#


نکات طلایی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کوچک

آشپزخانه
20 نوامبر 2017 بدون نظر 1439 بازدید

نکات طلایی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کوچک

نکات طلایی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کوچک

یکی از مهم ترین بخش هایی که در خانه وجود دارد آشپزخانه می باشد و خانم ها بیشتر وقت خود را در این بخش سپری می کنند. از آنجایی که در این قسمت فعالیت های مختلفی صورت می پذیرد و کارهای بسیاری اعم از شستشو و پخت و پز در آشپزخانه انجام می شود و افراد برای میل غذا در این قسمت دور هم جمع می شوند و همین موارد موجب شده آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه ای شناخته شود.

در دوران های گذشته آشپزخانه ها به دلیل بزرگ تر بودن به عنوان محلی برای تصمیم گیری های مهم خانوادگی به شمار می رفتند اما در حال حاضر با کوچک شدن خانه آشپزخانه ها هم کوچک تر از سابق شده اند و همین ابعاد کوچک باعث شده آشپزخانه ها دیگر همچون فبل کاربرد نداشته و استفاده از آن ها مختص انجام امور مربوط به آشپزی و شستشو گردد.

زمانی که آشپزخانه ها کوچک می شوند مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که موجب می شود به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکلات باشیم. در این مطلب می خواهیم راهکارهایی را برای از میان برداشتن بخی از این مشکلات ارائه کنیم تا بتوانید آشپزخانه های کوچک خود را به شکلی بزرگ و زیبا نشان دهید.

انتخاب چیدمان مناسب آشپزخانه

در چیدمانی که مناسب آشپزخانه است باید سه عنصر اصلی را در نظر بگیرید که از آن ها به عنوان مثلث کار نام برده می شود. یخچال به عنوان وسیله برای قرار دادن وسایل به همراه سینک که بهترین مکان برای شستشو و آماده سازی مواد است در کنار اجاق گاز که برای طبخ غذا به کار می رود سه راس مثلث کار را تشکیل می دهند. بایداین سه عنصر اصلی را به نحوی در آَپزخانه قرار دهید که بتواند زیبایی این مکان را نشان دهد و در عین حال چیدمان متناسبی نیز داشته باشد.

دکوراسیون

دکوراسیون

می توانید از این سه عامل در آشپزخانه های خطی که یک ردیف کابینت در آن ها بر روی دیوار نصب شده است و یا گالی که دو ردیف کابینت بر روی دو دیوار روبروی یکدیگر نصب شده اند و یا آشپزخانه های یو شکل و ال شکل استفاده کنید و به نحوی قرار دهید که کارایی بیشتری داشته و در محل مناسبی قرار گرفته باشد.

توجه کنید که هیچ چیزی ارتباط میان این سه عنصر را قطع نکند چراکه ارتباط موجود میان آن ها به صورت دائمی می باشد و قرار دادن یک میز غذاخوری در آشپزخانه نباید موجب شود که دسترسی به این سه عنصر مختل شود و یا با مشکل مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید آشپزخانه کوچک خود را کمی بزرگ تر نشان دهید باید راهکارهایی را در نظر بگیرید که باعث می شود آشپزخانه کوچک شما بزرگ تر و دلبازتر از قبل دیده شود. در ادامه برخی از این راهکارها را نام می بریم که موجب چیدمانی بهتر برای آشپزخانه شما خواهد بود.

به کار گیری از کابینت های شفاف در آشپزخانه های کوچک

سعی کنید در مورد درهای کابینت هایی که در آشپزخانه تعبیه شده اند به خصوص کابینت هایی که در قسمت های بالایی قرار دارند از شیشه به جای درهای چوبی یا فلزی استفاده کنید. از نظر بصری درهای شیشه ای باعث می شوند که کابینت ها سبک تر دیده شوند و همین امر در بزرگ نمایی آشپزخانه بسیار موثر است. زمانی که از شیشه در مورد درب کابینت استفاده کنید در واقع به چشم هر بیننده ای اجازه می دهید تا عمق بیشتری حرکت کند و این امر موجب می شود آشپزخانه گستردگی بیشتری را داشته باشد.

دکوراسیون

دکوراسیون

در مورد وسایلی که در کابینت ها قرار می دهید سعی کنید نظم و ترتیب را در اولویت کار خود قرار دهید تا بتوانید چیدمانی منظم را از این کابینت های شیشه ای نشان دهید. اگر وسایل خود را به صورت شلوغ و درهم در کابینت قرار دهید در واقع باعث می شوید از هدفی که داشته دور شده و بی نظمی را نیز به آشپزخانه کوچک خود وارد کنید.

استفاده از کابینت های یک رنگ در آشپزخانه

برای اینکه آشپزخانه خود را بزرگ تر نشان دهید باید رنگ آن ها را با رنگی که دیوار دارد هماهنگ کنید.با انجام این کار باعث می شوید که مرز بصری موجود در بین کابینت و دیوار از بین برود و چشم های شما در یک نقطه توقف نکند و فضا را بزرگ تر نشان دهد. برای این کار می توانید از کابینت هایی که رنگ روشن و یا کمرنگی دارند استفاده کنید که موجب می شوند نور منعکس شده و فضای آشپزخانه شما بزرگ تر دیده شود. این راه یکی از بهترین و مطمئن ترین راه هایی است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک خود می توانید به کار بگیرید.

دکوراسیون

دکوراسیون

رنگ های تیره نیز می تواند تاثیر بسیاری در بزرگ نمایی آشپزخانه داشته باشد. می توانید از رنگ های سیاه، ذغالی، آبی تیره و همچنین شکلاتی برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه استفاده کنید. این کار باعث می شود از نظر بصری دیوارها دورتر از چیزی که هستند دیده شوند و این مساله در ایجاد یک فضای بزرگ تاثیر مثبتی می گذارد.

به کارگیری از مبلمان مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

برای داشتن دکوراسیون ایده آل در آشپزخانه های کوچک باید از مبلمانی استفاده نمایید که تاثیر کمتری را داشته باشد. در این فضا می توانید از جزیره های کوچکی که وجود دارد به همراه صندلی هایی که دارای پایه های باریک هستند استفاده کنید. میزهای باریک به همراه چهار پایه هایی که طرح ساده ای دارند می توانند موجب به وجود آمدن یک فضای خوب و بزرگ شوند. استفاده از مبلمانی که حجم زیادی دارند باعث می شود فضای آشپزخانه شما کوچک تر دیده شود و از نظر بصری جلوه خوبی در محیط نخواهد داشت.

به کار گیری قفسه هایی که به شکل توکار هستند

در آشپزخانه های کوچ خود از قفسه ها و کابینت هایی که به صورت همسطح با دیوار هستند استفاده نمائید. به کارگیری کابینت های برگ و کابینت هایی که حالت تزئینی دارد می تواند موجب تقسیم آشپزخانه به چند قسمت کوچک بوده و هزینه های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشند. تقسیم آشپزخانه به چند قسمت در مورد آشپزخانه هایی که کوچک هستند یکی از خطاهای بزرگ در طراحی دکوراسیون به شمار می رود.

دکوراسیون

دکوراسیون

ترکیب آَشپزخانه با دیگر قسمت های دکوراسیون خانه

می توانید آشپزخانه خود را با قسمت های دیگری که در دکوراسیون خانه وجود دارد مانند اتاق غذاخوری یا نشیمن ترکیب کرده و یک فضای بزرگ را از لحاظ بصری به وجود بیاورید. البته باید توجه داشته باشید که هیچ مانعی در ادغام این دو فضا وجود نداشته باشد تا بتوانید فضای بزرگتری را به نمایش در بیاورید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید در بزرگ نشان دادن آشپزخانه از آن استفاده کنید به کارگیری از قفسه های معلق یا طاقچه های دیوار کوب است که موجب می شود ظاهر آشپزخانه شما گسترده تر دیده شود.

به کارگیری از خطوط عمودی در طراحی آشپزخانه های کوچک

برای اینکه بتوانید آشپزخانه های کوچک را بزرگتر از معمول نشان دهید بهتر است از طرح های عمودی در آن ها استفاده کنید تا چشم ها را به سمت سقف بکشاند. این کار باعث می شود یک خطای دید ایجاد شود و فضای آشپزخانه بزرگ تر دیده شود.

امتناع از قرار دادن وسایل زیاد بر روی کانتر اشپزخانه

برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه خود سعی کنید نظم را در کار خود داشته باشید و هرگز وسایل زیادی را بر روی کانتر قرار ندهید. تجمع بیش از اندازه وسایل بر روی کانتر موجب می شود این فضا شلوغ دیده شود. اگر قرار است وسایل و دکوری زیادی بر روی کانتر بگذارید بهتر است از این کار صرف نظر کرده و تعداد کمی وسیله مهم و ضروری را در این قسمت جای دهید به این ترتیب آشپزخانه تان را از یک فضای شلوغ دور خواهید کرد و نظم را در آن حاکم می کنید.

به کارگیری از نور طبیعی در آشپزخانه

داشتن نور کافی در آشپزخانه یکی از موارد مهمی است که موجب می شود فضای آشپزخانه شما بزرگ تر دیده شود. اگر از رنگ تیره یا روشن در رنگ آمیزی آشپزخانه خود استفاده کرده باشید در صورت نبود نور کافی چندان دیده نخواهد شد اما اگر نور کافی در این فضا وجود داشته باشد تاثیر شگفت انگیزی در بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه خواهد داشت. بهتر است منبع نور موجود در آشپزخانه نور طبیعی باشد اما در صورت نبود نور طبیعی می توانید از لامپ ها و منابع نوری مصنوعی به اندازه کافی در این فضا استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *