#


نورپردازی؛ جذابیتی خاص در دکوراسیون داخلی

5 فوریه 2018 يك نظر 2391 بازدید

نورپردازی؛ جذابیتی خاص در دکوراسیون داخلی

نورپردازی؛ جذابیتی خاص در دکوراسیون داخلی

یکی از اصطلاحاتی که در دکوراسیون داخلی بسیار به کار برده می شود لایه های نورپردازی می باشد که کمتر فردی از آن آگاهی دارد. لباس و اکسسوری نیز در دنیای مد همین اصطلاح را برای خود دارد و اگر از لایه بندی برای نورپردازی داخلی استفاده شود منابع روشنایی به کار رفته می تواند ظاهری زیبا و مدرن و در عین حال کامل را برای دکوراسیون داخلی شما به وجود بیاورد. این ظاهر کاملی که در دکوراسیون داخلی دیده می شود موجب خواهد شد تا ویژگی های برجسته ای که در آن وجود دارد بهتر دیده شود و سایه هایی که به صورت تند دیده می شوند از بین بروند.

برای اینکه بتوانید لایه بندی مناسبی را در خصوص نورپردازی داشته باشید بهتر است چند منبع نور و لوازمی را که برای این کار در نظر گرفته شده است را در کنار یکدیگر قرار دهید و به صورت ترکیبی از آن ها استفاده نمائید. اگر بخواهید با این مساله بیشتر آشنا شوید بهتر است این مطلب را تا انتها با ما همراه باشید تا از نورپردازی لایه بندی شده آگاهی بیشتری به دست بیاورید و بتوانید از آن در نورپردازی داخلی خانه خود کمک بگیرید.

تاثیر پنجره ها در نورپردازی داخلی

بعضی اوقات وقتی که حرف از پنجره و تاثیر آن در نورپردازی به میان می آید افراد عنوان می کنند این مساله به قدری شاخص و در دیدرس قرار دارد که دیگر نیازی به نام بردن مجدد آن نمی باشد. باید بگوئیم پنجره ها در برخی از طرح هایی که برای نورپردازی به کار می رود به عنوان یک المان اصلی به کار می روند و نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کنند. البته باید بگوئیم یکی از دلایل نادیده گرفتن پنجره ها این است که تمایل داریم از لامپ های الکتریکی به عنوان جایگزینی برای آن استفاده نمائیم و نور روز را با کمک این لامپ ها وارد خانه خود کنیم.

این نکته را خوب به خاطر داشته باشید که نور روزی که در یک روز آفتابی در تابستان نیز از پنجره وارد اتاق می شود برای اینکه اتاق را کاملا روشن نشان دهد کفایت نمی کند به خصوص در شب که اصلا نور آفتابی برای تابیدن وجود ندارد. بهتر است در نزدیکی پنجره های خانه خود از منبع های نوری مختلفی استفاده کنید که باعث می شود نورپردازی خانه شما به صورت جذاب و ماهرانه ای ایجاد شده و کامل شود. استفاده از این منابع نوری موجب می شود تا تعادل خوبی به وجود بیاید و همین مساله می تواند دکوراسیون داخلی شما را به شکلی زیبا و جداب در طول شبانه روز نشان دهد.

استفاده از چراغ های دفنی و تاثیر آن در نورپردازی داخلی

امروزه لامپ های کاسه ای زیبایی در بازار وجود دارد که به نام چراغ های دفنی معروف هستند و به عنوان دومین منبع نوری در یک خانه شناخته می شوند که افراد بسیاری نیز از آن ها برای روشن تر کردن خانه خود و ایجاد طراحی مدرن استفاده می کنند. می توانید یک شبکه از لامپ های دفنی را در نورپردازی خود به کار بگیرید و فضای بزرگ و مرکز فضایی را که نور لامپ هایی که بر روی دیوار نصب شده است پاسخگو نمی باشد روشن نمائید. این کار باعث می شود تا یک فضای بزرگ دارای نور کافی باشد و بهترین جلوه را داشته باشد.

برای اینکه بتوانید نورپردازی متعادلی را برای فضای خانه خود به وجود بیاورید تنها استفاده از لامپ های دفنی کفایت نمی کند و و باید به سراغ گزینه های دیگری همچون دیوارکوب ها و چراغ های آویز و لامپ های هنری بروید. بهترین کار این است که دست کم سه لایه نورپردازی را از انواع مختلف آن در قسمت های مختلفی از خانه قرار دهید. این کار موجب حذف سایه های شدیدی که در خانه وجود دارد می شود و موجب می شود تا فضای طراحی شده درخشش بیشتری را داشته باشد. استفاده از این لایه ها موجب میگردد تا مبلمانی که در دکوراسیون داخلی به کار رفته است به زیباترین شکل خود را نشان بدهد و این امر در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد.

استفاده از لامپ های خطی در نورپردازی داخلی

اگر در نورپردازی خانه و محل کار خود از لامپ های خطی استفاده می کنید باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید که درست استفاده کردن از این لامپ ها موجب می شود بسیار کاربردی و زیبا به نظر برسد. نورپردازی که در امتداد یک خط باشد موجب می شود تا محلی که مورد نظرتان است به صورت کامل روشن شود و بهترین نور را در آن بخش داشته باشید. لامپ هایی که در زیر کابینت ها قرار داده می شود می تواند همین تاثیر را داشته باشد و موجب روشن تر شدن فضای زیر کابینت ها گردد.

استفاده از چراغ های آویزی و نورپردازی زیبا

یکی دیگر از منابع نوری که از سقف آویزان می شود و اهمیت بسیاری در نورپردازی داخلی دارد چراغ های آویز ویا لوسترها می باشد. تفاوتی که در بین این دو منبع نوری وجود دارد چندان مشهود نمی باشد و لوسترها اغلب به عنوان منابع نوری شناخته می شوند که علاوه بر روشنایی جنبه تزئینی نیز دارند. لوسترها با وجود لامپ های بسیاری که دارند اغلب موجب می شوند تا سایه های تیره ای برجای بماند و این مساله می تواند در طراحی نورپردازی خدشه وارد کند. چراغ های آویز قابلیت این را دارند که نور آن ها به سمت بالا یا پائین تنظیم شود و روشنایی را به صورت کلی به وجود می آورند. آویزهایی که به سمت پائین هستند موجب می شوند تا نور یک سطح مهم همچون میز غذاخوری را روشن کند و احساس صمیمانه ای را به وجود می آورد. چراغ های آویزی که نور آن ها به سمت بالا است می توانند نور بیشتری را در محیط متصاعد کنند و روشنایی محیط نیز با استفاده از این چراغ ها بیشتر می باشد.

استفاده از لامپ های دیوار کوب

در مورد لامپ های دیوارکوب تنوع بسیار زیادی وجود دارد و می توان در مورد آن ها از یک یا چند حباب زیبا استفاده کرد. در اغلب نورپردازی های داخلی از دیوارکوب های تک لامپه استفاده می شود که موجب می شود نور بیشتری در ارتفاع خط دید به وجود بیاید. اگر بخواهید در این قسمت نیز سایه ها را از بین ببرید بهتر است از دو دیوار کوب که دارای دو لامپ هستند در کنار یکدیگر استفاده نمائید تا وضوح و نور بیشتری در آن قسمت داشته باشید.

استفاده از آباژورها

آباژورها نیز دارای اندازه ها و مدل های مختلفی هستند که می توان از آن ها در محل های مختلفی استفاده کرد و همه آن ها می توانند نور موضعی را به صورت ملایم برای مطالعه افراد به وجود بیاورند و در عین حال نیز روشنایی کلی را برای محیط به وجود خواهند آورد. می توان از این منابع نوری در محل های مختلفی همچون نزدیکی کاناپه و یا تاریک ترین گوشه خانه استفاده کرده و محیطی با نور ملایم و زیبا را به وجود آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *