#


استفاده از مس راهی برای درخشش دکوراسیون منزل

12 فوریه 2018 24 نظر 2467 بازدید

استفاده از مس راهی برای درخشش دکوراسیون منزل

مس راهی برای ایجاد درخشندگی در خانه

همیشه برای انسان ها واقعیت های غیر قابل انکاری وجود داشته است که همیشه موجب هیجان آن ها می شده است. به عنوان مثال افراد با دیدن اشیایی که می درخشند برق خاصی در چشمانشان دیده می شود و زبان به تحسین زیبایی آن باز می کنند. مس دارای درخشش خاصی است که در کنار زیبایی گرمایی را نیز از خود نشان می دهد. اگر این فلز جذاب با فلزلات دیگری همچون برنج و نقره ترکیب شود می تواند زیبایی بسیار زیادی را به نمایش بگذارد. البته ناگفته نماند مس به عنوان یک فلز زیبا به تنهایی نیز می تواند در دکوراسیون به کار برده شود. حال می توانید از مس به عنوان یک فلز گران بها در کانون درکوراسیون خانه خود به کار گرفته و فضایی زیبا و دلنشین را به وجود بیاورید.

استفاده از مس دکوراسیونی از گذشته تا به آینده

یکی از فلزهایی که بسیار مورد توجه افراد قرار داشته است مس می باشد که قدمت بسیار طولانی نیز دارد. در دوران های گذشته از مس به عنوان فلزی گرما بخش و به عنوان عنصری مهم جهت تولید برق استفاده می شده است. یکی دیگر از جنبه های کاربردی مس قابلیت شکل پذیری آن می باشد و می توان به راحتی با استفاده از چکش طرح های زیبایی را بر روی آن ایجاد کرد. امروزه نیز این فلز گران بها در بسیاری از ظروف آشپزخانه و لوازم تزئینی و مجسمه و دیگر اشیاء دیده می شود که دارای طرح های بسیار متنوعی می باشد. فلز مس دارای بافت سردی می باشد اما طیف رنگی آن گرمای خاصی را بروز می دهد که موجب شده طراحان بسیار نسبت به استفاده از آن علاقه نشان بدهند.

استفاده از مس برای روشنایی خانه

یکی از قابلیت های ویژه مس انعکاس نور می باشد و این مساله درست همان توصیه کارشناسان و متخصصان حوزه نورپردازی است که می گویند برای داشتن نور بهتر در فضای داخلی بهتر است علاوه بر نورپردازی از وسایل و رنگ هایی استفاده شود که قابلیت انعکاس نور را داشته باشد. مس علاوه بر انعکاس نور می تواند به عنوان یک عنصر گرما بخش نیز در طراحی داخلی به کار برود. زمانی که در طراحی داخلی خانه خود از اشکال مختلف هندسی استفاده کنید که زاویه های مختلف آن ها ب ورق های مسی پوشش داده شده است می توانید درخششی خاص را در خانه خود به وجود بیاورید. برخی از ابزارهایی که برای روشنایی به کار برده می شود و در آن ها مس به کار رفته است به مانند لوسترهایی که دارای تلالو خاصی هستند می تواند جذابیتی خاص و ویژه را به فضای داخلی خانه شما بدهد. هنگامی که قصد استفاده از مس را دارید بهتر است به سطح مورد نظر نیز نگاهی بیاندازید و ببینید طرح مسی مورد انتخاب تان با کدام یک از سطوح هماهنگی دارد.

استفاده از مس در آشپزخانه

یکی از ویژگی های برتر مس این است که ضد باکتریایی می باشد و مانع از گسترش قارچ ها خواهد شد. این عوامل موجب می شود تا مس ها به عنوان گزینه ای مناسب و متفاوت در سطح کانتر و یا حتی سینک ظرفشویی به کار برده شود. این فلز ارزشمند در موارد بسیاری همچون ماهیتابه و قابلمه و وسایلی که در این فضا به کار برده می شود. علاوه بر این از مس در خصوص ظروف دکوری و قاشق و چنگال و بشقاب نیز استفاده شده است که البته رنگ رزگلد را برای این کار انتخاب کرده اند که می تواند به زیبایی و تفاوت در فضای خانه کمک بسیار زیادی بکند. برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه خود را تماشایی نشان دهید بهتر است از یک عنصر مسی در این فضا استفاده کنید به عنوان مثال قرار دادن یک گلدان مسی کوچک در آشپزخانه دکور این فضا را بسیار زیباتر از قبل نشان خواهد داد.

اگر در آشپزخانه خود از جزیره استفاده کرده اید بهتر است منبع نوری از جنس مس را در بالای آن آویزان کنید تا زیبایی آشپزخانه را چندین برابر نشان دهید. به تازگی این فلز نسبت به گذشته طرفداران بسیاری را برای خود پیدا کرده است که همین مساله موجب شده برخی از تولید کنندگان لوازم برقی نیز از ورق های مسی در ظاهر لوازم خود استفاده کنند. اگر تمایلی به استفاده اینچنینی از مس ندارید می توانید دستگیره های کابینت های موجود در این فضا را از جنس مس انتخاب کنید تا زیبایی فضا را دو برابر کرده باشید.

استفاده از مس در اتاق خواب

زمانی که قصد استفاده از مس را در اتاق دارید باید در نظر داشته باشید که آرامش تان را مختل ننماید. بهتر است از کف پوش های چوبی در اتاق خواب استفاده کرده و این فلز را در بخش اندکی از تاج تخت خواب خود به کار بگیرید. استفاده از کف پوش هایی به رنگ قرمز و یا آجری در کنار مس موجب می شود تا فضای اتاق خواب تان کمی روستایی دیده شود. در کتابخانه خود نیز می توانید از دکوری های مسی استفاده کرده و آن را در کنار کتاب های خود قرار دهید و فضایی جذاب را به وجود بیاورید. می توانید در این فضا از منابع روشنایی که دارای اشکال هندسی مشبک می باشد و از مس است استفاده نمائید اما به خاطر داشته باشید این منبع نور زمانی خود را بهتر نشان می دهد که از منسوجاتی همچون پتو و ملحفه قرمز و یا پرتقالی استفاده نموده و موجب ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه شوید.

استفاده از مس در اتاق نشیمن

زمانی که قصد استفاده از مس را دارید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که پس زمینه باید از رنگ های خنثی باشد تا بتواند زیبایی مس را به خوبی نشان دهد. در خصوص استفاده از مس بهتر است رنگ پس زمینه خود را به رنگ سفید خالص در نظر گرفته و از مواد طبیعی همچون چوب و سنگ مرمر در کنار آن استفاده کنید تا جذابیت بصری به وجود آمده بیشتر باشد. در فضای اتاق نشیمن خود می توانید از آینه هایی با قاب مسی استفاده نموده و یا شمعدان ها و ساعت و مجسمه هایی را با این فلز جذاب به کار بگیرید. اگر در اتاق نشیمن از شومینه برای گرم کردن استفاده می کنید بهتر است از قاب ها و تزئیناتی که از جنس فلز است در کنار آن بهره مند گردید و به این وسیله آن را مرکز توجه قرار دهید.

هماهنگی مس با شعله های نارنجی آتش بسیار تماشایی می باشد و موجب می شود خانه شما محلی امن برای فرار از سرمای زمستان باشد. یکی دیگر از کاربردهای مس در کوسن ها می باشد که دارای روکش فویل مسی هستند و به این ترتیب موجب می شوند تا دکوراسیون خانه شما به زیبایی خود را نشان دهد. اگر قصد دارید خانه خود را بسیار مجلل و شیک جلوه بدهید بهتر است از مس در طراحی کفپوش های خانه استفاده نمائید. البته توجه داشته باشید که این کار ممکن است هزینه بسیار زیادی را در پی داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *