#


کف پوش های مناسب برای خانه

22 می 2017 بدون نظر 2479 بازدید

کف پوش های مناسب برای خانه

کفپوش های مناسب برای خانه

  از نگاه بیشتر معماران و متخصصین دکوراسیون داخلی سقف، کف و دیوار سه عنصر مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی در تمام دنیا هستند. اما این سه سطح در همه ی کشورها متناسب با فرهنگ و طبیعت ملی مردم هر فرهنگ یا جامعه تعریف می میشوند. در این مقاله تمرکز مان بر روی دکوراسیون کف خانه خواهد بود.

تلفیق متریال در کف:

کف واحدهای مسکونی می تواند به صورت تلفیقی از چند متریال کار شود. مثلا برای اتاق خواب می توانید تلفیقی از لمینت و پارکت یا موکت و پارکت استفاده کنید.جای نگرانی نیست هزینه ای که شما برای دکور کف خانه می پردازید در حالت تلفیقی همان هزینه ای است که در حالت غیرتلفیقی و استفاده از یک نوع متریال می پردازید. ولی این انتخاب در نهایت کار را خیلی شیک و بی نظیر می کند.مثلا بازی با متریال ها یا با رنگ های مشترک در زمینه، خیلی به زیبایی دیزاین داخلی کمک می کند. حتی اگر بخواهید از رنگ های متفاوت هم استفاده کنید، می توانید کفپوش را با روتختی یا پرده هماهنگ کنید.در اتاق پذیرایی می توان از تلفیق سنگ و پارکت استفاده کرد. گوشه های اتاق می تواند سنگ و سرامیک و اکثریت مساحت کف هم لمینت یا پارکت باشد.

سنگ و سرامیک:

علی رغم اینکه برخی به کف پوش سنگ و سرامیک برای کفپوش منزل علاقه مندند اما به هیچ عنوان این دو متریال  برای کفپوش کامل محیط های مسکونی پیشنهاد نمی شود.در واقع  در دکوراسیون داخلی خانه استفاده از این دو متریال برای کفپوش مردود گردیده است. در دکوراسیون داخلی تنها زمانی باید از سنگ سرامیک یا هر متریال سختی استفاده شود، که مساحت خانه بالای۵۰۰ متر مربع باشد.

متریال گرم:

برای کف خانه باید از پارکت، لمینت، موکت و کفپوش های این چنینی استفاده کرد و دلیل آن هم به حس ما از آن ها باز می گردد. این متریال های کفپوش خانگی متریال های گرم هستند. گرم نه به لحاظ رنگ، چرا که می توان از هر رنگی حتی رنگ های سرد مثل آبی هم برای این امر استفاده کرد. گرم به لحاظ طبیعت این متریال ها؛ می توان بر روی پارکت پابرهنه راه رفت. می توان با استفاده از پارکت مجموعه دمای خانه را گرم تر کرد.

حتی در خانه های با کفپوش پارکت توصیه می شود برای کفپوش اتاق خواب از موکت استفاده شود، چون موکت گرم تر از پارکت و لمینت است و استفاده از این متریال در هنگام ورود شخص به اتاق خواب برای استراحت، احساس آرامش بیشتری را برای وی تامین می کند. فضاهای کفپوش شده با استفاده از سنگ و سرامیک فقط به درد محیط های تجاری و اداری، مکان های عمومی و لابی می خورد و به دلیل طبیعت سرد و سختی که دارد برای دکوراسیون محیط های مسکونی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شوند.

فرش ها:

خریدن فرش کمی گیج کننده است مخصوصا وقتی که می خواهید برای اتاق خواب تصمیم بگیرید. به اعتقاد خیلی از مردم چون قسمت زیادی از اتاق خواب توسط تخت پوشیده می شود ، لازم نیست فرش بزرگی تهیه کنیم. در هر صورت یک قالیچه یا فرش مناسب می تواند آخرین چیزی باشد که برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب لازم است.وقتی که در اتاق خواب از فرش استفاده می کنید، یا باید تخت کاملا روی فرش باشد و یا کاملا روی زمین باشد. یعنی اینکه نصف قالیچه زیر تخت باشد و نصف دیگر خالی باشد نمای جالبی ندارد.

این درست است که قسمت زیادی از فرش را تخت اشغال می کند، اما اتاقی که قالیچه ی کوچکی دارد و قسمتی از آن با فرش پوشیده نشده حالتی غیر عادی دارد.کسانی که دوست ندارند کل فضای اتاق را فرش بپوشاند می توانند یک سمت اتاق تخت را قرار دهند ، به طوری که کاملا روی زمین باشد و قسمت دیگر را نیز فرش پهن کنند ،که در این صورت نباید تخت وسط اتاق گذاشته شود.اما اگر خواستید تخت وسط اتاق باشد ،سعی کنید فرشی تهیه کنید که حداقل به صورت قرینه مقداری از آن از اطراف تخت بیرون زده باشد.

اتاق خواب همچنین مکان خوبی برای پهن کردن فرش های ظریف است ، چرا که برعکس دیگر اتاق ها جایی نیست که غذا در آن خورده شود به همین دلیل امکان ریختن مواد غذایی بر روی ان کمتر است. همچنین اتاق خواب جاییست که شما بیشر تمایل دارید تا پابرهنه باشید، پس می توانید حس لوکس بودن فرشتان را زیر پا حس کنید.

قالیچه های کوچک

قالیچه های کوچک و قالیچه های دراز، برای استفاده در اتاق خواب عالی اند. چه بر روی فرش های موجود پهن شود، چه بر روی موکت های سرتاسری و چه روی زمین لخت. شما می توانید برای جداسازی قسمت های مختلف در اتاق ، مثل نیمکت یا انباری از آن ها استفاده کنید یا اگر جای جداگانه ای برای نشستن در نظر گرفته اید به کمک این قالیچه ها آن را مشخص کنید.

رنگ و طرح فرش:

مانند همیشه برای انتخاب طرح و رنگ فرش باید ببینید که آن اتاق چه استفاده ای دارد. مثلا اگر شما واقعا عاشق رنگ های روشن با طرح های جسورانه هستید، آن را در اتاق خواب تان بکار گیرید. البته در نظر داشته باشید که اتاق خواب جایی برای استراحت کردن است،پس اگر حتما می خواهید رنگ های روشن و طرح های جسورانه داشته باشید ، بهتر است انواع ملایم و طبیعی تر رنگ ها و طرح ها را انتخاب کنید. بدین صورت شما توانسته اید با کمترین میزان رنگ های جیغ ، حس راحتی و آرامش را به اتاق ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *