#


مغازه تان را شیک و منحصر به فرد کنید

دکوراسیون مغازه
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 6705 بازدید

مغازه تان را شیک و منحصر به فرد کنید

مغازه تان را شیک و منحصر به فرد کنید

فروشنده ها باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنند و آن هم انتخاب صحیح دکوراسیون برای شیک و جذاب بودن است. اگر شما دکور مغازه تان را طوری طراحی کنید که شیک و زیبا باشد باعث می شود که مشتریان بیشتری را جذب خود کند. ما در این مطلب قصد داریم که نکاتی را به شما در رابطه با طراحی مغازه به شما ارائه دهیم.
نوع جنس و وسایلی که شما در مغازه می فروشید این را تعیین می کند که طراحی دکوراسیون تان چگونه باشد.

دکوراسیون مغازه

دکوراسیون مغازه

دکوراسیون داخلی مغازه بوتیک زنانه و مردانه

برای مغازه های پوشاک زنانه باید از طراحی دکوراسیون زیبایی به کار ببرید و این امر بسیار مهم و اهمیت دارد. چون بانوان کاملا همه چی را می بینند و به جزئیات تمام مغازه توجه می کنند. چیدن لباس ها و طراحی دکور مغازه بسیار مهم است چنانچه شما سر و کارتان بیشتر با خانم ها است ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ هایی استفاده کنید که بیشتر مورد پسند خانم ها قرار می گیرد. برای انتخاب کردن دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه کار شما بسیار راح تر است، چنانچه لباس هایی که می فروشید اسپرت است سعی کنید طراحی مغازه تان را هم اسپرت انتخاب کنید.

پس از چیدمان دکور ویترین مغازه که ارتباط داخل مغازه را با محیط بیرون ایجاد می کند نوبت به دکوراسیون داخلی مغازه می رسد که این عامل موجب جذب شدن هر چه بیشتر مشتری، برند سازی و انتقال حس خوب به مشتری می باشد. دکوراسیون داخلی مغازه عبارتند از قفسه بندی، دکور مغازه، چیدمان،طراحی سقف، نور پردازی داخلی، سنگ، کاغذ دیواری، نقاشی، سرامیک، ویترین و… .

طراحی دکوراسیون با توجه به موقعیتی که مغازه دارد انجام می شود، در مناطق مختلف طراحی های دکوراسیون گوناگونی وجود دارد. دکوراسیون داخلی مغازه باید به گونه ای باشد که با مشتریان همان منطقه آن را می پسندند. اگر اینگونه نباشد شاید مشتری جذب دکور مغازه بشود ولی شهامت این را نداشته باشند که وارد مغازه بشوند.

نکات زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه وجود دارد که بسیار مهم است. نکته هایی که باعث می شود مشتریان زیادی را جذب خود کند.

نخستین نکته ای که وجود دارد این است که ورودی را طوری طراحی کنید که به صورت حرفه ای باشد. ورودی هایی که در اصل دعوت کننده می باشند مشتری بیشتری جذب می کند. ورودی هایی که بززرگ و دلباز هستند و نور و رنگ مناسبی دارند خیلی بیشتر از ورودی هایی که باریک هستند و نمی توان داخل مغازه را واضح دید و نور مناسبی ندارند مشتریان را به مغازه دعوت می کنند. به این نکته بسیار مهم توجه کنید که نباید از رنگ هایی که مرده اند برای ورودی به کار ببرید. حتی اگر دلتان نمی خواهد که ورودی را طراحی کنید فقط کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه می توانید سرتاسر آن را شیشه کنید و فضای داخلی را شیک کنید.

دکوراسیون مغازه

دکوراسیون مغازه

در ادامه به بعضی از این نکات بسیار مهم اشاره شده است:

اندازه روشنایی مغازه بسیار مهم است. سعی کنید روشنایی تمام فضا را مهیا کنید به شکلی که تمام فضا روشن باشد و جای تاریکی در مغازه به چشم نخورد زیرا باعث می شود احساس ناامنی به وجود می آورد و موجب می شود که مشتری به داخل مغازه نیاید و علاقه ای به آن نشان ندهد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اندازه نورپردازی در کل فضا را یک نواخت نکنید، نورپردازی بیشتر فقط برای نقطه هایی که محصولات و کالاهای مهم هستند باید باشد.

کالاهایی که ارزش بیشتری دارند را در معرض دید بیشتری قرار دهید. دکور مغازه را طوری بچینید که کالاهای با ارزش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و هم اینکه نور بیشتری را بر روی این محصولات قرار بدهید.

مسیری که رفت و آمد می شود را مسدود نکنید. یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون این است که مسیر رفت و آمد به گونه ای باشد تا مشتری بتواند در فضا به راحتی گردش داشته باشد. اگر به هر دلیلی مسیر رفت و آمد را مسدود کنید باعث می شود که آن نقطه را کور کنید.

سعی کنید محیط را شلوغ نکنید. این را به یاد داشته باشید که رعایت نظم یکی از نکات بسیار مهم است. کالاها را طوری بچینید که با هم گروه های خود در یک بخش باشند.

سعی کنید طبق فصل کالا را عرضه کنید. حتما قسمتی از فضا را مختص محصولات فصلی کنید. زیرا این کالاها ثابت نیستند و طبق هر فصل جا به جا می شوند. تمام کالاهایی که در مغازه وجود دارد باید طوری چیدمان شود که در همه جای ویترین یکسان باشد نه اینکه بعضی از بخش های ویترین خالی و یا پر باشند.

اجناس را در کنار هم قرار ندهید بلکه آن ها را روی هم بچینید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که بیشتر از ارتفاع ویترین استفاده کنید نه از عرض آن،زیرا ارتفاع بیشتر به چشم می آید.

به لبه های قفسه ها بیشتر توجه کنید. سعی کنید که قفسه ها لبه های تیز و برنده نداشته باشند چون باعث می شود که مشتریان نتوانند به راحتی در آنجا رفت و آمد کنند و کالاهای آن قسمت را بخرند.

هرگز نگذارید که روی قفسه ها گردو خاک بنشیند. دکوراسیون مغازه را طوری طراحی کنید که قفسه ها توسط در یا پوشش طبقه ها پوشیده شوند تا باعث نشود که گردو خاک به داخل آن برود.

به نوع پوششی که در کف مغازه استفاده می کنید بیشتر دقت کنید. سعی کنید از کف پوش های لغزنده نه در مغازه و نه در هیچ جای عمومی دیگر استفاده نکنید. همچنین اگر از کف پوش های تیره و مات به کار ببرید باعث می شود که مغازه تان را تمیزتر نشان دهد و این امر تاثیر زیادی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *