#


گلدان های ساکولنت و ایجاد دکوراسیونی مدرن در منزل

24 دسامبر 2017 بدون نظر 965 بازدید

گلدان های ساکولنت و ایجاد دکوراسیونی مدرن در منزل

گلدان های ساکولنت و ایجاد دکوراسیونی مدرن در منزل

افرادی که در روزهای زمستانی تمایل به انجام کارهای هیجان انگیز داشته باشند می توانند به سراغ کاکتوس ها بروند و با آن ها باغچه ای زیبا و مدرن را برای خود بسازند. در دنیای دکوراسیون کاکتوس ها با نام ساکولنت شناخته می شوند که می توانید آن را به صورت باغچه ای کوچک درآورده و در خانه و بر روی میز استفاده نمائید.

این ساکولنت ها می توانند بر روی پیشخوان آشپزخانه نیز قرار گرفته و جذابیت بسیاری برای این فضا به وجود بیاورند. ساکولنت ها یا همان کاکتوس های خودمان به عنوان گیاهانی شناخته می شوند که می توانند در عین سادگی خود جذابیت بسیار زیادی را به دکوراسیون خانه ها منتقل نموده و زیبایی خاص خود را داشته باشند.

ترکیب ساکولنت ها ایده ای جذاب و سرگرم کننده

به احتمال خیلی زیاد تا کنون مدل های مختلفی از ساکولنت ها را دیده باشید و مسلما می دانید که هر کدام از این ساکولنت ها دارای شکل و ترکیب خاص و متنوعی برای خود هستند. قرار دادن ساکولنت های متنوع در کنار یکدیگر موجب می شود تا طرحی جذاب و ایده آل به وجود بیاید.

شاید در نظر اول گمان کنید که قرار گیری این ساکولنت های متنوع با اشکال مختلفی که دارند ترکیب و طرح جالبی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد اما زمانی که این کار را انجام می دهید متوجه می شوید که کار بسیار جذابی بوده است و می تواند طرح یکپارچه و زیبایی را به وجود بیاورد.

انتخاب گلدان مناسب برای این ساکولنت ها یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. از آنجایی که ساکولنت ها ریشه های زیادی را ندارند می توانید به سراغ گلدان هایی بروید که به شکل کاسه هستند و یا آن ها را در گلدان هایی قرار دهید که دارای عمق بسیار کمی می باشند. در خصوص گلدان مناسب این ساکولنت ها باید توجه بسیار زیادی داشته باشید تا زهکشی مناسبی رد آن ها وجود داشته باشد که موجب می شود گیاه شما بستر مناسبی برای رشد خود داشته باشد.

آنچه که برای داشتن باغچه ساکولنتی مورد نیاز است

برای اینکه بتوانید باغچه ای زیبا از ساکولنت داشته باشید بهتر است در گام نخست به سراغ تهیه ساکولنت ها برویدو چندین ساکولنت زیبا و متنوع را برای خود برگزینید. دقت داشته باشید که تعدا این ساکولنت های متنوع زیاد باشد تا بتوانید باغچه ای زیبا را به وجود بیاورید.

این گیاهان قیمت بسیار ارزانی دارند و این مساله می تواند نگرانی شما بابت هزینه آن از بین ببرد. اما نکته ای که برای داشتن این باغچه حائز اهمیت است این که بهتر است به سراغ گلدان های کم عمق بروید تا برای مدت زمان طولانی تری بتوانید باغچه ای زیبا را داشته باشید.

برای اینکه بتوانید باغچه ای زیبا داشته باشید باید به رنگ گلدان خود نیز توجه فرمائید. هنگامی که اقدام به خرید گلدان مناسب برای ساکولنت های خود می کنید باید به رنگ آن ها نیز توجه کافی داشته باشید  در بین رنگ های متنوع آن به سراغ آن هایی بروید که تناسب بیشتری با رنگ دکوراسیون خانه شما دارد. از آنجایی که گلدان های ساکولنت به عنوان یک اکسسوری قرار است در دکوراسیون خانه شما قرار داده شوند به همین دلیل بهتر است رنگ آن ها را در نظر داشته باشید و تناسب خوبی بین آن ها و فضای مورداستفاده به وجود بیاورید.

تنها چیزی که در این بین ی تواند کمی هزینه برای شما داشته باشد گلدان های آن ها است که می توانید در صورت تمیال به داشتن هزینه های کمتر از گلدان های پلاستیکی استفاده نمائید اما اگر هزینه آن برایتان اهمیتی ندارد پیشنهاد می کنیم به سراغ گلدان های سفالی که عمق کمی دارند بروید و مدل ها و رنگ های جذابی را از بین این گلدان ها انتخاب نمائید.

سومین چیزی که در خصوص داشتن باغچه ساکولنتی نیاز دارید خاک مناسب آن است. خاکی که برای قرار دادن ساکولنت در آن استفاده می کنید باید کمی سبک بوده و مانع از رفتن رطوبت نشود و اجازه ندهد آب و رطوبت در خاک باقی بماند. برای زیبایی بیشتر می توانید زمانی که خاک را خریداری می نمائید کمی هم سنگریزه رنگی را تهیه کرده و روی سطح خاک گلدان ساکولنتی خود بریزید.

زهکشی اصلی ترین مورد برای ساکولنت ها به شمار می رود

یکی از مهمترین مواردی که در داشتن گلدان های ساکولنتی باید به آن دقت نمائید وجود زهکشی مناسب برای گیاهان ساکولنتی می باشد. زمانی که گلدان را به صورت برعکس قرار دهید باید انتهای گلدان حفره ای برای خورج اب وجود داشته باشد اگر این حفره وجود نداشت پیش از کاشت گیاه باید حفره ای را در آن ایجاد کنید.

پس از اینکه حفره ای در ته گلدان ایاد کریدد نوبت آن می رسد که چند سنگ کوچک اطراف حفره قرار دهید تا با این کار مانع از بسته شدن حفره شده و آب به راحتی خارج شود چرا که خاک ساکولنت باید خشک باشد تا گیاه بتواند به راحتی رشد نماید.

ایجاد طرحی مدرن و زیبا برای باغچه ساکولنتی

پیش از آنکه کاکتوس های خود را در گلدان ها قرار دهید بهتر است یک طرح جذاب و فانتزی را برای قرار دادن آن ها تعیین کنید. گلدان ها را در کنار یکیگر قرار دهید و همچون پازل آن ها را جا به جا کنید تا بهترین حالت قرار گیری آن ها را پیدا کنید.

می توانید کاکتوس های خود را که دارای رشد قدی هستند در انتها قرار دهید و ساکولنت های دیگری را که به صورت عرضی رشد پیدا می کنند را در مقابل قرار دهید و در طراحی باغ خود به شرایط و نوع گیاه خود دقت کافی داشته باشید. با استفاده از این موارد می توانید باغچه ای از ساکولنت های متنوع را به وجود بیاورید و در دکوراسیون منزل خود تنوع ایجاد کرده و طرحی مدرن و زیبا را خلق کنید و از آن لذت کافی را ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *