#


نقش رنگ های تابستانی در زنده بودن فضای خانه

28 فوریه 2018 بدون نظر 1473 بازدید

نقش رنگ های تابستانی در زنده بودن فضای خانه

استفاده از رنگ های تابستانی در ایجاد سرزندگی در خانه

در صورتی که می خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و تنوعی را در این فضا ایجاد کنید و آن را سرزنده و شاداب نشان دهید باید از رنگ های مختلف استفاده نمائید. نقاشی كردن  و استفاده از وسايل تزئينی رنگی برای منزل راهی بسیار سريع و اقتصادی برای زينت بخشيدن به خانه است که موجب می شود علاوه بر زیبایی و تنوع فضا شادتر نیز به نظر برسد. با انتخاب رنگ مناسب که مورد پسند شماست و به آن علاقه دارید و تمایل داريد در مدت طولانی در خانه شما قرار گرفته باشد می توانید احساس آرامش بیشتری در منزل داشته و از بودن در چنین فضایی احساس خوبی به دست بیاورید. در این قسمت قصد داریم چند رنگ تابستانی جذاب را که در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی دارد توضیح داده و آن ها را معرفی نمائیم تا با استفاده از آن ها بتوانید طرحی خاص و زیبا به دکوراسیون منزل خود بدهید و فضایی آرامش بخش و پر از رنگ های شاد را برای خود و خانواده تان به وجود بیاورید.

رنگ نارنجی ملایم

اين رنگ از رنگ انتخابی سال ۲۰۱۲ پانتون كمی ملايم‌ تر است، ولی همچنان نمای زيبايی دارد. در فضاهایی که از رنگ خنثی استفاده شده می توان از اين رنگ  نیز استفاده کرد. می توان در يكی از ديوارها رنگ نارنجی را به کار برد و فضایی احساسی و پر از حس آرامش را به وجود آورد.

در صورتی که مایل به استفاده از مصالح رنگی هستيد، مانند كاشی های بالای كابينت، برای ايجاد تعادل رنگی از رنگ‌های موجود در ديوار در قسمت‌های ديگر فضا نيز استفاده كنيد.

در صورتی که تمایل به داشتن ديوار اتاق روشن و سفيد دارید، از رنگ‌ نارنجی در وسايل تزئينی يا مبلمان آن فضا استفاده نمائید تا بتوانید به طرح مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ديوارهای  نارنجی در يك اتاق خواب كه نياز به فضايی آرام دارد بيش از حد روشن است، اما می توان از رنگ نارنجی در مبلمان قسمت‌ های ديگر استفاده كرد و فضایی جذاب و آرامش بخش را به وجود آورد.

اگر تصميم دارید كه ديوارهای اتاق خواب را  رنگ نارنجی بزنید بهتر است از نارنجی های روشن‌ تر استفاده کرده و فضایی مدرن و خلاقانه را به وجود بیاورید. این کار موجب می شود از بودن در این فضا نهایت لذن را ببرید و بتوانید با قرار گرفتن در این فضا احساس خوبی داشته باشید.

رنگ های نارنجی پیشنهادی:

اگر به رنگ‌های نارنجی ملايم علاقه داريد اين رنگ هماهنگی فوق ‌العاده خوبی با كف‌ پوش‌ هایی که از جنس چوب درخت بلوط سفيد هستند خواهند داشت و می تواند دکوراسیونی خلاق و جذاب را برای شما به وجود بیاورد که از بودن و دیدن هر روزه آن لذت برده و دچار دلزدگی نشوید.

قرمز خشخاشی

رنگ چشم‌ گير باعث می شود تا يك بنای  معماری به خوبی بدرخشد و به چشم هر بیننده ای بيايد.  رنگ قرمز خشخاشی باعث می شود توجه را به خود جلب می كند و كنتراست زيبايی با فضای سبز پشت ساختمان ايجاد نماید.

رنگ قرمز خشخاشی  رنگی شاد است  كه در بهارسال  ۲۰۱۳ بسيار مد بود و در اغلب دکوراسیون های منازل می شد این رنگ را مشاهده کرد.

زمانی که صحبت استفاده از رنگ می رسد فضاهای بيرونی خانه را نیز در نظر داشته باشید. ديوارهای نارنجی- قرمز در خانه مدرن سيمانی بسيار زيبا به نظر خواهد آمد و موجب می شود تا فضای خانه شما زیبایی خاصی را داشته باشد.

اگر به رنگ نارنجی- قرمز علاقه داريد و نمی خواهيد كل يك ديوار را به اين رنگ درآوريد از آن در يكي از اجزای  جذاب خانه استفاده کرده و فضایی پر از احساس ارامش را برای خود ایجاد کنید.

رنگ های قرمز پیشنهادی

زمانی که از رنگ‌ های قرمز در كنار كف ‌پوش‌های چوبی قرمز که از جنس چوب درخت بلوط است استفاده نمائید در واقع جلوه خاص و زيبايی را به فضای مورد نظر خود خواهید داد.

زرد ليمويی

رنگ زرد رنگی پرانرژی و شلوغ می باشد. بهتر است از اين رنگ به مقدار كم  و يا از نوع خنثی آن استفاده نمایید.

زمانی که از يك رنگ زرد پرانرژی استفاده می كنيد سعي كنيد از آن به مقدار كم در اتاق بهره ببريد تا بتواند در ایجاد فضایی ایده آل به شما کمک کند و موجب دلزدگی بیش از اندازه نشود.

 رنگ زرد تيره‌ تر و ملايم ‌تر است، به همین خاطر به آن كمی رنگ قهوه‌ای اضافه شده است.  برای ايجاد يك تركيب رنگی جذاب‌ تر از آن در كنار رنگ ‌های خاكستری تيره و قهوه‌ ای  متمايل به زرد استفاده كنيد و به این ترتیب فضایی خاص و پر از هیجان و در عین حال آرامش بخش را به وجود بیاورید.

رنگ زرد ليمويی در تخت‌ خواب  و تمشكی در صندلي می تواند دکوراسیونی خاص را برای شما به وجود بیاورد. چرا که رنگ‌ های برجسته  با احتياط  بسیاری به كار می روند و در مورد ديوارها و كف ‌پوش می توانید از رنگ های خنثي استفاده کنید، اين دو رنگ در کنار یکدیگر فضایی زیبا را به وجود می آورند اما هیچ کدام از این دو رنگ بر فضا تسلط ندارند.

 صورتی روشن

رنگ صورتی روشن در کنار ديوارهايی که به رنگ تمشكی است مس تواند فضايی راحت، گرم، و زيبا را برای شما به وجود بیاورد؛ فضايی که كاملا  برای روزهای زمستانی مناسب می باشد و می تواند موجب ایجاد احساس آرامش در افراد گردد.

اتاق‌ خواب‌های  صورتی فقط  برای دختربچه‌ ها نيستند. از اين نوع رنگ ‌ها مي ‌توان در هر فضايی استفاده كرده و محیطی شاد و پر از احساسات لطیف و شاد را ایجاد کرد. این رنگ کاربردهای بسیار زیادی می تواند داشته باشد و با ایجاد حس آرامش خود قادر است فضایی هیجان انگیز را بسازد.

رنگ های صورتی پیشنهادی

با استفاده از رنگ‌ های صورتی می توان فضايی جذاب را ایجاد كرد كه در آن استرس و نگرانی كاهش  یافته و فرد احساس خوبی نسبت به فضای موجود به دست خواهد آورد. از اين رنگ‌ ها در كنار مواد و مصالح تيره، همچون كاشی های چينی به رنگ خاكستری تيره نیز استفاده می شود که موجب می شود فضایی زیبا و در عین حال کاربردی به وجود بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *