#


نکات کلیدی در دکوراسیون ایده آل برای مغازه و افزایش سودآوری

دکوراسیون ایده آل برای مغازه
3 دسامبر 2017 بدون نظر 1831 بازدید

نکات کلیدی در دکوراسیون ایده آل برای مغازه و افزایش سودآوری

نکات کلیدی در دکوراسیون ایده آل برای مغازه و افزایش سودآوری

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین مواردی که موجب می شود در هر شغل و حرفه ای افراد بیشتری جذب شوند طراحی زیبا و دکوراسیون ایده آل برای آن فضا است. در مورد مغازه نیز این مساله صادق است؛ اگر تمایل دارید مشتری های بیشتری را داشته باشید و سود بیشتری به سمت شما سرازیر باشد بهترین کار ایجاد دکوراسیونی ایده آل برای مغازه تان است.

در فضای داخلی مغازه و فروشگاه خود با ایجاد چند طرح جذاب می توانید تجربه خوبی را برای مشتریان خود به وجود بیاورید. این تجربه خوب می تواند فروش بیشتری و متعاقب با آن سود بیشتری را نیز برای شما به ارمغان بیاورد.

فروشگاه ها و مغازه هایی که به کار خرده فروشی مشغول هستند از تجارب زیادی در بازار برخوردار می باشند. در حال حاضر روش های بسیار زیادی وجود دارد که موجب می شود مشتریان بسیاری نیز وارد مغازه و فروشگاه شما شوند. باید اصول جذب مشتری را بدانید و از میان راه حل های مختلفی که برای اینکار وجود دارد بهترین آن ها را انتخاب نمائید. استفاده از یک روش مناسب برای ایجاد دکوراسیونی ایده آل در مورد مغازه موجب می شود تا مشتریانی که از آنجا رد می شوند تحریک شده و وارد مغازه شما شوند و چرخی در داخل آن بزنند. ورود هر مشتری به مغازه می تواند موجب خرید آن ها شده و سود بیشتری را برای صاحب مغازه به دنبال داشته باشد. لازمه این کار این است که از طرح های خلاقانه ای در مورد مغازه های خود استفاده کنید و دکوراسیونی مدرن و ایده آل را به وجود بیاورید.

مغازه

ایجاد طرحی متفاوت در ورودی مغازه

یکی از مهمترین محل هایی که مشتری پس از عبور از درب با آن روبه رو می شود ورودی مغازه است و به طور کلی می توان گفت نخستین جایی که مشتری با آن روبه رو خواهد شد این قسمت است. با در نظر گرفتن مساحتی که مغازه دارد باید ورودی آن در فاصله5 تا15 قدمی از درب مغازه قرار بگیرد و این فاصله بهترین اندازه برای ایجاد ورودی است. این بخش از مغازه موجب می شود که مشتری ها از فضایی که در خارج وجود دارد فاصله گرفته و وارد مغازه شما خواهند شد. ورودی هر مغازه ای موجب می شود مشتری به محض ورود به مغازه با اجناسی که در آن قرار دارد روبه رو گردد. در طراحی دکوراسیون به این قسمت نقطه رها شدن از فشار اطلاق می شود.

در این قسمت است که مشتری ها قضاوت های خود را در مورد مغازه شما ابراز می کنند و احتمالات خود را در خصوص ارزان یا گران بودن مغازه شما ابراز می دارند. این قسمت موجب می شود مشتری ها نظر خود را در مورد هماهنگ بودن یا نبودن نورپردازی موجود در مغازه بیان کنند و همچنین بگویند که آیا اجناس و وسایلی که در این مغازه وجود دارد با تناسب در کنار یکدیگر چیده شده اند و یا اینکه هیچ تناسبی برای قرار گیری آن ها در کنار یکدیگر وجود ندارد.

اصولا در این منطقه به دلیل انتقال مشتریان از فضای بیرونی به درون مغازه کلیه علائم و مواردی که در آنجا وجود داشته باشد را نادیده خواهند گرفت و به سمت مغازه شما خواهند رفت. پس بهتر است برای این بخش طرح مناسبی را در نظر بگیرید تا بتوانید نظر مشتریان را برای ورود به مغازه خود جلب کنید. اگر خود نمی توانید طرح مناسبی را انتخاب و ایجاد کنید بهتر است از متخصصینی که در این حوزه فعالیت دارند کمک گرفته و طرح خلاقانه ای را در مورد ورودی مغازه خود ایجاد کنید.

مغازه

توجه ویژه به طراحی دکوراسیون سمت راست مغازه

تحقیقات بسیاری انجام شده است که بر اساس آن ها نود درصد از افرادی ه وارد مغازه ای می شوند اغلب به سمت راست مغازه توجه کرده و به آن طرف می روند. این نکته را تمام فروشنده ها و صاحبان مغازه به خوبی در جریان هستند. دیوار سمت راست در طراحی دکوراسیون به دیوار قدرت شهرت دارد و به طور کلی می توان گفت مشتریان پس از اینکه به مغازه وارد می شوند نخستین قسمتی که به آن نگاه می کنند دیوار سمت راست است. شما به عنوان یک مغازه دار باید به این قسمت از مغازه خود توجه کافی داشته باشید و طراحی مناسب و جذابی را برای این بخش انتخاب کنید و دکوراسیون مغازه خود را به تناسب دیوار قدرت آن درست کنید تا موجب شگفتی و جذب مشتریان شود.

می توانید از اجناسی که برای مغازه شما بسیار با اهمیت هستند و نقش تعیین کننده ای در جذابیت مغازه شما دارند در بخشی که دیوار قدرت قرار دارد استفاده کنید. به عنوان مثال کلیه محصولات و اجناسی که طرفداران بسیاری دارند و یا دارای سود بالاتری نسبت به دیگر محصولات هستند و یا اجناسی که مخصوص هر فصلی به شمار می آیند می توانند در سمت راست مغازه تعبیه شوند تا نظر مشتریان را به راحتی جلب کنند.

مغازه

اجازه دادن به مشتری برای ادامه مسیر

مساحت و اندازه ای که مغازه شما دارد موجب می شود بتوانید دکوراسیون ایده آلی را برای آن در نظر بگیرید. سعی کنید بر طبق چیزی که قبلا گفتیم بیشتر محصولات جذاب و لوکس خود را در سمت راست مغازه قرار دهید چرا که مشتریان بیشتر در این سمت راه می روند و شما می توانید با قرار دادن اکثر محصولات خود در این بخش موجب شوید تا تمام آن محصولات به وسیله مشتریان دیده شوند.

ایجاد مسیری در فروشگاه و مغازه موجب می شود تا مشتریان بتوانند کلیه محصولات موجود در آن مغازه را دیده و این امکان را نیز برای شما فراهم می کنند که بدانید مشتریان بیشتر در کدام قسمت از مغازه شما توقف دارند و به اجناس کدام قسمت توجه بیشتری را نشان می دهند و یا در کدام قسمت از مغازه است که به سادگی از دیدن اجناس عبور می کنند. ایجاد راه مناسبی برای رفت و آمد مشتریان بعث می شود احتمال خرید و سودآوری برای مغازه داران نیز افزایش پیدا کند. سعی کنید در این قسمت ها از طرحی خاص و ویژه استفاده کنید تا وجه تمایز آن با دیگر قسمت ها به خوبی دیده شود و مشتریان احساس راحتی بیشتری را داشته باشند و بتوانند کلیه اجناس را به راحتی تماشا کنند.

در طراحی دکوراسیون مغازه ایده های بسیار دیگری نیز وجود دارد که موجب می شوند مشتریان بیشماری به سمت مغازه شما آمده و در نهایت میزان فروش خود را افزایش دهید. برخی از این ایده ها عبارتند از:ایجاد فضایی برای کند تر حرکت کردن مشتریان؛ در این مورد شما باید چیدمان اجناس و وسایل مغازه خود را به نحوی انجام دهید که مشتریان به دلیل جذابیت فضا و چیدمان اجناس آرام تر حرکت کرده و کلیه اجناس را به دقت ببینند و در نهایت با خریدی مناسب و اساسی از مغازه شما بیرون بروند.

مغازه

ایده دیگر ایجاد فضایی است که مشتریان بتوانند در احساس راحتی داشته باشند. برای این کار بهتر است اجناس خود را به گونه ای بچینید که مانع حرکت آزاد افراد نشود و فضای کافی برای عبور افرادی که در مغازه حضور دارند وجود داشته باشد. یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب راحتی مشتریان باشد این است که در دکوراسیون مغازه خود از نیمکت هایی در مقابل محصولات خود استفاده کنید تا مشتریان که کمی خسته شده اند بتوانند بر روی ان ها نشسته و ضمن رفع خستگی از محصولات موجود در مغازه نیز بازدید نمایند. مسلما این کار نیز به افزایش سودآوری برای مغازه داران منجر خواهد شد و باعث می شود تمام مشتریانی که در مغازه حضور دارند با دست پر از آنجا خارج شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *