#


طراحی خاص و بینظیر دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ بنفش

17 فوریه 2018 بدون نظر 2111 بازدید

طراحی خاص و بینظیر دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ بنفش

استفاده از رنگ بنفش در طراحی منزل

موسسه پنتون یکی از موسسات مشهور می باشد که در زمینه مد و طراحی فعالیت داشته و هر ساله رنگ مناسب را به عنوان مد آن سال معرفی می کند. این موسسه برای سال2018 میلادی رنگ بنفش را تعیین کرده است که می توان آن را در طرح های خاص و زیبایی به کار گرفته و در زمینه دکوراسیون نیز کارایی خاصی داشته باشد. در دورانی که نوآوری و تخیل می تواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی ما داشته باشد می توان از رنگ بنفش به عنوان یک رنگ رویایی استفاده کرده و طرحی خلاق و زیبا را به وجود آورد. رنگ فرابنفش یکی از طیف رنگ های سرد می باشد که جنب و جوش بسیار زیادی دارد و کهکشان را به زیبایی به شما یادآوری می کند.

مسلما رنگ بنفش یکی از رنگ هایی است که تمام تن های آن هیجان انگیز و جذاب است و می تواند ترکیب زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. زمانی که از رنگ بنفش استفاده می شود در واقع کلماتی همچون تجمل و رنگ سلطنتی و استاد کاری و کلماتی از این قبیل در ذهن تداعی می شود. این رنگ دارای قدرت بسیار زیادی بوده و به عنوان یک رنگ تکان دهنده شناخته شده و شگفتی بسیار زیادی دارد.

به کار بردن این رنگ زیبا و جذاب در دکوراسیون داخلی به عنوان یک کار سخت و پیچیده به شمار می رود و همچون رنگ های طوسی و کرم و آبی نمی توان به راحتی با آن کار کرد. اما این رنگ به گونه ای است که اگر در مورد آن اصول و قواعد را در نظر بگیرید و آن ها را به درستی به کار بگیرید مسلما می تواند طرحی خاص و منحصر بفرد را در خانه شما به وجود آورده و منزل تان را به فضایی بینظیر تبدیل کند. اگر قصد استفاده از این رنگ را در دکوراسیون داخلی خانه تان دارید می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با همراه باشید تا چند ایده ساده ولی کاربردی را در خصوص استفاده از این رنگ جذاب ارائه دهیم.

کار طراحی را با افزودن جزئیات آغاز کنید

هیچ لزومی ندارد در ابتدای کار هزینه زیادی برای استفاده از این رنگ خاص و ویژه پرداخت کنید بلکه با افزودن چند مورد کوچک که بسیار چشمگیر هستند می توانید طرحی خاص و زیبا را به وجود بیاورید. بهتر است گلدانی را انتخاب کنید که گل های کوچک به رنگ بنفش به زیبایی در آن قرار داده شده است و یا تعدادی کوسن که دارای تنالیته های مختلف رنگ بنفش است را در دکوراسیون منزل خود وارد کنید. علاوه براین موارد می توانید فرشی را که دارای کمی تارو پود بنفش است در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید و به خاطر داشته باشید تمام این موارد به عنوان محتاطانه ترین مواردی هستند که می توان از آن ها در طراحی داخلی استفاده کرده و دکوراسیونی هیجان انگیز را در خانه به وجود آورد.

ملایم تر نشان دادن تندی رنگ بنفش

رنگ بنفش دارای کمی تندی می باشد که موجب می شود کار با آن کمی سخت به نطر برسد به همین دلیل توصیه می شود از رنگ های دیگری که در خانواده این رنگ قرار دارد استفاده کرده و رنگ هایی همچون صورتی و یاسی و آبی و ارغوانی را با آن ترکیب کنید تا بتوانید تندی رنگ بنفش را گرفته و آن را ملایم تر نشان دهید. زمانی که از این ترکیب های رنگی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید در واقع موجب ملایم تر دیده شدن این رنگ شده و احساس گرما را در محیط نشان می دهید. این رنگ می تواند به عنوان یک رنگ زیبا و جذاب حس گرما را در فضا به وجود بیاورد و محیطی شاد و هیجان انگیز را می سازد.

استفاده از رنگ های تیره بدون هیچ ترس و دلهره

اگر اهل استفاده از رنگ های تند و خالص هستید و تمایلی به استفاده کردن از تن های ملایم تر آن رنگ ندارید و یا حتی می خواهید ترکیب هایی را به کار ببرید که درخششی خاص داشته باشد می توانید از رنگ های تیره تر استفاده کرده و در کنار رنگ مورد نظر خود قرار دهید. اگر می خواهید از رنگ بنفش به صورت خالص در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید می توانید آن را در کنار رنگ های تیره تر همچون چوب هایی که تیره هستند و یا پارچه های رومبلی از جنس مخمل و یا چرمی که تیرگی خاصی را دارند قرار داده و طرحی خلاقانه و جدید را به وجود بیاورید. ترکیب این موارد در کنار رنگ بنفش می تواند درخششی خاص به این رنگ بدهد و زیبایی فضا را چندین برابر کند.

استفاده از رنگ های مکمل و خلق تنوع در فضا

رنگ های مکمل اصولا به رنگ هایی گفته می شود که در چرخه ی رنگی مقابل یکدیگر قرار می گیرند و تضاد بسیاری با یکدیگر دارند. رنگ های زرد و طلایی به عنوان بهترین مکمل در خصوص رنگ بنفش شناخته می شوند. اما در خصوص استفاده از رنگ مکمل باید به زمان مناسب آن توجه داشته باشید و بدانید چه زمانی برای استفاده از رنگ مکمل مناسب است؟ هنگامی که قصد استفاده ایجاد تضاد و نشاط در محیط را داشته باشیم بهترین زمان برای استفاده از رنگ های مکمل شناخته می شود. زمانی که قصد استفاده از رنگ های مکمل را دارید بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که در به کارگیری از این رنگ زیاده روی نکرده و تعادل را ایجاد کنید.

علت این مساله این است که به هنگام قرار گرفتن دو رنگ مکمل در کنار یکدیگر شدت رنگی آن ها موجب تشدید رنگ یکدیگر خواهد شد و موجب می شود تا هیجان بیش از اندازه ای در محیط به وجود بیاید. به همین دلیل توصیه می کنیم زمانی که قصد استفاده از رنگ های مکمل را دارید بهترین کار این است که میان آن ها با رنگ های خنثی فاصله ای مناسب به وجود بیاورید و طرحی زیبا و خلاق را در دکوراسیون ایجاد کنید.

در انتها باید عنوان کنیم با توجه به اینکه استفاده از رنگ بنفش به عنوان رنگی غالب برای دکوراسیون می تواند کمی چالش برانگیز به نظر برسد و یا محدودیت برای شما ایجاد کند اما همیشه به خاطر داشته باشید که داشتن طراحی زیبا همواره با کمی خطر کردن و خلاقیت همراه می باشد و موجب می شود طرحی خاص در دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود بیاید. استفاده از این ایده ها به شما کمک می کند تا طرحی خاص و زیبا را ایجاد کرده و بتوانید بدون هیچ تردیدی این رنگ را برای دکوراسیون منزل خود مورد استفاده قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *