#


ایجاد طرحی شیک و امروزی برای تی وی روم یا اتاق نشیمن

اتاق نشیمن
10 اکتبر 2017 بدون نظر 4677 بازدید

ایجاد طرحی شیک و امروزی برای تی وی روم یا اتاق نشیمن

ایجاد طرحی شیک و امروزی برای تی وی روم یا اتاق نشیمن

به طور کلی در خانه های امروزی از فضاهایی مثل اتاق نشیمن برای دیدن برنامه های تلیزیونی و مطالعه و حتی پذیرایی از مهمان استفاده می شود. برخی از افراد از اتاق نشیمن برای خوابیدن هم استفاده می کنند با این اوصاف طرحی که برای این اتاق همه کاره در نظر گرفته می شود باید از یک نقشه که ریز جزئیات را در طراحی در نظر گرفته برخوردار باشد تا بتواند فضایی جالب و کاربردی را برا ی افراد آن خانه به دنبال داشته باشد.

در دنیای دکوراسیون به وجود آوردن یک طرح شیک و امروزی برای اتاق نشیمن و یا همان تی وی روم به میزان فضایی که خانه دارد و اندازه آن بستگی پیدا می کند. در حال حاضر فضا بیشترین تاثیر را در چیدمان اتاق نشیمن یا تی وی روم بر عهده دارد.
طی چند سال اخیر طراحی اتاق نشیمن دچار تغییرات بسیاری گشته و و از طرح و سبک رسمی که برای پذیرایی از مهمانان ویژه بود به یک محیط گرم و مناسب برای دورهم جمع شدن های افراد خانواده تبدیل شده است.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

در خانه هایی که فضای بسیاری دارند استفاده از اتاق نشیمن تنها برای پذیرایی کردن از میهمانان است اما در خانه هایی که کوچک تر هستند و فضای کمتری نیز دارند این فضا برای انجام چند کار به صورت همزمان در نظر گرفته می شود و یک اتاق کاربردی شناخته می شود.

در مورد اتاق هایی که برای انجام چندین کار به صورت همزمان مشخص می شوند سخت ترین کار انتخاب یک دکوراسیون مناسب و کاربردی است. اگر جزو افرادی هستید که این کار برایشان سخت به نظر می رسد بهتر است از طرح های منعطف که تنوع زیادی نیز دارند در فضای اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

به عنوان مثال می توان از وسایلی مثل میز تلویزیون که قابلیت پنهان شدن را دارند و به گونه ای طراحی شده اند که در مواقعی که نیازی به آن ها نیست می توانند به صورت مخفی باشند می تواند یک ایده جالب و کاربردی در بزرگ نشان دادن فضای اتاق نشیمن باشد.

استفاده از عناصر جذاب

در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باید به دنبال عناصر و ابزاری باشید که نه زیاد از حد بزرگ باشند وو نه کوچک و لاغر. اگر از اتاق نشیمن فقط برای پذیرایی از میهمانان استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید رنگی که در آن به کار می برید باید از رنگ های قوی و زننده نباشد چرا که استفاده از رنگ های قوی می تواند باعث ناراحتی میهمانان باشد. پس بهتر است در انتخاب رنگ مناسب نهایت دقت را داشته باشید. به جای استفاده از این رنگ ها می توانید به سراغ رنگ های کرمی و یا سفیو وحتی خاکستری و نیز رنگ های بژ و قهوه ای باشید و از انتخاب خود اطمینان داشته و با خیال راحت در تمامی فضاها از این رنگ ها استفاده کنید.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

کمک گرفتن از دیوار جداکننده

اگر فضای خانه شما به گونه ای است که می توانیداز یک دیوار جداکننده در آن استفاده کنید می توانید به سراغ دیوارهای کاذبی که از چوب ساخته شده اند استفاده کرده و یک فضای جذاب و دیدنی را در اتاق نشیمن یا همان تی وی روم خود به وجود بیاورید.

به کارگیری وسایل رنگی در دکوراسیون

برای داشتن یک اتاق نشیمن جذاب می توانید از وسایل کوچکی که با رنگ های مختلفی هستند استفاده کنید. می توانید از المان های کوچکی که درای رنگی متفاوت با محیط هستند استفاده کرده و یک فضای دلچسب و زیبا را برای اتاق نشیمن خود فراهم کنید. البته توجه داشته باشید تعداد وسایل رنگی که در دکوراسیون اتاق خود به کار می برید کم باشد تا طرح و رنگ اصلی در پشت آن پنهان نشود.

انتخاب تابلوی خلاقانه

در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن می توانیدبه سراغ تابلو ها نیز رفته وار آن ها به صورت خلاقانه در دکوراسیون استفاده کنید. می توانید یک طاقچه و یا شلف را که کمی هم نازک است در فضای اتاق نشیمن خود نصب کرده و از چند تابلو برای قرار دادن بر روی آن استفاده کنید.

در مورد تابلوها باید توجه داشته باشید مواردی را انتخاب کنید که با رنگ کلی محیط خانه شما هماهنگ و در یک راستا باشد چرا که اگر خلاف این عمل کنید طراحی اتاق خود را بد جلوه داده اید.
آنچه که در طراحی های امروزی مهم بوده و در اصل موجب زیبایی و جذابیت دکوراسیون است خلاقیت می باشد. برخی مواقع شما می توانید با کمترین هزینه و داشتنذوق و سلیقه و البته خلاقیت طراحی اتاق نشیمن خود را عوض کرده و یک طرح جدید و زیبا و امروزی را به وجود بیاورید. می توانید از تابلوهایی که هماهنگ با رنگ کلی محیط است و در سایز ها و اندازه های مختلف است استفاده کرده و طرحی جالب را بر روی دیوار اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

علاوه براین موارد می توانید از لامپ های آویزی برای روشنایی و نورپردازی محیط اتاق استفاده کرده و به جای سبک کلاسیک نصب این لامپ ها از طرح های جدیدتر برای آویزان کردن آن ها استفاده کنید و بر روی قسمتی از دیوار اتاق از لامپ های ال ای دی بهره بگیرید.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

به کار بردن گل و گیاه در طراحی اتاق نشیمن

برای داشتن یک اتاق نشیمن زیبا و بینظیر کافی است از تاثیری که گل ها و گیاهان دارند غافل نشوید و با قرار دادن گل ها و گیاهان آپارتمانی در قسمت های مختلف اتاق علاوه بر زیبایی محیط باعث انتشار انرژی مثبت در فضای خانه خود بشوید. می توانید دو گل آپارتمانی هم شکل را در محیط قرار گیری مبلمان گذاشته و از درختچه های تزئینی در قسمت های مختلف استفاده کنید. برای خالی نماندن گوشه های اتاق نشیمن می توانید از گلدان های گل که مخصوص آپارتمان و فضای کوچک است استفاده کنید و زیبایی و جذابیت اتاق خود را افزایش دهید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *