#


نکات کلیدی در مورد دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام
21 ژوئن 2017 بدون نظر 1355 بازدید

نکات کلیدی در مورد دکوراسیون حمام

نکات کلیدی در مورد دکوراسیون حمام

یکی از مهم ترین مکان هایی که در هر منزلی وجود دارد حمام است. در زمان های قدیم مردم از حمام فقط برای شستن خود از آن استفاده نمی کردند بلکه از آن به عنوان انبار کردن وسایل کهنه به کار می برند. امروزه حمام فقط محل استحمام است، حتی بعضی اوقات اولین نقطه برای شروع استراحت است.

برخی از حمام هایی که امروزه وجود دارند رفاه و آرامش را به همراه دارند مثل: استخرهای کوچک، سونا و جکوزی. این موارد موجب تفریح و سلامت همه اعضای خانواده می شود. ولی بعضی از حمام ها در خانه های کوچک هستند که فضای داخلی کوچک تری دارند، که این حمام ها فقط برای تمیز شدن بدن و رفع خستگی می باشند. فرقی نمی کند که فضای حمام تان بزرگ است یا کوچک، بلکه این مهم است که حمام تان را برای آرامش و تمیزی آماده کنید.

وسایل مورد نیازی که باعث می شود حمام تان شیک و محصر به فرد شود عبارتند از: پوشش دیواری، کفپوش مناسب، کابینت هایی برای قرار دادن حوله ها، استفاده از هواکشی با کشش مناسب برای تخلیه بخار و دیگر لوازمی که برای حمام است و انواع ساختارها و رنگ ها. اگر شما انتخابی صحیح داشته باشید می توانید فضای دلخواه خود را به وجود می آورید.

انتخاب کفپوش مناسب برای حمام

دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام

وقت می خواهید برای حمام تان کفپوش انتخاب کنید باید به نکاتی نظیر: سایز، الگو، بافت، کیفیت، رنگ و طرح توجه کرد. شما زمانی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید که قسمتی از سطح حمام که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد را با کفپوش مورد علاقه تان دکوراسیون کنید.پس از آن اگر از نوع، طرح و رنگ آن خوشتان آمد آن را در کل حمام نصب کنید. فقط با یک امتحان شما می توانید از انتخابی که کردید پشیمان نشوید.

سرامیک حمام

با استفاده از سرامیک های گل دار شما می توانید فضای حمام را به یک فضای آرام و رمانتیک تبدیل کنید. در این مورد بیشتر از رنگ های سبز روشن، صورتی کم رنگ و آبی روشن استفاده می شود.

اگر شما سبک های شلوغ را دوست دارید پیشنهاد ما به شما این است که رنگ های هلویی و زرد را مورد استفادهتان قرار دهید. فضا با این رنگ ها شلوغ تر دیده می شود. چنانچه شما دوست دارید حمام تان بزرگ تر از آن چه که هست دیده شود به شما توصیه می کنیم که برای سرامیک ها از رنک طبیعی مانند: سفید، بژ، زرد و کرم روشن استفاده کنید. این رنگ ها نور را به خوبی برمی گرداند و باعث می شود فضا بزرگ تر دیده شود.

نکاتی در مورد رنگ حمام

چنانچه حمام خانه ی شما کوچک است ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سرامیک هایی با رنگ سفید، زرد، کرم یا بژ استفاده کنید تا این رنگ ها بتوانند نور را منعکس کنند و فضای حمام تان را بزرگ تر نشان دهند. به طور مثال اگر رنگ کفپوش ها سفید و روشن است، بهتر است رنگ های دیوارهای حمام تان را قرمز، زرد یا آبی کنید. اگر دیوارها را طرح دار کنید فضای حمام تان آرام و گرم می شود.

نکاتی در مورد تهویه حمام

خیلی از مواقع شده که بعضی از اشخاص در حمام دچار خفگی می شوند، زیرا آبگرمکن د رخانه های قدیمی داخل حمام بود و همین موضوع باعث می شد که گاز نشت کند و فرد دچار خفگی شود. به دلیل اینکه فضای حمام دارای رطوبت است، اگر این رطوبت بالا رود برای کسانی که بیماری قلبی و آسم دارند بسیار خطرناک است.

ولی افسوس که در حمام بعضی خانه ها پنجره یا هواکش وجود ندارد و بیشتر مواقع اعضای خانواده پس از اینکه از حمام آمدند بیرون در حمام را باز می گذارند تا هوای آن عوض شود. ولی این امر موجب می شود که بوهای ناخوشایند و رطوبت حاصله از هوای حمام وارد خانه شود. برای اینکه این بوها و رطوبت وارد خانه نشود بهتراست پنجره یا هواکش داخل حمام نصب کنید.

نور پردازی در حمام

دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام

به دلیل اینکه فضای حمام مرطوب است اگر تاریک باشد، دلیل خوبی برای رشد کردن قارچ ها می باشد. پس یک نکته ای ضروری می باشد آن هم این است که طراحی حمام طوری باشد که حتماً نور طبیعی به آن برسد.

نکته ای درباره حمام مدرن

این روزها سر دوش هایی به بازار آمده است که می تواند میزان گرم و سرد بودن آب را تعیین کند و فشار آب را بالا ببرد. امروزه ما سعی می کنیم که در مصرف آب صرفه جویی کنیم و این دوش ها به ما کمک می کند که این امر را عملی کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *