#


پنل های سه بعدی و تاثیری که بر دکوراسیون منزل شما دارد

9 ژانویه 2018 يك نظر 2781 بازدید

پنل های سه بعدی و تاثیری که بر دکوراسیون منزل شما دارد

پنل های سه بعدی و تاثیری که بر دکوراسیون منزل شما دارد

برخی مواقع پیش می آید که همه چیز در طراحی دکوراسیون در جای خود قرار دارد اما با این وجود هنوز هم چیزی کم به نظر می رسد و جای خالی آن به خوبی احساس می شود. گاهی فضای داخلی خانه به یک بافت جدید نیاز دارد تا دکوراسیون آن کامل شود.

اگر تا به امروز با این مساله مواجه شده اید و نمی دانید چه کاری باید برای رفع این مشکل انجام دهید می توانید این مطلب را تا انتها خوانده و با چند نمونه از پنل هایی که دکوراسیونی زیبا و مدرن را برای خانه شما به وجود می آورد آشنا شوید.

محیط هایی که بسته هستند مساحت دیوارهای آن چهار برابر بزرگ تر از مساحتی است که در مرود کف فضا و یا حتی سقف آن وجود دارد. از سوی دیگر دیوارها یکی از دیدرس ترین نقاطی هستند که با ورود به هر خانه ای با آن روبه رو می شوید؛ به همین دلیل اس که باید به این بخش از خانه توجه بسیار زیادی داشت و تزئین مناسبی را برای آن استفاده کرد تا فضا و دکوراسیون خانه جذابیت خاص خود را پیدا کرده و بهتر دیده شود.

اشیایی که در دکوراسیون داخلی به کار برده می شوند احساس مختلفی را از سطوح خارجی خود ساطع می کنند که از طریق لمس کردن می توان به این حس های مختلف دست پیدا کرد. به عنوان مثال فکر کنید فرشی نرم زیر پاهایتان پهن شده و یا دست خود را بر روی سطح خشن میزی که از جنس چوب است حرکت می دهید و یا موارد دیگری که در خانه تان وجود دارد چه احساسی خواهید داشت؟

البته نا گفته نماند برای درک صحیح حس بافت ها نیازی به لمس آن ها با دست نیست و با چشم نیز می توان حس آن ها را به خوبی درک کرد. به عنوان مثال اگر به یک مصالح نگاه کنید می توانید متوجه شوید که جنس ان ها زبر است یا نرم و می توانید حس مورد نظر را به خوبی از آن ها دریافت کنید. به همین دلیل است که در مورد بافت ها از دو دسته دیداری و فیزیکی استفاده می کنند.

برای اینکه بتوانید بافت جالب و مناسبی را بر روی دیوارهای خانه خود به وجود بیاورید می توانید از راهکارهای مختلفی کمک بگیرید. یکی از راهکارهای ایجاد بافت بر روی دیوار به کار گیری مصالح جدید به نام پنل های سه بعدی است که می تواند جذابیت خاصی را به خانه شما بدهد.

دیوار ساده و استفاده از بافت ساده بر روی آن

زمانی که وارد یک فضای داخلی جدید می شوید نخستین موردی که می تواند نظر شما را به خود جلب کند دکوراسیون آن و چگونگی چیدمان وسایل می باشد. در این مورد دیوارها به عنوان بخش هایی شناخته می شوند که می توانند توجهات بسیاری را به خود جلب کنند.

می توانید در طراحی داخلی دیوارهای خانه خود از پنل های سه بعدی استفاده کنید و نظر افراد و میهمانانی را که به خانه شما وارد می شوند را به سمت آن ها جلب نمائید. پنل های سه بعدی طرحی خاص و منحصر بفرد را برای دکوراسیون داخلی خانه شما به وجود خواهند آورد و می تواند جذابیت آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مدل های متنوع پنل های سه بعدی

در ساخت پنل های دکوراتیو از مواد متنوعی همچون چوب، ام دی اف، پلاستیک و یا پارچه و مواد دیگر استفاده می شود. می توانید از این پنل های جدید برای پوشاندن کل یک دیوار خالی استفاده کنید و یا تنها قسمتی از آن را با استفاده از این پنل ها پوشش دهید.

می توانید با استفاده از این پنل ها دیوارهای خالی و خسته کننده خانه خود را پوشانده و طرح و رنگ های زیبایی را به آن ها وارد کنید. این پنل ها باعث می شوند تا دیوارهای خانه شما دارای بعد گردد و فضایی زیبا و خارق العاده را در خانه خود به وجود خواهید آورد.

استفاده از این پنل ها موجب می شود تا زندگی به بهترین شکل در خانه شما جریان داشته باشد و می توانید با به کار بردن این پنل ها بر روی دیوارهای خالی خانه خود فضایی جذاب و مدرن را به وجود بیاورید. وقتی که از پنل های سه بعدی در مورد دیوارها استفاده شود بینندگان دچار توهمی بصری می شوند و این موضوع می تواند در دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ایجاد فضایی وسیع در خانه با استفاده از پنل های سه بعدی

زمانی که از پنل های جدید در مورد دیوارهای خانه خود استفاده کنید در واقع موجب ایجاد ظاهری مجلل و بسیار زیبا برای خانه خود خواهید شد. با به کارگیری این پنل ها در دکوراسیون داخلی خانه باعث می شوید فضایی که از پنل در آن استفاده شده وسیع تر از قبل دیده شود و این مساله زمانی نمود بهتری پیدا خواهد کرد که از رنگ های شاد و پر از انرژی در کنار بافت هایی که به رنگ خنثی هستند استفاده نمائید. پنل های سه بعدی در ایجاد فضایی اینچنین بسیار کاربردی می باشند و می توانند به سادگی فضایی پر کاربرد را برای شما به وجود بیاورند.

استفاده از پنل های بافت تصویری در دکوراسیون داخلی

برخی از پنل های سه بعدی که در بازار وجود دارد دارای بافت تصویری بوده و در واقع می توانید در آن ها طرح سنگ ریزه و گیاهان و حتی چوب را ببینید. این دسته از پنل ها دارای سطح بسیار صافی هستند و اغلب در ساخت آن ها از رزین ها استفاده می شود.

عبور نور در این مدل از پنل ها یکی از ویژگی های مختص آن ها می باشد و می توان از آن ها در مورد سینک روشویی و پوشش دیوارها و حتی ساخت پیشخوان ها و چندین مورد دیگر استفاده کرد. البته از این پنل ها برای نورپردازی پشت این بخش ها نیز استفاده می شود که ایده ای بسیار مناسب در طراحی داخلی به شمار می روند. زمانی که منابع نوری موجود در پشت این صفحات روشن شود نور از آن ها عبور خواهد کرد و همین مساله موجب می شود تا صحنه هایی زیبا و جذاب به وجود بیاید.

پنل هایی که می توانیم از آن ها استفاده کنیم

در بازار پنل های سه بعدی تنوع بسیار زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن مصالحی که در آن ها به کار رفته می توان آن ها را به چند دسته تقسیم کرد. پنل های ام دی اف یکی از مدل هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و با به کار گیری دستگاه سی ان سی برش هایی زیبا بر روی آن ها ایجاد می شود و طرح های هندسی را به زیبایی به نمایش می گذارد.

البته بر روی این دسته از پنل ها طرح هایی نیز وجود دارند که به صورت سه بعدی بوده و ضخامت های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته می شود و طرح ها بر روی ام دی اف کنده کاری می شود.

اگر در خانه خود دیواری دارید که طول آن بسیار زیاد است می توانید از این پنل ها استفاده کرده و مقیاس آن را خرد کنید. دیواری که در پشت تلویزین قرار دارد گاهی بسیار طولانی و مرتفع دیده می شود که می توانید با استفاده از این نوع پنل های سه بعدی آن را به خش های کوچکتری تقسیم کرده و تلویزیون را بر روی آن نصب کنید.

یکی دیگر از پنل هایی که می توانید از آن استفاده کنید پنل های چوبی است. برای ساخت این مدل از پنل ها تکه های چوب در کنار یکدیگر با اندازه های مختلفی قرار می گیرند و الگوهای مختلفی را که دارند با چینشی خاص نشان می دهند. از این نوع از پنل ها می توانید برای پوشش نهایی دیوارهای خانه خود استفاده کنید و طرحی خاص و دیدنی را در خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *