#


نکات اصولی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

کاغذ دیواری
18 نوامبر 2017 بدون نظر 3721 بازدید

نکات اصولی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

نکات اصولی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

یکی از بهترین مواردی که در تزئین دیوار کاربرد دارد کاغذ دیواری می باشد. از کاغذ دیواری به عنوان کامل کننده طراحی داخلی منازل استفاده می شود که می تواند مهر تائیدی بر دکوراسیئن زیبای خانه شما باشد. اتاق پذیرایی در واقع یکی از مهم ترین و رسمی ترین قسمت هایی است که در هر خانه ای وجود دارد و باید به شکلی دکوراسیون شود که بتواند به خانه شما در حضور افراد بیگانه شخصیت والایی ببخشد و جذابیت خانه شما را بیش از پیش نشان دهد.

برای اینکه بتوانید به شکلی زیبا دکوراسیون خانه خود را به وسیله کاغذ دیواری مورد تائید قرار دهید باید اصول و مواردی را رعایت کنید که بسیار مهم بوده و هرگز نباید از آن ها به سادگی گذشت؛ چرا که این اصول می تواند چهره خانه شم را به طور کلی تغییر داده و نمایی تازه از آن را نشان دهد و شخصیت آن را افزایش دهد.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در کنار مبلمان ساده

از آنجایی که دکوراسیون پذیرایی حالت رسمی دارد باید به گونه ای طراحی شود که شخصیت و وقار خود را به بهترین شکل نشان دهد. اگر مبلمانی که در پذیرایی خود استفاده کرده اید پارچه ساده ای دارد و طرحی در آن به کار نرفته است در مورد کاغذ دیواری مناسب باید به سراغ مدل هایی بروید که طرح مناسبی داشته و می تواند به زیباترین شکل با سبک دکوراسیون به کار رفته در پذیرایی خانه شما تناسب ایجاد کند. انتخاب این سبک از کاغذ دیواری باعث می شود فضای پذیرایی شما جلوه بیشتری داشته باشد و بتواند حالت رسمی خود را به بهترین وجه نشان دهد.

به کار بردن ترکیب رنگی مناسب

برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید باید به رنگ وسایلی که در پذیرایی خانه تان به کار رفته دقت داشته باشید. برای داشتن یک دکوراسیون تاثیر گذار باید ترکیب رنگی مناسبی را انتخاب کرد. اگر کاغذ دیواری با رنگ وسایل و مبلمان موجود در پذیرایی ترکیب رنگی هماهنگی نداشته باشد این مساله می تواند موجب ایجاد هرج و مرج در این قسمت از خانه شود. می توانید از تنالیته های رنگی مشابه و یا رنگ هایی که مکمل یکدیگر هستند در طراحی دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید و جلوه ای زیبا و دلنشین به این فضا بدهید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

به کارگیری از کاغذ دیواری های کلاسیک برای پذیرایی

برای اینکه بتوانید از کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید باید با دقت بیشتری عمل نمائید. در مورد وسایلی که ساده بوده و نقش و نگاری در آن ها به کار نرفته بهتر است از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید. کاغذ دیواری هایی که درای طرح های اسلیمی و سنتی هستند بهترین مورد برای استفاده در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی به شمار می روند.

البته در مورد این نوع از سبک هم باید دقت داشته باشید که فضا را بیش از اندازه شلوغ جلوه ندهید تا بتوانید دکوراسیون مناسبی را داشته باشید. سعی کنید طرح ها و نقش و نگارهای شلوغی که هیچ گونه هماهنگی با یکدیگر ندارند را در کنار هم استفاده نکنید تا بتوانید طرح متناسبی در دکوراسیون پذیرایی خانه خود به وجود آورده و از شلوغی محیط جلوگیری به عمل بیاورید. اگر از طرح های شلوغ در کنار یکدیگر استفاده کنید موجب می شوید فضای خانه شما کوچک تر دیده شود.

ایجاد تنوع در کاغذ های دیواری

یکی از راه هایی که در زیباتر کردن پذیرایی می توان مورد استفاده قرار داد ایجاد تنوع در مورد کاغذ دیواری هایی است که برای این قسمت به کار می برید. می توانید در هنگام انتخاب کاغذ دیواری دو طرح متنوع را که مکمل یکدیگر هستند انتخاب کنید. با وجود تنوعی که این کاغذهای دیواری دارند اما تکمیل کننده یکدیگر هستند و می توانند در کنار هم طرح زیبایی را به وجود بیاورند. کاغذ دیواری هایی که دراری طرح زیاد و شلوغی هستند را در بخش هایی به کار بگیرید که وسایل کمی در آن قسمت ها قرار داده شده است اما در مورد قسمت هایی که اسباب زیادی دارند بهتر است از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید تا تناسب بیشتری داشته باشند.

استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار متنوع

ـ برخی از کاغذ دیواری ها هستند که دارای طرح راه راه به صورت عمودی هستند؛ به کار بردن این طرح از کاغذ دیواری در پذیرایی باعث می شود که دیوارهای خانه بلندتر از قبل به نظر بیاید. این نوع کاغذ دیواری در مرتفع نشان دادن سقف نیز بسیار تاثیر گذار هستند و می توانند طرح مدرنی را ایجاد کنند.

ـ به کار بردن کاغذ دیواری هایی که طرح های افقی دارند در عیت پهن نشان دادن دیوار باعث می شوند فضای خانه و پذیرایی شما وسیعتر دیده شوند و بزرگی این فضا بیشتر به چشم بیاید. البته به خاطر داشته باشید این مدل از کاغذ دیواری ها باعث می شوند که سقف خانه شما کوتاه تر به نظر برسد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

ـ اگر می خواهید در فضای خانه و یا پذیرایی خود انرژی زیادی را وارد کنید و فضایی پر از هیجان داشته باشید می توانید از کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط شکسته و هندسی هستند استفاده کنید.
ـ برای داشتن فضایی آرام بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که دارای طرح کوچ بوده و رنگ کمی دارند. کمرنگ بودن کاغذ دیواری باعث می شود فضای مورد استفاده آرامش خاصی را داشته باشد.

ـ برای داشتن فضایی گرم و صمیمی باید از کاغذ دیواری هایی که دارای رنگ های گرم هستند استفاده کنید. این کاغذ دیواری ها باعث می شوند رابطه حاکم میان افراد صمیمانه بوده و در میهمانی ها رابطه بهتری با یکدیگر داشته باشید.
ـ برای اینکه بتوانید در روزهای گرم احساس خنکی را در خانه خود داشته باشید می توانید از رنگ های سبز و آبی استفاده کنید. در بخش هایی از خانه که کمی کوچک هستند بهتر است کاغذ دیواری با رنگ روشن را انتخاب نمائید تا موجب کوچک تر دیده شدن فضا نشوند.

به کارگیری از سبک مدرن در دکوراسیون پذیرایی

اگر تمایل دارید دکوراسیونی مدرن برای پذیرایی خود داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی که به صورت تک رنگ هستند استفاده کنید. البته کاغذ دیواری هایی که طرح های ساده و منظمی دارند نیز گزینه مناسبی برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن می باشد. ایجاد فضای ساده در سبک مدرن یکی از اولین نکاتی است که باید مد نظر قرار بگیرد. یکی از هوشمندانه ترین انتخاب ها برای داشتن دکوراسیونی مدرن انتخاب کاغذ دیواری های ساده است چرا که پس از مدتی باعث دلزدگی و خستگی شما از دکوراسیون پذیرایی نخواهد شد و می تواند با اغلب چیدمان ها تناسب داشته باشد. استفاده از این طرح ها باعث می شود نتیجه بسیار خوب و مطلوبی به دست بیاید و این یکی از مهمترین اصول برای داشتن سبک مدرن می باشد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری متناسب با کفپوش

برای اینکه بتوانید به یک دکوراسیون ایده آل و زیبا دسترسی داشته باشید باید به تمام مواردی که در فضا موجود هستند دقت کرده و به تناسب آن ها کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب نمائید. برای داشتن دکوراسیونی مناسب باید علاوه بر دیوارها و مبلمان به کف پذیرایی نیز توجه داشته باشید و متناسب با آن یک کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب کاغذ دیواری با طرح سه بعدی

برای اینکه دکوراسیون پذیرایی خود را خاص و ویژه نشان دهید بهتر است از کاغذ دیواری های سه بعدی که نسل جدید این دیوارپوش ها بوده و موجب متفاوت دیده شدن پذیرایی می شود استفاده نمائید. این مدل از کاغذ دیواری ها تنوع بسیاری داشته و می توانید از بین طرح های متنوع آن ها همچون طبیعت، طرح های برجسته، اشکال فضایی و موارد دیگر طرح مناسبی را انتخاب کرده و حال و هوای پذیرایی خود را به طور کلی تغییر داده و یک طرح خاص و ویژه را در این فضا ایجاد کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *