#


ترکیب رنگ ها و اعجاز آن در دکوراسیون داخلی منزل

25 دسامبر 2017 يك نظر 957 بازدید

ترکیب رنگ ها و اعجاز آن در دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ ها و اعجاز آن در دکوراسیون داخلی منزل

اگر در خانه خود از ترکیب رنگی زیبا و جذابی استفاده نمائید به طور حتم خانه ای زیبا و ایده آل خواهید داشت. می توانید رنگ های شاد و انرژی بخش را با یکدیگر ترکیب کرده و در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمائید؛ با این کار موجب می شوید تا منزل شما جذابیت خاصی را پیدا کرده و مدرن دیده شود.

با ترکیب رنگ های مختلف و استفاده آن ها در کنار یکدیگر می توانید طرحی خاص و ویژه را برای منزل خود به ارمغان آورده و موجب متمایز دیده شدن خانه خود شوید. در ادامه مطلبی را آماده کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و طرح و دکوراسیونی مدرن را به وجود بیاورید.

برای داشتن دکوراسیونی جذاب می توانید رنگ های اصلی را با رنگ های جانبی و یا چاشنی ترکیب کرده و موجب خلق طرح جدیدی بشوید. شاید برخی ندانند رنگ اصلی کدام است و یا رنگ جانبی به چه رنگی گفته می شود و یا اصلا رنگ چاشنی چه نوع رنگی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این رنگ ها باید بگوئیم رنگی که بیشترین سطح را به خود اختصاص می دهد به عنوان رنگ پایه یا اصلی شناخته می شود و رنگی که میزان آن بسیار کم است رنگ جانبی نامیده می شود. رنگ های دیگری هم وجود دارند که در طراحی داخلی از آن ها بسیار استفاده می شوند و این رنگ ها نه اصلی می باشند و نه رنگ جانبی بلکه به آن ها نام رنگ چاشنی را داده اند.

از رنگ چاشنی به میزان بسیار کمی در محیط استفاده می شود اما تضادی که با رنگ اصلی دارد موجب می شود بسیار خود را نشان دهد و دکوراسیون منزل شما متاثر از این رنگ خواهد بود. اگر رنگ ها را به صورتی کاملا متناسب و صحیح با یکدیگر ترکیب نمائید قطعاً می توانید دکوراسیون زیبایی را برای منزل خود ایجاد کنید. در ادامه چند ترکیب رنگی را نام می بریم که می توانید از آن ها استفاده کرده و دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.

به کار بردن ترکیب رنگ سبز و آبی در کنار یکدیگر

دو رنگ آبی و سبز رنگ هایی هستند که می توان آن ها را در کنار یکدیگر استفاده کرده و ترکیب بینظیری را به وجود آورد. حضور این دو رنگ در کنار یکدیگر بسیار جذاب به نظر می رسد و روش های متنوع زیادی در خصوص استفاده آن ها وجود دارد. ترکیب این دو رنگ علاوه بر جذابیت شاد نیز به نظر می رسد؛ از این ترکیب رنگی می توانید در اتاق کودک و یا آشپزخانه و یا حتی در اتاق نشیمن استفاده نمائید.

بهتر است دو رنگی که انتخاب می کنید به یکدیگر بیایند. در کنار این دو رنگ شاد و زیبا باید از رنگ دیگری هم استفاده کنید تا ترکیب آن را کامل نماید؛ در بیشتر موارد رنگ سومی که با این دو رنگ استفاده می شود رنگ سفید می باشد که بیشتر در مورد چهار چوب در و پنجره به کار برده می شود. این رنگ ها در کنار یکدیگر موجب می شوند تا معماری اتاقی که این رنگ ها در آن به کار رفته جذاب تر دیده شود.

ایجاد تفاوتی بارز با استفاده از رنگ های سبز و آبی

در خصوص استفاده از رنگ های آبی و سبز بهتر است تن هایی را انتخاب نمائید که هارمونی و هماهنگی زیادی را داشته باشد. رنگ مبل و دیوارهای خانه خود را با استفاده از این رنگ ها تغییر داده و رنگ مناسبی را انتخاب نمائید.

اگر از این رنگ در اتاق نشیمن خود استفاده می کنید بهتر است در کنار آن ها یک رنگ خنثی را هم وارد کنید تا به این وسیله دکوراسیونی که برای آن انتخاب کرده اید بیشتر دیده شود. پیش از اینکه اقدام به استفاده از این دو رنگ کنید باید آن ها را در کنار هم قرار بدهید تا از تناسب موجود در میان آن ها اطلاع پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید طراحی به کار رفته در اتاق خود را برجسته تر نشان دهید می توانید از رنگ های خنثی و یا حتی رنگ های روشن در کنار ترکیب رنگی آبی و سبز خود استفاده نمائید. این امکان برای شما فراهم است که رنگ پس زمینه اتاق خود را از میان رنگ های خنثی انتخاب کرده و در خصوص مبلمان و وسایلی که در اتاق وجود دارد از ترکیب رنگی آبی و سبز استفاده نمائید. قرار دادن این رنگ ها در کنار یکدیگر موجب می شود تا طراحی داخلی منزل شما جذابیت خاص خود را داشته باشد و به عنوان دکوراسیونی ممتاز و متفاوت به نظر بیاید.

به کار بردن ترکیب رنگی بنفش و آبی در دکوراسیون منزل

یکی دیگر از ترکیب رنگی هایی که بسیار خارق العاده به نظر می رسد ترکیب دو رنگ بنفش و آبی می باشد. اگر تمایل دارید اتاقی بینظیر و تک داشته باشید می توانید از ترکیب رنگ بنفش تیره به همراه رنگ آبی فیروزه ای استفاده کرده و یک رنگ خنثی را نیز به عنوان رنگ سوم با این دو همراه کنید. رنگ هایی که دارای نور زیادی هستند موجب ایجاد سایه هایی می شوند که موجب می شود تا طراحی اتاق شما به صورت رنگین دیده شود.

اگر نمی خواهید اتاقی رنگین داشته باشید می توانید از رنگ هایی که دارای نور کمتری هستند استفاده کرده و حالت رمزگونه ای به آن بدهید. سایه هایی که به روشنی می زنند موجب می شوند تا نور بسیار زیادی در اتاق به وجود بیاید و این مساله می تواند دکوراسیون اتاق شما را زیباتر از قبل نشان داده و آن را از حالت سادگی و یکنواختی در بیاورد.

استفاده از این ترکیب رنگی موجب می شود تا اتاق شما بسیار با طراوت و شاداب دیده شود. شما می توانید با سلیقه و نظر خود یکی از این دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب نمائید و رنگ هایی همچون رنگ زرد، سبز و یا حتی رنگ صورتی را به عنوان سومین رنگ با این دو ترکیب کرده و طرحی ویژه و جذاب را در دکوراسیون اتاق خود ایجاد کنید.

یکی دیگر از ایده هایی که می توانید از رنگ آبی و بنفش استفاده کنید این است که رنگ های خنثی مانند رنگ خاکستری و یا سفید را به عنوان یک رنگ اصلی استفاده کرده و ترکیب رنگی بنفش وآبی را در وسایل دیگر به کار بگیرید.

به کار بردن ترکیب رنگی زرد و آبی در دکوراسیون منزل

یکی از رنگ هایی که طراوت و روشنی زیادی را به همراه دارد ترکیب رنگی زرد و آبی می باشد که بهترین انتخاب رنگی برای اتاق نشیمن و یا آشپزخانه به شمار می رود. اگر قصد استفاده از این دو رنگ را داشته باشید می توانید سایه های مختلف آن ها را استفاده کرده و حذابیت خاصی را به محل مورد نظر خود بدهید.

این دو رنگ به عنوان رنگ هایی شناخته می شوند که نور بسیار زیادی داشته و می توانند با دیگر رنگ هایی پرنور تناسب و هماهنگی ویژه ای را داشته باشند. اگر تمایل داشته باشید تا ترکیب رنگی زیبا و جذابی را ایجاد کنید بهتر است درجات مختلف این دو رنگ را مورد استفاده قرار دهید.

 یکی دیگر از راه های استفاده از رنگ های زرد و آبی این است که یکی از آن ها ره به صورت پر رنگ تر در نظر بگیرید در حالی که رنگ دوم کم رنگ تر می باشد. با استفاده از این ترکیب رنگ های جذاب می توانید دکوراسیونی خاص و ویژه را به وجود بیاورید و از بودن در فضایی رنگین لذت برده و طراوت در کلیه نقاط زندگی شما به وجود بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *