#


با نور پردازی درست دید اتاق غذاخوری خود را بیشتر کنید

نورپردازی
20 سپتامبر 2017 بدون نظر 1043 بازدید

با نور پردازی درست دید اتاق غذاخوری خود را بیشتر کنید

با نور پردازی درست دید اتاق غذاخوری خود را بیشتر کنید

همیشه بین نور های طبیعی و مصنوعی ای که در یک خانه و اتاق وجود دارد تعامل مستقیم . همیشگی ای وجود دارد.
برای اینکه بتوانیم یک نور پردازی خوب داشته باشیم باید به مسائل مختلفی از جمله ابعاد آن و جزئیاتی که برای ساخت و معماری آن به کار رفته است و سایز پنجره ها و جهتی که اتاق یا خانه قرار گرفته است و کلی ویژگی دیگر را مد نظر قرار دهیم.
فراموش نکنید که باید تاثیری که نور آفتاب هم بر محل موردنظر دارد را در نظر بگیرید. اغلب افراد هیچ توجهی به این ویژگی نمی کنند و گاهی به اشتباه اتاق یا خانه خود را روشن می کنند.

نورپردازی

نورپردازی

معمولا اینگونه افراد بی توجه برای فضاهای عمومی خانه خود یک طرح ثابت و قدیمی را برای نورپردازی انتخاب می کنند. همان طور که می دانید اکثر مردم به اتاق نشیمن خود اهمیت بسیاری می دهند چرا که در آن جاهای مختلفی برای کارهای مختلف وجود دارد. به طور معمول اتاق نشیمن به وسیله لوستر هایی که تعبیه شده اند روشن می شود.
بعضی وقت ها هم چند چراغ دیگر مثل لامپ هایی که در سقف کار گذاشته شده اند و یا به شکل یک سری چراغ در کنار هم هستند به میان می آیند تا زمینه اتاق را روشن کنند.

در فضای اتاق غذاخوری می توان یک آباژوری که از سقف به سمت میز آمده به همراه یک شمعدان می تواند زیبایی خوبی به فضا بدهد.
تمام روش های سنتی می تواند زیبا به نظر برسد ولی در دنیای امروزه می توان پیش از چیدمان اتاق ومنزل و یا حتی هنگامی که نقشه ساختمان کشیده می شود مشخص کرد که با چه سیستم نوری ای می توان فضا را ایده آل و امروزی نور پردازی کرد.
اگر طراحی ای که برای نور پردازی یک فضا به صورت اصولی باشد به همان اندازه هم فضای اتاق کاربردی و جذاب خواهد بود.

نورپردازی

نورپردازی

چگونگی روشن تر نشان دادن فضای خانه

در حال حاضر افراد بیشتر وقت خود را در در اتاق هایی می گذرانند که بتوانند کارهای خودرا درآن به راحتی انجام دهند.این اتاق ها در اصل هال یا اتاق نشیمن نام دارند و باید به گونه ای مناسب طراحی شوند تا بتوان کارهای مختلفی را بدون هیچ دغدغه ای درآن انجام داد.
نور پردازی صحیص باید به نحوی باشد که در اتاق نشیمن بتوان کارهای گوناگون را انجام داد.
نورپردازی ای که صحیح انجام شده باشد باید ویژگی های مثبت آن فضا را بیش از هر چیز دیگری نشان دهد.باید قسمتی از نور بر روی وسایل مهمی که در دکور خانه استفاده شده است بیفتد و با این کار دکوراسیون آن فضا را به طرز چشمگیری کامل کند.

نورپردازی

نورپردازی

شما همچون گذشته می توانید از شمعدان برای نور پردازی محیطی که میز غذاخوری در آن وجود دارد استفاده کنید چرا که شمعدان هم یک نور یکنواختی برای آن فضا تولید می کند و هم اینکه باعث می شود فضای اتاق غذاخوری رمانتیک و بایک سبک خاص دیده شود.
اگر می خواهید از چراغ هایی که به صورت آویزان از سقف هستند برای اتاق غذاخوری استفاده کنید باید به تناسبی که این چراغ ها با اندازه و شکل میز دارد توجه کنید.
فراموش نکنید که این چراغ های آویزان با دکوراسیون اتاق هم هماهنگی و تناسب کافی داشته باشد. اگر از چراغ هایی استفاده می کنید که دارای لامپ هستند باید آن را در ارتفاعی قرار دهیدکه نور متصاعد شده از آن به چشم افرادی که دورتادور میز نشسته اند آسیبی نزند.

نورپردازی

نورپردازی

قطری که چراغ ها باید داشته باشند نیز در نظر بگیریدکه بهترین آن این است که سی سانتی متر کمتر از قطری که میز دارد باشد.
برای اینکه نوری به اندازه اطراف را در بر گیرد باید به اندازه هر سی سانتی متری که ارتفاع سقف بیشتر باشد باید لامپ ها را در فاصله هفت و نیم سانتی متری نصب کنند تا نور به قدر کافی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *