به آن بدهید. رو میزی قشنگ بر روی آن بیندازید و در یک سمت‌ مناسبی از خانه برای چیدن سفره هفت‌ سین مهیا کنید. همچنین می‌ توانید از وسایلی که از انباری پیدا کردید و یا قاب عکس‌ های خانوادگی‌ تان نیز بر روی آن استفاده کنید.

توجه به انواع مختلف پارچه

 روتختی و یا رومیزی‌ و کوسن ها از جمله وسایلی هستند که با تغییردادن آن ها می‌ توان به ظاهری جدید در دکوراسیون منزل خود دست پیدا کنید. شما می‌ توانید رویه با رنگ‌ های مختلف برای کوسن‌ ها تهیه کنید تا در فصل های مختلف سال و مناسب با مراسم های مخصوص رویه آن ها را عوض کنید. سعی تان بر این باشد که هارمونی از یادتان نرود و طرح و رنگ کوسن‌ ها را با پرده یا مبلمان و کاغذ دیواری ست کنید. استفاده از دو یا چند دست روتختی، جدا از بالا بردن طول عمر آن ها موجب می‌ شود که در فصل های مختلف سال، خانه‌ تان متنوع تر به نظر برسد و حس تازگی ایجاد کند. روتختی نخی انتخابی مناسب  برای ماه های گرم و از جنس مخمل یا حوله‌ ای برای ماه های سرد سال می باشد.

پادری هایی متفاوت و زیبا

با تعویض پادری در بخش ورودی خانه، تراس  و یا حیاط‌ خلوت و سرویس‌ بهداشتی منزل می توانید رنگ و طرح های گوناگون و زیبایی را وارد دکوراسیون منزل خود کنید، الزاما باید در زمان انتخاب طرح و رنگ دقت بالایی داشته باشید و پادری هر قسمتی از خانه خود را هماهنگ و با در نظر گرفتن رنگ و دکوراسیونی که در همان بخش است انتخاب نمائید.

میزبانی‌ خود را با گل و گیاه شروع نمائید

سنبل و لاله، یکی از جدا نشدنی ترین همراهان نوروز می باشند؛ ولی یکی از دائمی ترین و خاطره انگیزترین و دکوراتیوی‌ ترین گیاهانی که آپارتمانی نیز می باشد بامبو است که موجب می شود جلوه زیبایی در روزهای عید به منزل شما بدهد. در صورتی که بالکن داشته باشید و یا ورودی منزل تان فضای کافی و مناسبی دارد، میهمان‌ های خود را با استفاده از گل های زیبا غافلگیر نمائید. با قرار دادن گلدان‌ های مختلف و رنگارنگ بر روی نرده و یا نصب آن ها بر روی دیوار تراس، شادابی و تازگی را وارد خانه خود کنید. به خاطر داشته باشید در زندگی آپارتمان‌ نشینی که امروزه وجود دارد باید از کمترین فضا استفاده بیشتری را ببرید.

تغییر دیوارها با استفاده از راه حل های ساده

استیکرها در عین حال که ساده هستند وقیمت ارزانی دارند، تأثیر بسزایی درفضا دارند و گاهی می‌ توانند باعث عمق بخشیدن و خطای دید در فضا شوند. در محیط های کوچک ایجاد عمق بر وسعت محیط افزایش می دهد. شما می‌ توانید استیکر مورد علاقه‌ خود را بخرید و بر سطح دیوار بچسبانید. در صورتی که نتوانستید طرح مورد علاقه تان را در بازار به دست بیاورید، می‌ توانید با سرچ کردن در اینترنت، طرح مورد نظرتان را پیدا کرده و پس از چاپ کردن آن به وسیله تکنیک استنسیل آن را بر روی سطح دیوار مورد نظر خود اجرا کنید.

ایجاد فضایی شاعرانه و زیبا

بدین منظورکه منزل شما شکلی خاص و ویژه به خود پیدا کند، تعدادی شمع یا عود خوش بو و مناسب با فضای منزل بخرید و قبل از رسیدن میهمان‌ های عید، آن ها را روشن کنید. به وسیله این کار حال و هوای تازه‌ ای به منزل‌ تان می‌ بخشید.

جمع وسایل غیر ضروری از خانه

مطمئنا خانه  شما میزبان میهمان های بسیاری خواهد بود؛ بنابراین جهت  چیدن طرح نوروزی باید وسایل و لوازم غیرضروری را از تمام قسمت‌های منزل بردارید برای مثال اگر قسمت ورودی‌ منزل تان کوچک است باید از گذاشتن گلدان و وسایل  زینتی خودداری کنید. میهمانان درابتدای  وارد شدن بیش تراز آن که به زیبایی دقت داشته باشند به دنبال محلی برای گذاشتن کفش‌ ها و لباس‌ های خودشان می گردند و علاقه ندارند با یک ورودی شلوغ مواجه شوند. همچنین در صورت امکان تلاش کنید جاکفشی و جالباسی دردار انتخاب کنید تا از آشفتگی دید مهمانان جلوگیری کنید. در این صورت است جاکفشی و جالباسی جهت دکوراسیون ورودی منزل مناسب خواهد بود.

توجه به مرز مابین دیوار و کف خانه

حتما اهمیت قرنیزها در دید اول به نظر هر بیننده ای نمی‌رسد، اما باید توجه کنید این عنصر ساده، نقش بسیاری در قشنگی کف و دیوارهای منزلتان محسوب می شود. یکی از کارهایی که می ‌توانید با هزینه کم جهت بازسازی منزل انجام داد، تغییر دادن و یا رنگ‌ کردن قرنیزها است. نکته بسیار مهم، انتخاب کردن رنگ قرنیز است. چنانچه فضای خانه تان از مساحت بالایی دارد، می‌توانید از قرنیز با تضاد رنگی بالا نسبت به رنگ کف‌ پوش و دیوارها استفاده کنید. اگر منزلتان مساحت کمی دارد، پیشنهاد می کنیم قرنیزها را هم ‌رنگ کف‌ پوش انتخاب نمایید تا کف بزرگتر به نظر بیاید.

توجه به تغییرات کوچک در خانه

روش دیگری برای  تغییر دکوراسیون ارزان‌ قیمت، تغییردادن جزئیات در منزل است. عوض کردن دستگیره کابینت‌ ها، دستگیره در اتاق‌ ها و یا تعویض کلید پریزها می‌ توانند تغییر اساسی در فضای خانه ایجاد نماید. بهتر است رنگ کلید وپریزها را با رنگ دیوار ست کنید و یا از رنگ‌ های خنثی مانند بژ، استفاده کنید. اگر دوست دارید به خانه تان روحی زیبا بدهید، پیشنهاد می‌ دهیم دستگیره‌ هایی از جنس چینی با نقش گل را انتخاب کنید. این طرح ها بهترین انتخاب شما برای حال و هوای عید نوروز است.

انتخاب گزینه ای مناسب برای دیوار: کاغذ دیواری یا نقاشی؟

اگر نیت دارید تغییراتی کلی‌ در داخل خانه ایجاد کنید و به دنبال تغییراتی بزرگ‌ تر هستید، نقاشی منزل و یا کاغذ دیواری گزینه های بهتری هستند. بهتر است سقف و چهارچوب‌ ها را رنگ‌ آمیزی نمایید و از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها استفاده کنید. بدین وسیله سرعت اجرا را در بازسازی بالا می‌ بریم. برای زیبایی بیش تر، طرح یکی از دیوارها را متفاوت از بقیه انتخاب نمایید برای مثال دیوار کنار میز غذاخوری می‌ تواند انتخاب خوبی برای یک طرح ویژه و منحصر به فرد باشد. همچنین اگر نیت رنگ‌ آمیزی همه دیوارهای خانه را دارید، پیشنهاد می کنیم از تکنیک گفته‌ شده برای انتخاب کاغذ دیواری استفاده نمایید. برای این منظور رنگ یکی از دیوارها را متفاوت با بقیه انتخاب نمایید و یا یک دیوار را کاغذ دیواری نمایید. دقت کنید طرح کاغذ دیواری هماهنگ با رنگ و دکوراسیون اتاق باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *