#


چطور راه پله را زیباتر کنیم؟

19 می 2017 بدون نظر 1431 بازدید

چطور راه پله را زیباتر کنیم؟

دکوراسیون راه پله

شاید برای خیلی ها نما و شکل راه پله چیز چندان مهمی نباشد اما این تصور درست نیست چون راه‌پله اولین جایی است که میهمانان را تحت تاثیر قرار‌داده و خانه و نحوه زندگی شما را نشان می‌دهد پس باید زیبا و شکیل باشد.در اینجا نکاتی برای زیباتر شده راه پله به شما خواهیم آموخت.

نکته اول:

شما میتوانید با قرار دادن یک جاکلیدی در راه پله، به محض ورود به خانه کلیدها را روی آن آویزان کنید.یابا قرار دادن یک پوشش روی رادیاتور جای باریکی برای گذاشتن کلیدها و نامه‌ها ایجادکنید.همچنین با ساختن یک محفظه،میتوانید کنتورهای گاز و برق تان را بپوشانید.اگر در زیر راه‌پله جا ندارید،میتوانید ازجالباسی دیواری برای آویزان کردن کلاه، کت، کیف و روسری استفاده کنید.

 

نکته ی دوم:

یک نیمکت پارچه‌ای یا کاناپه کوچک جای مناسبی برای نشستن، پوشیدن یا درآوردن چکمه است. شما به جایی برای قرار دادن کت‌ها، کفش‌های بیرون، چکمه‌ها‌، چتر، نامه‌ها، کلیدها، تلفن، آینه، کلاه‌ها، دستکش‌ها و روسری نیاز دارید.پس نیمکت را فراموش نکنید..

نکته سوم:

اگر زیر پله شما نور مناسبی دارد می توانید گلدان های طبیعی را در آنجا نگهداری کنید و روی پله ها  گلدان بگذارید و فضای زیباییو طبیعتی دلچسب در بدو ورود به خانه  به وجود آورید.

 

نکته چهارم:

اگر از کف‌پوش قابل شستشو برای راه‌پله‌ها استفاده کرده‌اید، بهتر است برای جلوگیری از سر و صدای بالا و پایین رفتن، آن را موکت کنید.از موکت خوب، باکیفیت و حتی‌الامکان پشمی استفاده کنید تا قسمت پاگردها زود خورده و نخ‌نما نشود. کف‌پوش‌های طبیعی مانندالیاف نارگیل بسیار جالبند و خانه را حتی اگر قدیمی هم باشد، تمیز و جدید نشان می‌دهند.

 

نکته ی پنجم:

کمد یکی از بهترین راه‌های دور نگه‌داشتن راه‌پله از ریخت‌وپاش و چیزهای اضافیست. اما ساختن کمد دیواری اضافی همیشه کارساز نیست، یک کنسول باریک جای زیادی نمی‌گیرد ولی قفسه باریک آن راه‌حل خوبی برای کم‌جایی است.

 

نکته ششم:

راه‌پله‌ها از تمام طبقات قابل دیدن هستند.و انتخاب رنگی که به طرح خانه بیاید، این دو قسمت را به هم گره می‌زند. حتی اگر از رنگ سفید برای سایر قسمت‌های خانه استفاده کرده‌اید، یک رنگ تک در هسته مرکزی تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. [رنگ قرمز در دکوراسیون] راه‌پله‌های چوبی را با رنگ مخصوص رنگ کنید.برای کمی تغییر، پله‌ها را متفاوت با دیوار رنگ کنید تا تضاد ایجاد شود. می‌توانید پیشانی پله را هماهنگ با چوب رنگ کنید و کفی را متفاوت با آن رنگ بزنید. یا کفی را راه‌راه کرده، روغن جلا بزنید و فقط پیشانی را رنگ کنید.هنگام رنگ راه‌پله، بهتر است کفی‌ها را یک در میان رنگ کنید و مابقی را روز بعد، تا امکان تردد داشته باشید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *