#


مواردی که باید درمورد دکوراسیون خانه بدانید

دکوراسیون خانه
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1615 بازدید

مواردی که باید درمورد دکوراسیون خانه بدانید

مواردی که باید درمورد دکوراسیون خانه بدانید

شاید تا کنون سعی کرده اید که دکور یک میز قهوه ای را عوض کنید و یا اینکه بعضی از وسایل جانبی را به اتاق تان بیافزایید اما هر دفعه یک موردی درست در نمی آمد. شاید شما در خانه خود از با ارزش ترین وسایل استفاده کنید اما اگر آن را جای مناسب و درست قرار ندهید و یا با هم تناسبی نداشته باشند طراحی تان هیچوت صحیح و موثر نخواهد بود.

تنها نکته ای که در درست بودن دکوراسیون به آن نیاز دارید ریاضیات پایه می باشد. فقط لازم است یک کسر ساده را به یادتان بماند. این قانون در همه موارد مانند: تقسیم پرده ها، پوشش شومینه، حجم مبلمان در یک اتاق، کاغذ دیواری،و یا حتی وسایلی که بر روی میز قهوه وجود دارد.

موقع نصب پرده باید توجه داشته باشید که فاصله لبه های پنجره تا دیوار باید یک سوم پنجره باشد. جای قرار گیری آیینه یا وسایل دکوری که بالای تخت خواب یا مبل باید به گونه ای باشد که حداقل دو سوم پهنای مبل یا تخت خواب باشد.

اکثر اشخاص برای خانه های خود مبلمان بسیار بزرگ و قالیچه های خیلی کوچک خریداری می کنند. در صورتی که مبلمان باید دو سوم از فضای داخلی خانه را پر کند و بقیه را برای محل رفت و آمد قرار بدهید.

اگر یک میز آرایشی بزرگی را داخل یک اتاق کوچک بگذارید چندان بد به نظر نمی رسد، البته این را در نظر داشته باشید که باید رنگ تیره ای را برای دیوارها و لوازم گران قیمتی که در اطراف آن قرار می دهید انتخاب کنید.

آویختن یک لوستر کوچک در یک اتاق بزرگ یک کار بسیار اشتباه است. با دو برابر کردن عرض اتاق می توانید قطر آن را به دست آورید. اندازه اتاق هرچقدر بود باید طبق آن لوستر را انتخاب کرد.

برای استفاده از گلدان شما باید گلدانی را انتخاب کنید که ارتفاع آن یک سوم ارتفاع فضای اتاق باشد.

اگر قصد دارید که حاشیه های کاغذ دیواری را بچسبانید اندازه ارتفاع دیوار را تقسیم بر سه کنید و حاشیه را در فاصله دو سوم از پایین بر روی دیوار بچسبانید.

دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه

برای هماهنگی دکوراسیون از قانون دو سوم استفاده کنید:

1- اگر در منزل تان یک وسیله قدیمی و نفیسی دارید وقتی که می خواهید وسایل را بچینید طوری انجام دهید که آن وسیله مورد دید و توجه قررا بگیرد.

2- سعی کنید از سرامیک های بزرگ برای پوشیدن کف زمین یک منزل کوچک استفاده نکنید. همان طور که می دانید سرامیک های کوچک هم برای فضای بزرگ گزینه مناسبی نیست. در اصل اندازه محیط با ابعاد سرامیک رابطه مستقیمی دارد.

3- سعی کنید از گل های طبیعی و بودار د راتاق خواب خود و فرزندان تان استفاده نکنید. زیرا استراحت شما چند ساعت طول می کشد و اگر گلی معطری داخل اتاقا باشد و شما تنفس کنید باعث می شود که دچار حساسیت شوید.

4- قبل از اینکه اشکال معماری در قالب سقف های کاذب،گچ بری ها، آرگ، دیوارکوب ها و غیره ایجاد شود باید به تاثیرش در فضای مورد نظر توجه کرد. به طور مثال باید گفت وقتی که در یک فضایی که ارتفاع سقفش کم است از سقف کاذب بزرگ و مدل دار استفاده می کنید نه تنها باعث زیبایی آن نمی شود بلکه سقف آن اتاق کوچکتر از آن چیزی که هست به نظر می رسد.

5- پرده هایی که از نظر طرح و رنگ با فضا هماهنگی ندارد خریداری نکنید.

6- استفاده از رنگ های تند برای محیطی که افراد در آن مکان برای انجام کار وقت زیادی را می گذارند از نظر دکوراسیونی و روحی روانی مناسب نیست.

7- برا نورپردازی منزل و همچنین امن بودن بیشتر راه پله ها سعی کنید از نورپردازی مناسب در آن جا به کار ببرید. اگر در بالا و پایین هر پله یک لامپ نصب شود کافی می باشد.

8- برای پوشاندن کف آشپزخانه از کف پوش های پلاستیکی مانند لینولئوم و مکالئوم به کار نبرید زیرا وقتی آب به آن برخورد کند کنده می شود.

برخی از خانم ها تصور می کنند که برای تغییر دکوراسیون به هزینه های زیادی نیاز است ولی این فکر کاملا اشتباه است. روش های زیادی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها خانه تان شیک و دلنشین کنید. فقط به مقداری ذوق و سلیقه نیاز دارید و وسائلی که از نظرمان دور ریختنی هستند می توانید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برای اینکه اتاق نشیمنی دلنشین و زیبا داشته باشید مبل های تان را در نزدیک به هم بچینید. برای پرده اتاق یا رو مبلی از پارچه هایی استفاده کنید که ندوخته و بلند باشند. برای نورپردازی اتاق تان به جای لوسترهای بزرگ از چند تا لامپ هالوژن و یا شمع به کار ببرید. شما می توانید تعدادی شمع مختلف را جمع آوری کنید و از آن در کنار پنجره و یا روی میز و اپن آشپزخانه استفاده کنید. از پارچه های ساده و غیر قابل استفاده می توانید به کمک ربان و یا پارچه های رنگی یک پرده زیبا برای آشپزخانه تان درست کنید. اگر می خواهید مبلمان منزلتان را عوض کنید سعی کنید رنگ های تیره را انتخاب نکنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *