#


استفاده از پنجره های آکاردئونی نمایی نوین در دکوراسیون منزل

18 ژانویه 2018 8 نظر 2211 بازدید

استفاده از پنجره های آکاردئونی نمایی نوین در دکوراسیون منزل

استفاده از پنجره های آکاردئونی نمایی نوین در دکوراسیون منزل

یکی از نیازهایی که خانه های امروزی به شدت با آن روبه رو هستند برقراری ارتباط با هوای خارج از منزل و  تنفس راحت هوا و تماشای آسمان و بسیاری از موارد دیگر است. زمانی که تمایلی به دیدن و تماشای درختی که در کنار خانه تان وجود دارد داشته باشید پنجره کاربرد خود را نشان خواهد داد و متوجه اهمیت آن خواهید شد. پنجره یکی از موارد بسیار مهم در طراحی معماری هر خانه ای به شمار می رود و باید در انتخاب آن دقت بسیار زیادی داشت.

یکی از سیستم های بازشو مدرنی که برای به کار گیری در طراحی معماری خانه های امروزی به کار می روند پنجره های آکاردئونی هستند که زیبایی خاصی را به خانه شما می دهند و می توانند بسیار کاربردی ظاهر شوند. در این مقاله قصد داریم در خصوص پنجره های آکاردئونی بیشتر با شما صحبت کرده و انواع مختلف آن ها را معرفی نمائیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای معماری هانه خود انتخاب کرده و از کاربرد بسیار آن بهره مند شوید.

معرفی پنجره های آکاردئونی

پنجره های آکاردئونی یکی از زیر مجموعه های پنجره های یو پی وی سی به شمار می روند و کارکرد بسیار خوب و جالبی را در خانه شما خواهند داشت و کاربردی بودن خود را به نمایش می گذارند. این مدل از پنجره ها دارای دو جدار هستند که یراقی آکاردئونی آن را در بر گرفته است و می توانند بسیار بهتر و بیشتر از پنجره های کشویی کاربرد داشته باشند. یکی از مزایای این مدل از پنجره ها این است که می توانید در صورت نیاز کل پنجره و قسمت های میانی آن را به بخش های کناری سوق داده و به این ترتیب کل منظره ای که ان طرف پنجره وجود دارد در دید شما قرار خواهد گرفت.

به طور کلی از این مدل پنجره ها برای خانه هایی که عرض آن ها بیشتر از سه متر است استفاده می کنند و در خصوص خانه های کوچک کاربرد ضعیف تری دارد. این مدل از پنجره ها می تواند زیبایی خاصی را برای طراحی معماری داخلی خانه شما به همراه بیاورد و موجب می شود طراحی خانه تان زیباتر دیده شود.

استفاده از پنجره های آکاردئنی در فضای داخلی

اگر در فضای داخلی خانه خود دیواری بین این فضا با فضای بیرونی وجود دارد می توانید با خیالی آسوده از پنجره های آکاردئونی استفاده کرده و این گزینه را به عنوان یک گزینه ایده آل به شمار بیاورید. استفاده از این پنجره موجب می شود تا فضای خارج به داخل خانه بیاید و زیبایی خاصی در طراحی خانه تان ایجاد گردد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این مدل از پنجره ها می تواند فضای داخلی خانه شما را بزرگ تر نشان دهد و موجب می شود برای ایجاد تغییرات عمده در خانه خود کمترین هزینه را صرف کنید.

یکی دیگر از مزایای این مدل از پنجره های این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و اگر به فضای بیشتری در داخل خانه خود نیاز داشته باشید و از صلب بودن دیوار موجود در اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و یا حتی آشپزخانه جلوگیری کنید می توانید ایده استفاده از پنجره های آکاردئونی را مورد توجه قرار دهید و از این نوع پنجره ها کمک بگیرید.

این مدل از پنجره ها دارای قابلیت جمع شدن هستند و فضای بسیار کمی از خانه را اشغال می کنند به همین دلیل گزینه بسیار به صرفه ای هستند و می توانند در دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر گذار باشند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از پنجره های آکاردئونی در بالکن

بالکن یکی از جدیدترین فضاهایی است که از پنجره های آکاردئونی در آن استفاده می شود و کلیه افرادی که در خانه خود دارای بالکن هستند می خواهند که در طول سال بتوانند از فضایی که در بیرون از خانه شان وجود دارد استفاده کنند و در کنار آن نیز بالکن کارایی خود را حفظ کرده باشد. می توانید از پنجره های آکاردئونی با شکل های مختلفی استفاده کنید تا به هدف خود دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی در خصوص این پنجره ها صحبت کنیم می توانیم بگوئیم این پنجره ها قابلیت ایزوله کردن خانه در برابر سرمای زمستان را به خوبی دارا می باشند و در فصول دیگر زمانی که بازشوها را به طور کامل باز کنید می توانید دید کاملی از فضای بیرونی خانه خود داشته باشید. استفاده از این پنجره ها باعث می شود تا فضای بالکن در عین بزرگی جذابیت خاصی را نیز پیدا کند.

نکات اصولی در خصوص پنجره های آکاردئونی

برای اینکه بتوانید طراحی شکل بازشوی این پنجره ها را با کیفیت بالا داشته باشید باید از نظر کارفرما و مشاور کارشناسی که در این زمینه تخصص کافی دارد استفاده کرده و اندازه گیری نهایی را بر عهده آن ها بگذارید. در طراحی این مدل از پنجره ها باید به محلی که پنجره در آن قرار داده می شود دقت بسیار زیادی داشت.

در نظر گرفتن آرکی که در ساختمان استفاده شده و مخصوص سقف های منحنی است و یا محل چوب پرده برای زمانی که قرار است از کتیبه در بالای پنجره ها استفاده شود و یا حتی توجه به ارتفاع کابینت ها و شیر ظرفشویی در آشپزخانه و مواردی از این قبیل برای داشتن پنجره آکاردئونی متناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند طراحی داخلی خانه شما را زیباتر نشان دهد.

یکی دیگر از مواردی که در نصب پنجره های آکاردئونی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید دقت در اندازه و عرض دهنه آن است که به هیچ عنوان نباید بیشتر از5.5 متر باشد. ارتفاع مناسبی هم که برای این مدل از پنجره ها در نظر گرفته می شود 40.2 متر باید باشد و این میزان نباید بیشتر شود تا پنجره ای زیبا و مدرن در خانه خود داشته باشید.

استفاده از یراق و پروفیل یو پی وی سی در خصوص پنجره های آکاردئونی دارای اهمیت بسیار زیادی است و می تواند هماهنگی زیادی را در هنگام کار برای پنجره ها ایجاد کند که اگر خلاف آن عمل شود و هیچ توجهی به این موارد نشود اجرای پنجره ها به صورت کامل نبوده و در نتیجه کارایی آن نیز قابل قبول نخواهد بود.

در طراحی لنگه های این مدل از پنجره ها با در نظر گرفتن ارتفاع و عرض پنجره ها می توان از طرح های مختلفی استفاده کرد که متناسب با فضای داخلی خانه شما باشد. بهتر است مدل های متنوع درب و پنجره ها را خوب بشناسید تا بتوانید برای طراحی خانه خود گزینه مناسبی را در نظر بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *