#


روش های اصولی در چیدمان مناسب برای اتاق نوزاد

2 ژانویه 2018 بدون نظر 1195 بازدید

روش های اصولی در چیدمان مناسب برای اتاق نوزاد

روش های اصولی در چیدمان مناسب برای اتاق نوزاد

زمانی که نوزادی در خانواده متولد می شود تغیرات کلی و اساسی ای در خانه ایجاد می شود. نیازهایی که هر نوزادی دارد به عنوان یکی از مهمترین نیازهای هر خانواده ای محسوب می شود که باید به آن ها توجه بسیاری داشت. اتاق نوزاد باید دمای مناسب و مطلوبی داشته باشد و چیدمانی هم که در آن وجود دارد هیچ ضرری برای کودک نداشته باشد و امنیت او را تامین کند.

چیدمان اتاق نوزاد باید به شکلی باشد که به راحتی بتوان به نوزاد دسترسی داشت. در این مطلب در خصوص چیدمان مناسبی که برای اتاق نوزاد لازم است را عنوان کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین چیدمان را برای اتاق نوزاد خود ایجاد کرده و امنیت این فضا را برای او ارتقا دهید.

توجه چهار عنصر موجود در اتاق نوزاد

در اتاق هر نوزادی چهار عنصر اصلی وجود دارد که باید نسبت به آن ها توجه بسیار زیادی داشت. این عناصر اصلی عبارتند از تخت خواب نوزاد، صندلی راحتی برای مواقع استراحت والدین، میزی مخصوص تعویض پوشک و لباس نوزادان و محلی برای ذخیره کردن وسایلی همچون پوشک که باید در اتاق نوزاد برای آن ها فضای کافی در نظر گرفته شود.

در چیدمان این وسایل باید دقت داشته باشید علاوه بر اینکه کارایی لازم را دارند از طرحی زیبا نیز برخوردار باشند و به این ترتیب این امکان را برای شما فراهم می کنند که بتوانید دیگر وسایل مورد نیاز را با توجه به آن ها برگزینید. در انتهای کار باید در خصوص مبلمانی که در این فضا قرار می گیرد به نحوی عمل نمائید که هم والدین و هم نوزادان احساس راحتی و امنیت بالایی را داشته باشند و محلی امن برای کودک فراهم شود.

توجه بسیار زیاد به ایمنی در اتاق نوزاد

زمانی که برای اتاق کودک بیش از هر چیزی امنیت را در نظر بگیرید در واقع موجب می شوید از استرس کودک کاسته شود و خطرهایی که ممکن است برای او به وجود آید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بهتر است نکاتی را که ساده و کوچک هستند را مورد توجه قرار دهید و به این ترتیب آرامش خیال را برای خود و فرزندتان به وجود خواهید آورد. در ادامه برخی از این نکات را عنوان کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید فضایی ایمن را برای نوزاد خود به وجود بیاورید.

یکی از مهمترین موارد که باید بسیار جدی به آن نگاه کرد نصب پشه بند است. وقتی که پشه ای نوزاد شما را نیش می زند نوزاد کلافه خواهد شد و همین مساله موجب می شود تا چند ساعت نوزاد دچار خارش و سوزش در محل نیش زدگی شود.

استفاده از ردیاب دود و منوکسید کربن در محلی در نزدیکی اتاق نوزاد که در صورت نشت هر کدام بتواند سریعتر شما را خبر کند و به این ترتیب می توانید ایمنی اتاق نوزاد را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

سعی کنید در تمام قسمت های خانه که دارای پریز برق است از محافظ و درپوش برای آن ها استفاده کنید تا به این ترتیب مانع از دست زدن نوزاد به پریزها شوید.

زمانی که قصد خرید وسایل اتاق نوزاد به خصوص تخت خواب و کمد او را دارید بهتر است به لبه های آن ها توجه کنید تا تیز نباشد چرا که ممکن است به کودک آسیب های جدی وارد کند. اگر لبه تخت خواب و کمد او کمی حالت تیزی دارد از تکه ای اسفنج استفاده کرده و کمی چسب به لبه ها بچسبانید تا به شکل کروی و گرد دیده شود و میزان آسیب رسانی آن کمتر باشد.

در اتاق کودک سعی کنید از پرده هایی که قد کوتاهی دارند استفاده نمائید. چرا که کودک در ماه های اولیه و سال نخست زندگی خود تمایل دارد همه چیز را با دهان آزموده و بشناسد. از سوی دیگر آویختن پرده بلند در اتاق نوزاد موجب می شود تا او پرده را گرفته و ممکن است در این کار آسیب هایی جدی متوجه او شود.

در خصوص پنجره هایی که در اتاق کودک وجود دارد بهتر است از حفاظ استفاده کنید و مطمئن شوید که ایمنی لازم را دارا می باشد. گاهی کودکان از غیبت والدین سوءاستفاده کرده و به سمت پنجره ها می روند اگر پنجره ها در فاصله پائینی از کف خانه قرار دارد یکی از واجب ترین عوامل نصب حفاظ برای آن ها می باشد.

سعی کنید هر چیزی که در اتاق کودک موجب نا امنی است را حذف کرده و از وسایل و لوازمی که ایمنی بالاتری دارند استفاده کنید. شاید لازم باشد برخی از وسایل را در ارتفاع بالاتری قرار دهید تا کودک دسترسی راحتی به آن ها نداشته باشد.

اصولی ترین نکات در انتخاب تخت مناسب برای نوزادان

تخت خوابی که برای نوزادان انتخاب می کنید باید حفاظ داشته باشد و فاصله ای که بین نرده های آن وجود دارد به میزان استانداردی باشد تا خطری را برای کودک نداشته باشد.

حفاظ تخت کودک باید به نحوی باشد که به راحتی پائین نیاید و بهترین این حفاظ ها مدل هایی هستند که برای پائین آوردن آن ها مقداری فشار و نیرو لازم است تا وارد شود و حفاظ پائین کشیده شود.

تشکی که برای کودک انتخاب می کنید باید به اندازه ای باشد که در باکس تخت به صورت کامل قرار بگیردو اطراف آن به هیچ وجه نباید خالی بماند چرا که می تواند هنگام خواب و یا بازی برای کودک شما خطراتی را بیافریند.

در خصوص تشک مناسب برای تخت نوزاد بهتر است مدل هایی را که دارای لبه های بلند هستند انتخاب کنید و بتوانید به وسیله آن ارتفاع بالاتری را تحت پوشش دربیاورید. به این ترتیب دیگر جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت و دیگر خیال ان رات است که دست و پای کودک لابه لای میله های تخت گیر نخواهد کرد و می توانید با خیالی آسوده کودک خود را در تخت خواب تنها بگذارید.

میزی که انتخاب می شود تا پوشک و لباس نوزاد بر روی آن تعویض گردد باید کیفیت ساخت بالایی داشته باشد تا بتوانید سال های بعد نیز از آن استفاده نمائید. اگر میز شما دارای کشوهایی است می توانید از ان به عنوان میز آرایش در سنین بالاتر استفاده کرده و یا برخی از وسایل را بر روی آن قرار دهید و در واقع میز به عنوان یک کنسول انتخاب شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *