#


استفاده از عکس راهی برای نمایش بهتر خاطرات

19 فوریه 2018 بدون نظر 2427 بازدید

استفاده از عکس راهی برای نمایش بهتر خاطرات

قاب عکس راهی برای ایجاد دکوراسیونی جذاب و ایده آل در خانه

برای طراحی دکوراسیون عناصر و المان های بسیار زیادی وجود دارد که می توان مورد استفاده قرار داد و طرحی زیبا را به وجود آورد. یکی از مهمترین مواردی که در طراحی دکوراسیون به کار می رود قاب عکس می باشد که با توجه به سلیقه و نظر هر شخصی می تواند انتخاب شده و برای ایجاد دکوراسیونی خاص و مدرن به کار گرفته شود. می توانید از قاب عکس هایی که به شکل یک اثر هنری است استفاده کنید و یا اینکه تصویر و عکس مورد نظر خود را و یا تصاویر خانوادگی را قرار دهید. اما باید بگوئیم این تصاویر می توانند دکوراسیون و فضای منزل شما را جذاب تر و زیباتر از همیشه نشان بدهند. طی سال های اخیر و با وجود ورود دیجیتال به زندگی افراد دیگر عکس های چاپی بسیار کم دیده می شوند و همین مساله موجب شده تا از این عنصر جذاب تر کمتر استفاده شود. برای استفاده از قاب عکس ها راهکارهایی را عنوان کرده ایم که می توانید از آن ها برای ایجاد دکوراسیونی جذاب و ایده آل در خانه خود استفاده نمائید و فضایی زیبا و در عین حال خاطره انگیز را به وجود بیاورید.

چیدمان صحیح قاب عکس ها بر روی دیوار

بدون تردید قرار دادن قاب عکس بر روی دیوار می تواند طرح های مختلفی داشته باشد و آن ها را می توان به صورت منظم و یا نامنظم نصب کرد و یا آن ها را به صورت تکی قرار داد و یا اینکه آن ها را در یک خط بر روی دیوار نصب کرد که البته در این صورت می تواند از دو قسمت افقی و یا عمودی استفاده کنید و یا قاب عکس های خود را به صورت شبکه ای بر روی دیوار نصب کنید. برای اینکه با مفهوم هر کدام از چیدمان ها آشنا شوید به صورت خلاصه در ادامه صحبت کرده ایم که می تواند آن ها را مد نظر قرار داده و در چیدمان عکس های خود به کار بگیرید.

چیدمان خطی

در این چیدمان می توانید تصاویر را به صورت افقی و یا عمودی نصب کنید که البته به میزان بسیار زیادی به اندازه قاب هایتان و فضایی که برای قرار دادن قاب ها در نظر گرفته اید بستگی دارد. توجه به این موارد موجب می شود تا فضایی ایده آل و زیبا را برای چیدمان قاب عکس ها به وجود بیاورید.

چیدمان به صورت نامنظم

یکی دیگر از روش های نصب قاب عکس ها این است که آن ها را به صورت نامنظم بر روی دیوار نصب شده و در میان آن ها هیچ تقارنی وجود نداشته باشد. در این روش می توانید قاب عکسی را به صورت افقی بر روی دیوار نصب کنید رد حالی که قاب عکس دیگری به صورت عمودی در کنار آن نصب شود. بر خلاف این نوع چیدمان می توانید از قرار دادن قاب عکس ها به صورت منظم نیز استفاده نمائید. به این صورت که تمام قاب ها دارای یک اندازه مساوی هستند و هنگام قرار دادن آن ها بر ریو دیوار تقارن میان آن ها را به خوبی رعایت کنید.

چیدمان تکی قاب عکس ها

در اغلب مواقع زمانی که قصد استفاده از یک اثر هنری را داشته باشید از چیدمان تکی استفاده خواهید کرد. در این روش باید به اندازه دیواری که برای نصب قاب در نظر گرفته اید توجه کافی داشته باشید. یکی دیگر از نکاتی که در نصب تابلوی تکی اهمیت دارد اندازه آن می باشد و باید نسبت به آن نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید طرحی ناب و زیبا را در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید.

چیدمان شبکه ای

در این روش معمولا از قاب عکس هایی که دارای اندازه یک سان هستند استفاده می شود و به صورت شبکه ای بر روی دیوار نصب می شوند و چیدمان منظمی را نشان می دهد و همه قاب عکس ها در یک راستا دیده می شوند.

انتخاب قاب هایی با طرح و اندازه متنوع

زمانی که قصد انتخاب قاب عکسی را دارید با توجه به اندازه دیواری که برای نصب در نظر گرفته اید می توانید از اندازه های متنوعی نیز استفاده کنید. قاب عکس ها و تابلوهایی که انتخاب کرده اید می توانند همه دارای اندازه یکسانی باشند و آن ها را به شکل منظم نصب کنید و یا از قاب عکس هایی که دارای اندازه های مختلفی هستند و طرح و شکل متنوعی نیز دارند و به طور کلی نامنظم دیده می شوند برای نصب بر روی دیوار استفاده نمائید. دست شما در استفاده از قاب عکس هایی که دارای طرح و اندازه مختلف و متنوع است باز است اما باید نسبت به تناسبی که بین ان ها وجود دارد توجه کافی داشته باشید و بر این اساس آن ها را برای نصب انتخاب کنید. در این خصوص نکات بسیار مهمی وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها این است که تمام قاب ها را نباید بر روی یکی از دیوارها نصب کنید و با این کار موجب شوید تا دیوارهای دیگر خالی دیده شوند. علت این مساله این است که توازن موجود در دکوراسیون خانه بهم ریخته دیده می شود و تعادلی که وجود دارد از بین خواهد رفت.

مناسب ترین محل برای قرار دادن قاب عکس بر روی دیوار

برای اینکه بتوانید محل مناسبی را برای نصب قاب عکس ها انتخاب کنید باید ابعاد خانه خود را در نظر بگیرید. برخی از خانه ها دارای راه پله و راهرو هستند و این مساله موجب می شود تا بتوانید قاب عکس ها را در این قسمت ها نصب کنید. از آنجایی که راه پله ها دارای شیب هستند به همین دلیل قاب عکس ها به صورت مورب و کمی نامنظم بر روی دیوار نصب می شوند اما در مورد راهروها از چیدمان خطی و منظم استفاده بیشتری می شود. در اغلب موارد باید در مورد نصب تابلوها به صورتی عمل کرد که تابلوها هم طراز با دید شخص نصب شوند. در این مورد خط نگاه افراد دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که برخی از افراد در حالت ایستاده آن را مورد توجه قرار می دهند اما عده دیگر در حالت نشسته نسبت به آن توجه دارند.

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تابلوها بیشتر در راه پله ها و راهروها نصب می شوند و اکثرا در حالت ایستاده به آن ها نگاه می کنند. این مساله در حالی است که در اتاق نشیمن از حالت نسته برای دیدن قاب عکس ها استفاده می شود. اگر قصد نصب تابلویی را در سالن پذیرایی دارید می توانید فضای بالای مبل اصلی را انتخاب کنید و یا آن را بر روی دیوار بزرگی که در این فضا وجود دارد نصب کنید اما برعکس آن قاب عکس هایی را که دارای اندازه کوچکی هستند به هیچ عنوان نباید در بالای مبلمان نصب گردد چرا که دید زیبایی نخواهند داشت و این مساله می تواند در دکوراسیون داخلی شما ایجاد مشکل کند. استفاده از قاب عکس ها در طراحی داخلی موجب ایجاد فضایی جذاب و ایده آل خواهد شد و می تواند زیبایی بصری مناسبی را برای دکوراسیون خانه شما به ارمغان بیاورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *