#


چندین پیشنهاد برای چیدمان اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن
14 فوریه 2017 بدون نظر 1435 بازدید

چندین پیشنهاد برای چیدمان اتاق نشیمن

چندین پیشنهاد برای چیدمان اتاق نشیمن

هنگامی که از کارهای روزانه فارغ می شوید نیاز به مکانی برای استراحت و تمدد اعصاب خواهید داشت.قطعا در هر خانه ای هرچند هم کوچک مکانی برای دور هم جمع شدن و دیدن تلوزیون وجود دارد و تزیینات آن نیز به سلیقه و میل صاحبخانه خواهد بود.

در ابتدا فضایی را که مورد نظرتان است بررسی و سعی کنید به بهترین شکل ممکن از تمامی ابعاد آن حتی زاویه های کناری بهره بگیرید.ارتفاع اتاق را که اغلب استاندارد است در نظر داشته باشید و همچنین منابع نوری فضا زیرا که این موارد در چیدمان بسیار حائز اهمیت است و هرچند که شاید به نظر نرسد.

نور

منبع نور می تواند طبیعی مصنوعی یا تلفیقی از هردو نوع آن باشد.با درنظر گرفتن نکات یاد شده در بالا در مرحله بعدی شما می توانید مبلمان اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید و با چیدمانی زیبا و اصولی فضایی آرامش بخش داشته باشید.مبل هایی که برای استراحت انتخاب می کنید نباید خشک و رسمی باشد بلکه باید با نرمی و انعطاف پذیری که دارد خستگی را از بدن رفع کند تا اندام ها در آن فضا جا گرفته و تکیه گاهی مناسب برای کل بدن باشد.

البته می شود تلفیقی از هر دونوع مبلمان را به کار برد اما مبلمان استیل رسمی و کلاسیک کاربرد کمتری در اتاق نشیمن خانوادگی خواهد داشت. بهتر است ارتفاع مبل ها هم زیاد نباشد چون فضا را بیش از حد اشغال خواهد کرد.

نکته مهم دیگر انتخاب رنگ است

هم برای سقف دیوار کف و هم برای مبلمان و اشیاع تزئینی. رنگ ها فوق العاده اثرگذارند و فضا را تحت شعاع  خود قرار می دهند.هر رنگ در کنار رنگ های دیگر و طیف نوری که به آن می تابد جلوه خواهد کرد. رنگ ها حتی می تواند فضا را در نظر بیننده بزرگ تر یا کوچک تر از واقع نمایش دهند.

پس بهتر است با مطالعه و آگاهی ضمنی از رنگنمایه های گوناگون استفاده کرد.برای دیدن باید نور وجود داشته باشد در غیر این صورت رویت محال خواهد بود پس نور پردازی و استفاده از منابع نوری قابل کنترل بسیار مهم است.

در اتاق های نشیمن معمولا تلوزیون قرار می گیرد که مکان آن مرکزیت داشته تعیین کننده چیدمان دیگر وسایل منزل خواهد بود و سایر میز و صندلی و مبل ها در اطراف آن قرار خواهد گرفت.

تلوزیون

در این مورد باید چند نکته یادآوری شود.اول فاصله تلوزیون با فرد بیننده باید فاصله ای مطلوب باشد به ویژه با وجود دستگاه های ال سی دی امروزی که بزرگ هستند و باید با چشمان بینندگان فاصله در خور و مطلوب داشته باشند.دوم اینکه نور اتاق در زمان دیدن تلوزیون باید حساب شده انتخاب شود تا از انعکاس آن جلوگیری شود.همچنین از نظر امنیت کودکان و کهنسال نیز باید دستگاه تلوزیون در مکانی مطمئن قرار داد.

تابلو

به مواردی مثل استفاده از دیگر اشیای تزئینی و تابلوهایی که بر دیوارها نصب می شود همچنین فرشی که در اتاق پذیرایی یا نشیمن مورد استفاده قرار می دهید باید توجه نمایید زیرا همه این ها در ترکیب با یکدیگر به زیباتر شدن اتاقی که هر روز در آن نشست و برخاست دارید کمک خواهند کرد.با در نظر داشتن تمام نکات ذکرشده در این مقاله اتاق نشیمنی زیبا و راحت خواهید داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *