#


خانه خود را با شومینه رویایی طراحی کنید

3 ژانویه 2018 يك نظر 2931 بازدید

خانه خود را با شومینه رویایی طراحی کنید

خانه خود را با شومینه رویایی طراحی کنید

دیدن عناصر طبیعی همیشه موجب ذوق زدگی افراد می شود. یکی از این عناصر بیار جذاب که هر فردی را به وجد می آورد آتش است به شرط آنکه درست به کار گرفته شود. شومینه یکی از عناصر بسیار مهمی است که در معماری داخلی بسیار از آن استفاده می شود. این عنصر در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت به خصوص برای پخت و پز و گرمایش اما در حال حاضر این عنصر تنها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در خانه ها استفاده می شود.

در حال حاضر برای ساخت شومینه ها از سنگ و آجر و فلز استفاده می شود که طرح های زیبا و خلاقانه ای را به وجود می آورد و می تواند در دکوراسیون منزل نقشی بسزا داشته باشد. شومینه ها می توانند آتش را در خود حفظ کنند و دودی که از سوختن ایجاد می شود را به فضای خارجی انتقال می دهد و موجب گرم تر شدن اتاق می شود و حالتی دراماتیک را برای هر خانه ای به وجود می آورد.

در خصوص شومینه های باید یک نکته را بسیار مورد توجه قرار دهید و آن هم این است که شومینه به عنوان نقطه کانونی خانه شما محسوب می شود؛ محلی که برای قرار گیری شومینه در نظر می گیرید موجب می شود تا چیدمان مبلمان خود را حول آن تنظیم کرده و چیدمانی مناسب را برای خانه خود داشته باشید. علت این مساله این است که اغلب به نقطه کانونی خانه بیشتر از دیگر نقاط توجه می شود و این مساله شما را مجاب می کند تا مبلمان خود را در جهت قرار گیری آن بچینید.

البته برای این نکته باید دقت داشته باشید به سراغ شومینه هایی که در گوشه اتاق وجود دارند نروید چرا که چیدمان مناسبی را برای شما ایجاد نخواهند کرد اما شومینه هایی که در مرکز قرار دارند می توانند چیدمان مناسبی را برای مبلمان داشته باشند و فضای اتاق را زیباتر نشان دهند.

اگر طراحی خانه تان به گونه ای است که مجبورید شومینه را در کنج قرار دهید باید به طراحی فضای اطراف توجه کرده و و بهترین فضا را برای قرار دادن شومینه انتخاب کنید. این کار به جذابیت دکوراسیون منزل شما کمک بسیاری خواهد کرد.

کدام مدل شومینه در کجا باید قرار بگیرد؟

در خصوص شومینه دو صورت پیش ساخته وقابل اجرا با مصالح بنایی وجود دارد که موجب می شود با توجه به سلیقه و نظر خود یکی از آن ها را انتخاب نمائید. شومینه به لحاظ نوع سوختی که دارد به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از: شومینه هایی که سوخت آن ها هیزم است، شومینه هایی که برای روشن ماندن نیاز به گاز دارند، برخی از شومینه ها به صورت برقی کار می کنند و نوع دیگری هم از شومینه ها وجود دارد که کارکرد آن ها با الکل است.

اگر قصد دارید در منزل خود از شومینه استفاده نمائید باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمهیدات لازم از قبل برای آن ها اندیشیده شده باشد تا خطری برای خانه و خانواده شما به وجود نیاید. افرادی که خانه ای را می سازند می توانند با خیال راحت و آسوده محل مناسبی را برای قرار گیری شومینه در نظر بگیرند و به تناسب سوختی که برای آن استفاده می شود تجهیزات لازم و دودکش را به کار گرفته و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

در خانه های آپارتمانی که شومینه وجود ندارد نباید این مورد را در نظر گرفت چرا که نمی توان محل مناسبی را برای قرار دادن دودکش آن انتخاب کرد و در صورت اشتباه نیز عواقب جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. در خصوص بخاری های گازی اغلب افراد دیوار را سوراخ کرده و دودکش را بیرون می فرستند اما در مورد شومینه این کار بسیار خطرناک است. اگر قصد دارید در آپارتمان خود از شومینه استفاده کنید باید با مدل های آن آشنا شوید و بهترین گزینه را انتخاب کنید که نیازی به دودکش نداشته باشد و خطری هم برای شما ایجاد نکند.

شومینه هایی که به وسیله برق کار می کنند

در خصوص شومینه هایی که با برق کار می کنند به طور معمول پکیج هایی هستند که از فلز ساخته شده اند. این مدل از شومینه از جریان الکتریسیته ای که وجود دارد استفاده می کنند تا بتوانند گرمایش مناسبی را به وجود بیاورند. شعله هایی که در این مدل از شومینه ها دیده می شود پارچه ای بوده و به همراه نورهای قرمز و زردی که دارد موجب می شود تا شما در شومینه خود آتش را احساس کنید.

در قسمت پائینی این شومینه های یک فن تعبیه شده است که کمک می کند جریان هوای گرمی که تولید شده در فضای اتاق پراکنده شود. این شومینه ها با وجود گرمایش مطبوعی که دارند ایراداتی نیز دارند و آن هم مصرف بیش از اندازه الکتریسیته است. این مصرف زیاد موجب می شود تا قیمت بالایی را برای بهای برق بپردازید و دیگر اینکه در این شومینه ها شعله واقعی آتش وجود ندارد و همین مساله موجب می شود تا کمی مصنوعی به نظر برسد.

شومینه های الکلی

برای ساخت شومینه های الکلی از یونیت استیل استفاده می شود که بخش آتشدان و صفحه محافظ آن را تشکیل می دهد. این مدل از شومینه ها تنها گرما تولید می کنند و هیچ نیازی نیست در مورد آن ها از دودکش استفاده کنید چرا که هیچ دودی از آن ها تولید نمی شود و این یک مساله مهم است که موجب می شود به عنوان گزینه ای بهتر برای آپارتمان ها انتخاب شود. برخی از شومینه های الکلی را می توان در فضای اتاق جابجا کرد و هیچ نیازی نیست که این مدل از شومینه ها را در قسمت خاصی نصب کنید.

در حال حاضر شومینه های مختلفی وجود دارد که در ساخت آن ها از شیشه و فلز در کنار یکدیگر استفاده شده است که می توانند برای کاربردهای مختلف به کار گرفته شوند. شومینه ها همیشه یک نقطه کانونی در خانه ها شناخته می شوند ولی باید بگوئیم این عنصر می تواند به عنوان یک عنصر مهم برای جدایی بین فضا ها نیز به کار برده شود. می توانید شومینه ها را در بخش میانی دو فضا قرار دهید تا بتوانید گرمایش هر دو فضا را تامین کرده و جذابیت خاصی به زیبایی هر دو بخش بدهید.

ایجاد تحول در طراحی ظاهری شومینه های قدیمی

اگر در خانه خود شومینه ای دارید که ظاهر آن کمی قدیمی شده و با دکوراسیون خانه تان جور در نمی آید می توانید کمی تغییرات در ظاهر آن ایجاد کرده و طرحی مدرن و زیبا را ایجاد کنید. اگر در بخش بالایی شومینه شما از تزئیناتی همچون آجر و سنگ و موارد دیگر استفاده شده است می توانید با رنگ کردن آن ها را از دید خارج کرده و طرح جدیدتری را به وجود بیاورید.

در قسمت بالایی شومینه های قدیمی معمولا از پوششی برای مخفی کردن دودکش آن استفاده می شود که می توانید آن را خراب کرده و طرح جدیدتری را به وجود بیاورید. سعی کنید در طرح جدیدی که برای شومینه خود انتخاب می کنید گچبری و آئینه کاری و مواردی از این قبیل وجود نداشته باشد و سادگی را در اولیت قرار دهید. می توانید شومینه قدیمی خود را تخریب کرده و به جای آن از شومینه های پیش ساخته که به جنس سنگی و چدنی هستند روی بیاورید. در بالای این شومینه جدید می توانید چند قفسه و یونیت بیفزائید و کتاب و ها و قاب عکس های خود را در آن ها جای دهید.

با استفاده از این ایده ها می توانید شومینه ای مدرن و زیبا را برای محیط خانه خود ایجاد کرده واز ایجاد این فضای جدید نهایت لذت را ببرید. داشتن شومینه در منزل موجب می شود تا فضای خانه تان دارای دکوراسیونی مدرن و ایده آل باشد پس در صورت امکان و تمایل این کار را انجام داده و از این عنصر زیبا در خانه خود استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *