#


پرده و تاثیر بسزایی که در دکوراسیون خانه دارد

15 ژانویه 2018 2 نظر 2429 بازدید

پرده و تاثیر بسزایی که در دکوراسیون خانه دارد

پرده و تاثیر بسزایی که در دکوراسیون خانه دارد

پرده یکی از مهمترین مواردی است که در دکوراسیون هر خانه ای باید توجه بسیاری به آن داشت و گزینه ای مناسب را با توجه به شرایط و موقعیت قرار گیری آن ها انتخاب کنید. شاید تا به حال در خصوص پوشش پنجره های خانه خود اهمیتی قائل نبوده اید و یا نمی دانستید این کار را به چه شکلی انجام دهید و چه طرح و مدلی را انتخاب کنید که برای پنجره ها مناسب باشد. اگر تا کنون این کارهای را انجام نداده اید می توانید این مطلب را دنبال کرده و با ایده ها و اطلاعاتی که در خصوص پرده می دهیم آشنا شده و گزینه ای مناسب را برای پنجره های خانه خود انتخاب کنید.

برخی از افراد در خصوص پوشش مناسب برای پنجره های خود در آخرین مرحله به یاد آن می افتند و زمانی که کار دکوراسیون خانه خود را انجام داده اند به دنبال پوششی مناسب می گردند تا پنجره ها را تحت پوشش خود قرار دهد. برخی نیز گمان می کنند انتخاب پرده برای پنجره کاری اضافی است و اغلب آن را دست کم گرفته و به راحتی از کنار آن می گذرند. باید بگوئیم این یک کار غلط و اشتباه است و موجب می شود تا دکوراسیون خانه تان زیبایی خود را از دست بدهد.

پرده نیز به عنوان یکی از عناصر مهمی شناخته می شود که موجب می شود تا طراحی داخلی خانه تان زیبایی و جذابیت منحصر بفردی برای خود به دست بیاورد. زمانی که از پرده در اتاق خود استفاده می کنید در واقع موجب می شوید تا طراحی حرفه ای آن از دیگر فضا ها متمایز دیده شود و این مساله در داشتن دکوراسیونی ایده آل می تواند کاربردی به نظر برسد. برای انتخاب پرده مناسب باید موارد بسیاری را مد نظر قرار دهید تا به وسیله آن ها دکوراسیونی جذاب و مدرن را برای خانه خود به وجود بیاورید.

توجه به عملکرد و کاربرد پرده ها در خانه

زمانی که می خواهید عنصری را برای طراحی داخلی خانه خود انتخاب کنید باید ابتدا از خود یک سوال بپرسید که از این عنصر توقع انجام چه کاری را دارم؟ در مورد پرده نیز همینگونه است و باید پیش از انتخاب آن از خود بپرسید از انتخاب پرده توقع انجام چه کاری را دارید؟ پاسخی که برای این سوال ها به دست می آورید به شما کمک می کند تا در خصوص انتخاب های خود گزینه های محدودتری را بررسی کنید و بتوانید پوششی را برای پنجره انتخاب کنید که کاملا مناسب آن باشد و طراحی مدرنی را نیز در دکوراسیون داخلی منزل شما به وجود بیاورد.

برخی از افراد زمانی که پاسخی برای سوال های خود پیدا می کنند در واقع می توانند ارزش زیبایی شناختی را در دکوراسیون خانه خود به بهترین شکل نشان دهند. شما نیز پیش از اینکه به صورت پیش فرض پاسخی به این سوال بدهید باید مشخص کنید که از پرده ای که انتخاب می کنید توقع دارید علاوه بر زیبایی چه کاربرد دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال به کار بردن یک جفت پرده ای تا دارای رنگ تیره هستند و فضای اطراف را تاریک می کند موجب می شود تا خوابیدن برای شما آسان تر شود و گزینه ای بسیار مناسب برای شب به شمار می روند اما در طول روز مانع از ورود نور به داخل اتاق می شوند.

گزینه هایی که برای پوشش پنجره ها انتخاب می کنید را شناسایی کنید

اگر چرخی در بازار ها و فروشگاه هایی که مربوط به دکوراسیون خانه است داشته باشید مسلما خوب می دانید که تنوع پرده ها بسیار زیاد است و می توانید مدلهای مختلفی از پوشش ها را برای پنجره های خانه خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد هستند که به هنگام انتخاب با این سطح وسیع از پوشش روبه رو می شوند و کمی گیج می شوند و نمی توانند به راحتی گزینه مناسبی را انتخاب کنند. برای اینکه بتوانید پرده ای مناسب را برای پنجره های خانه خود انتخاب کنید آن ها را دسته بندی کرده ایم تا در انتخاب خود راحتی بیشتری داشته باشید.

پرده های کرکره ای

پرده های کرکره ای اصولا یکی از انواع به صرفه پرده ها هستند که اغلب از جنس پلاستیک و چوب تهیه می شوند و به شکل اسلایدهایی جذاب وجود دارند. برای این مدل از پوشش های پنجره تنوع بسیار کمی وجود دارد و اگر مدلی از آن ها را انتخاب کردید می توانید آن را از قسمتبالایی داخل چارچوب پنجره قرار دهید تا زیباتر و تمیزتر دیده شوند و یا اینکه آن ها را از قسمت بیرونی بیاویزید تا موجب بزرگ تر دیده شدن پنجره های کوچک خانه تان شود.

پرده های کرکره ای پارچه ای

این مدل از پرده های کرکره ای اصولا از پارچه های با کیفیت تولید می شوند و مدل های مختلفی دارند که سطح آن ها نیز شفافیت متنوعی را دارا می باشد. پرده های کرکره ای که جنس آن ها از پارچه است به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به مدل های معمولی آن دارند و برای این مدل از پرده ها سه نوع را ذکر کرده اند که در واقع انواع اصلی آن می باشد.

پرده کرکره ای رولر

در این مدل از پرده قطعه ای کهبه شکل لوله است در بالای پنجره نصب می شود و پرده از آن باز می کردد و بر روی قاب پنجره می افتد.

شانه عسلی

این مدل از پرده ها بر خلاف دیگر پرده ها هستند و برای بستن آن ها باید آن ها را از سمت پائین به سمت بالای پنجره جمع کرد.

پرده رومی

یکی دیگر از مدل پرده های کرکرهای مدل رومی آن ها است که در هنگام تا کردن آن  چین های بسیار زیبا و مرتبی در کنار یکدیگر به وجود می آید و مدل جالبی را به وجود می آورند.

پرده های دراپه

برای اینکه پرده های شما دراپه باشد باید میله ای در قسمت بالایی پنجره های تان نصب شود و کمی فراتر از چارچوب پنجره های شما آویزان خواهد شد. این مدل از پرده ها تنوع بسیار زیادی از لحاظ قیمتی دارد چرا که مواد و رنگ و الگوی به کار رفته در دوخت آن بسیار متنوع است و همین موارد موجب شده تا انتخاب آن ها کمی با سردرگمی روبه رو شود. برای این مدل از پرده ها انواع از پیش آماده شده و همچنین شخصی سازی شده را تعیین کرده اند که افراد با توجه به سلیقه و نظرخود می توانند گزینه ای ایده آل و مناسب را برای پنجره های خانه خود انتخاب کنند.

پرده های کرکره ای شاتر

این مدل از پرده ها دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مدل ها هستند و شاتر ها به عنوان اثری که کاملا از چوب است شناخته می شوند. در خصوص این مدل از پرده ها تنوع بسیار کمی وجود دارد اما اگر قصد دارید از این مدل پرده ها در خانه خود استفاده کنید و ظاهر مناسبی را به وجود بیاورید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با پنجره های خانه شما اندازه هماهنگی داشته باشد و متناسب با آن باشد.

اندازه گیری دقیق و توجه بسیار به آن

پس از اینکه مدل دلخواه پرده را برای پنجره های خانه خود انتخاب کردید نوبت به اندازه گیری دقیق سایز ها می رسد. بهترین کار این است که اندازه ها را بر روی کاغذ بنویسید و هنگام مراجعه به فروشگاه به همراه داشته باشید تا بتوانید گزینه های موجود را با تصور درستی در نظر گرفته و آن ها را انتخاب کنید.

برای اینکه در خصوص پرده های مختلف اندازه گیری بهتر یداشته باشید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که در ادامه خلاصه وار به بیان آن ها می پردازیم.

در خصوص پرده های کرکره ای که انتخاب می کنید باید در مورد مدل های آویخته از داخل عرض آن را از سمت بالا و پائین و قسمت مسط پنجره و همینطور داخل چارچوب اندازه بگیرید. بهتر است باریک ترین پهنا را مورد استفاده قرار دهید. پس از این کار به سراغ طول آن رفته و از تمام قسمت ها آن را اندازه گیری کنید. در این مورد باید طول بیشتر را مد نظر قرار دهید. در خصوص پرده های کرکره ای که از قسمت بیرونی نصب می شوند باید عرض آن را تا قسمت انتهایی چارچوب در نظر بگیرید و پس از این کار3.5 سانتی متر به هر طرف آن بیافزائید تا بتواند همپوشانی کاملی را به وجود بیاورد.

در مورد طول آن نیز تا قسمت انتهایی طاقچه پنجره در نظر بگیرید و به آن نیز3.5 سانتی متر اضافه کنید تا طرحی زیبا را برای شما به وجود بیاورد. در خصوص پرده های کرکره ای شاتر نیز باید همین روند را انجام دهید تا بتوانید طرحی زیبا را در خانه خود داشته باشید. تنها نکته در خصوص این مدل از پرده ها افزودن4 سانتی متر به عرض در هر طرف و4.5 سانتی متر به طول آن می باشد.

برای اندازه گیری پرده های دراپه باید عرض پنجره را اندازه بگیرید و در هر طرف آن7 تا20 سانتی متر بیافزائید تا بتوانید طول مناسبی را برای میله پرده خود در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید طول پرده را اندازه بگیرید باید از قسمتی که میله قرار گرفته است اندازه گیری نمائید و آن را تا2.5 سانتی متر از کف خانه ادامه دهید و بتوانید پرده ای اندازه و ایده آل را برای آن داشته باشید. تمام این موارد به شما کمک می کند تا پرده ای به اندازه و زیبا را برای خانه خود انتخاب کنید.

البته در انتها باید بگوئیم در انتخاب پرده باید به رنگ آن نیز توجه کافی داشته باشید و رنگ آن ها را متناسب با دکوراسیون فضای مورد نظر انتخاب کنید. البته اغلب رنگ های خنثی بهترین گزینه برای انتخاب هستند چرا که می توانند با تمام دکوراسیون ها هماهنگ شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *