#


چیدمان اتاق نوزاد ؛ دکوراسیونی ایده آل برای راحتی دلبندتان

اتاق نوزاد
7 نوامبر 2017 بدون نظر 1383 بازدید

چیدمان اتاق نوزاد ؛ دکوراسیونی ایده آل برای راحتی دلبندتان

چیدمان اتاق نوزاد ؛ دکوراسیونی ایده آل برای راحتی دلبندتان

یکی از زیباترین لحظاتی که یک مادر باردار با آن مواجه می شود زمانی است که می خواهد اتاقی را برای فرزند دلبند خود آماده کند تا پس از به دنیا آمدن او بتواند به راحتی در این فضا قرار گرفته و احساس خوبی داشته باشد. کودکان نیز به مانند بزرگترها می توانند محیط اطراف خود را درک کنند. بسیاری از افراد پیش از آنکه بدانند جنسیت فرزندشان چیست اقدام به تهیه سیسمونی و چیدمان اتاق او می کنند ولی افراد دیگری نیز هستند که تا مشخص شدن جنسیت فرزند خود صبوری کرده و پس از آن اقدام به چیدمان اتاق نوزاد میکنند.

پیش از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد کنید باید پیش خود بسنجید که چیزهایی بیشتر مورد نیاز شما است و البته به سراغ وسایلی بروید که ایمنی کاملی را داشته باشند.در این مطلب قصد داریم در مورد وسایلی که برای چیدمان اتاق نوزاد لازم است صحبت کنیم تا بتوانید با انتخاب خوب دکوراسیونی جذاب را برای فرزند دلبند خود تهیه نمائید.

استفاده از تخت خواب هایی که قابلیت تغییر سایز دارند

در حال حاضر در بازار لوازم اتاق کودک تخت خواب هایی هستند که در قسمت زیرین آن ها از ریل استفاده شده و به شما اجازه می دهند همزمان با بزرگ تر شدن کودک این تخت ها را هم کشیده و بزرگتر نمائید. این دسته از تخت ها دارای دو مدل تشک هستند که یکی بزرگ و دیگری کوچک است. تعبیه این تشک ها باعث می شود همزمان با بزرگ تر شدن کودک از بابت خرید تشک جداگانه هم خیال راحتی داشته باشید.

اتاق نوزاد

اتاق نوزاد

در خصوص جنس تخت خواب نوزاد هم باید دقت بسیاری داشت چرا نوزادان و کودکان بسیار حساس بوده و میزان خیلی کم از رنگ و مواد سمی که در رنگ آمیزی و تخت خواب آن ها به کار برده شود می تواند سلامتی آن ها را به خطر انداخته و موجب بیماری آن ها می شود.

در نظر گرفتن فضای مناسب برای قرار گیری تخت نوزاد

قرار گرفتن تخت خواب نوزاد اهمیت بسیار بالایی دارد و به عنوان یک نکته مهم در چیدمان اتاق نوزاد شناخته می شود. اگر تخت خواب نوزاد خود را نزدیک پنجره قرار می دهید بهتر است یک فاصله مناسب را بین تخت و پنجره و حتی نور مستقیم خورشید در نظر بگیرید. رعایت فاصله مناسب برای اتاق نوزادانی که در مناطق زلزله خیز قرار دارند بسیار مهم و ضروری می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که بالای سر تخت نوزاد نباید وسایل بسیاری قرار بگیرد این کار را زمانی می توانید انجام دهید که آن ها را به دیوار و یا قسمت های دیگری آویزان کرده باشید. اگر اسباب بازی ها و وسایل نوزاد خود را به دیوار چسبانده اید و یا از آن آویزان کرده اید باید از محکم بودن آن ها اطمینان کافی داشته باشید.

اتاق نوزاد

اتاق نوزاد

ایجاد فضایی مناسب برای استراحت والدین در اتاق نوزاد

زمانی که نوزاد شما به دنیا می آید شما زمان بیشتری را باید در اتاق خواب او بگذرانید به همین دلیل مسلما شما در اتاق خواب نوزادتان به فضایی احتیاج دارید که کمی نشسته و بتوانید استراحت کنید. برای این کار می توانید از کاناپه یا مبل های تکی کمک بگیرید و در مقابل آن ها از یک پاف استفاده کنید. با این کار می توانید به راحتی در زمان هایی که نیاز به استراحت دارید برروی مبل نشسته و استراحت کنید. استفاده از مبل و پاف باعث می شود کمی استراحت کرده و آرامش خود را به دست بیاورید و بتوانید زمان بیشتری را بدون خستگی از نوزاد خود نگهداری نمائید.

اتاق نوزاد

اتاق نوزاد

میز تعویض پوشک هرگز نباید فراموش شود

یکی دیگر از مسایل مهمی که در چیدمان اتاق نوزاد باید در نظر گرفته شود استفاده از میز مخصوص تعویض پوشک است. استفاده از میزهایی که در قسمت کناری آن ها کشو وجود دارد باعث می شود در نگهداری از پوشک و پودر بچه و دیگر وسایلی که مربوط به تعویض پوشک او است مشکلی نداشته باشید. میزهای تعویض پوشک مناسب به گونه ای طراحی شده اند که تشک نرم آن ها مانع از وارد شدن هر گونه ضربه احتمالی به نوزاد خواهد شد پس در انتخاب و خرید این میزها هم باید دقت کافی داشته باشید.

استفاده از کف پوش های ایمن در اتاق نوزاد

از آنجایی که نوزاد هر روز در حال بزرگتر شدن و رشد است باید از کفپوش و یا فرش هایی در اتاق او استفاده شود که به هنگام راه رفتن بر روی آن هیچ آسیبی به کودک وارد نشود. در خصوص فرش مناسب برای اتاق نوزاد هم باید دقت داشته باشید در تولید و بافت آن ها از موادی استفاده شده باشد که هیچ گونه حساسیتی برای نوزاد و کودک شما به دنبال نداشته باشد.

اتاق نوزاد

اتاق نوزاد

استفاده از نورپردازی مناسب برای ساعات شبانه

برخی از کوکان عادت دارند نیمه های شب از خواب بیدار شوند. عده ای از این کوودکان هنگامی که از خواب بیدار شوند گریه خواهند کرد و با کمک والدین خود مجددا به خواب می روند. برای اینکه میزان بیدار شدن کودک خود را در نیمه های شب کاهش دهید و یا بتوانید کیفیت خواب او را بالا ببرید بهتر است از منبع نوری کافی برای اتاق خواب او استفاده کنید. استفاده از منبع نوری مناسب باعث خواهد شد فضای اتاق کودک شما به اندازه کافی روشن باشد. پس در انتخاب منبع نوری اتاق او دقت کافی به خرج دهید و اتاق او را بیش از حد روشن و یا بیش از اندازه تاریک نکنید.

آگاهی از این مسایل و رعایت آن ها باعث می شود اتاق فرزند شما در عین زیبایی چیدمانی اصولی داشته و علاوه بر آن سلامتی فرزند عزیز شما نیز حفظ شود.پس در انتخاب وسایلی که برای اتاق او در نظر می گیرید حساسیت بیخود نشان ندهید اما دقت کافی داشته باشید و تمام موارد را بر طبق اصول و قواعد مربوط به آن تهیه نمائید و از شلوغ کردن بیش از حد اتاق او دوری کنید تا موجب آرامش او باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *