#


منزل خود را به سبک ژاپنی دکوراسیون کنید

دکوراسیون ژاپنی
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 2341 بازدید

منزل خود را به سبک ژاپنی دکوراسیون کنید

منزل خود را به سبک ژاپنی دکوراسیون کنید

زمانی که این مطلب را می خوانید ممکن است با خود فکر کنید مگر دکوراسیون ژاپنی چه ویژگی ای دارد که بخواهیم خانه خود را به این سبک چیدمان کنیم. بهتر است تا انتها با ما باشید.

ژاپنی ها در طراحی منازل خود از ساده ترین چیزها استفاده می کنند واگر به خانه های آن ها دقت کرده باشید خواهید دید که رنگ ها از اهمیت بسیاری در دکوراسیون ژاپنی ها برخوردارهستند. ژاپنی ها معملا برای به وجود آوردن یک زمینه ساده رنگ های خنثی و طبیعی را انتخاب می کنند.

طراحان ژاپنی در طراحی های خود رعایت نظم هندسی را فراموش نمی کنند و رنگ های طبیعی را استفاده می کنند. به کار بردن رنگ طبیعی باعث می شود خانه شما سادگی و زیبایی خود را داشته و یک طرح شرقی جذاب و مدرن با خود داشته باشد.

شما در رنگی که در طراحی شرقی مورد استفاده قرار گرفته است می توانید به خوبی خلوص رنگ را احساس کنید. طراحی شرقی درست متضاد یک طراحی غربی است. شما در رنگ هایی که طراحان غربی استفاده کرده اند می بینید که چند رنگ را با هم ترکیب نموده و یک رنگ جدید ابداع کرده اند ولی در رنگی که طراحان شرقی استفاده می کنند این طور نیست و آن ها از رنگ های تک و اصلی استفاده می کنند ویک دکوراسیون زیبای شرقی برای شما به ارمغان می آورند.

دکوراسیون ژاپنی

دکوراسیون ژاپنی

در بسیاری از کشورها طراحان از رنگ مشکی هیچ استفاده ای نمی کنند چرا که اصلا رنگ مشکی را جزئی از رنگ ها به شمار نمی آورند ولی در طراحی شرقی این رنگ به عنوان یکی از رنگ های مهم به حساب می رود.
زمانی که یک دکوراتور از رنگ مشکی در طراحی اتاق های شرقی استفاده می کند با این کار معنا و مفهوم را به مخاطب می رساند و زمانی که از یک رنگ سفید در کنار رنگ مشکی استفاده می شود تازه مشخص می شود مشکی نیز یکی از رنگ های مهم است و در طراحی های مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

بافت در دکوراسیون ژاپنی

زمانی که می خواهیم از بافت استفاده شده در کار های ژاپنی صحبت کنیم در ابتدای امر چوب سدر وو کاغذ برنج و گلدوزی کیمونوی آن به خاطر ما می رسد. ژاپنیان دارای فرهنگی هستند که برقراری تعادل میان تضادها را در تمام بخش های زندگی یادآور می باشد.
ایجاد تعادل در طراحی های داخلی ژاپنی نیز دیده می شود به این صورت که دو چیز کاملا متفاوت در کنار یکدیگر قرار می گیرند ولی به گونه ای این قرار گیری اتفاق می افتد که میان آن دو تعادل ایجاد گرددو به توازن برسند.

به عنوان مثال می توان به کفپوش های براقی که در زیر زیرانداز های ضخیم استفاده می کنند ویا به کار بردن سنگ سفید در کنار لبه گرانیتی سیاهی که برای وان به کار رفته است می تواند به خوبی تعادلی که میان این بافت های متضاد است را نشان دهد.

دکوراسیون ژاپنی

دکوراسیون ژاپنی

ظاهر دکوراسیون شرقی

اگر به طراحی هایی که در غرب صورت می گیرد توجه کنید خواهید دید که از یک نقطه کانونی مثل شومینه و یا یک تابلو استفاده کرده اند و سایر چیدمان با توجه به این نقطه صورت گرفته است درحالی که طراحان شرقی به دکوراسیون باغ و یا دیگر چیزهای اصلی توجه بیشتری نشان می دهند.

استفاده از مبلمان در طراحی ژاپنی

ژاپنی ها در انتخاب مبلمان منزل خود به سراغ مواردی می روند که بتوانند از هرکدام از آنها برای انجام چندین کار بهره بگیرند. برای مثال از تشک های ژاپنی به عنوان تکیه گاهی برای نشستن نیز استفاده می کنند وو از سینی هایی که مخصوص پذیرایی کردن است به عنوان سرویس غذاخوری نیز بهره می گیرند. این کار علاوه براینکه کارایی مبلمان را چند برابر می کند باعث می شود در هزینه های اقتصادی نیز صرفه جویی شود.

ژاپنی ها در بسیاری از طراحی های خود از چوب های طبیعی نیز استفاده می کنند و می توانید گونه های مختلفی از طراحی چوب را در جای جای خانه های ژاپنی مشاهده کنید. سه عامل مهم در تمام خانه های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از رنگ روشن، نور خورشید و چوب. این موارداز جمله موارد مهمی هستند که در طراحی خانه های ژاپنی به چشم میخورد حتی خانه هایی که ابعاد کوچکی دارند نیز از این سه عامل مهم استفاده می کنند.

برای طراحی خانه هایی که قدیمی ترند می توانید از طراحی مدرن ژاپنی استفاده کنید. ژاپنی ها در طراحی این موارد به سراغ برداشتن دیوار های اضافه می روند تا فضای داخلی خانه بزرگ و دلباز دیده شود. آن ها برای اتاق ها از هیچ دری استفاده نمی کنند و برای اینکه نور خوبی در خانه وجود داشته باشد دیوار اتاق ها را به صورت نیمه طراحی می کنند.

طراحان ژآپنی برای دیوار اصلی خانه از چوب استفاده می کنند تا به این که به شکل تراس داخلی دیده شده و نمای قشنگی به خانه می دهد. این دیوار کمک می کند تا فضای مجزایی برای خانه درست شود و بتوانید به راحتی تابلو و یا شلف های مورد علاقه خود را بر روی آن آویزان کنید.در آپارتمان هایی که فضا کم است و خانه مساحت زیادی ندارد برای به کارگیری سبک ژاپنی می توانید قسمت کمی را برای اتاق ها در نظر بگیرید و بیشترین فضا رابه پذیرایی اختصاص دهید. شما باید از تمام بخش های خانه بهترین استفاده را داشته باشید تاهم بتوانید دراین خانه جایی برای بازی داشته و در زمان میهمانی راحت باشید.

در خانه های کوچک می توانید در اتاق ها از تخت های تاشو استفاده کرده و برای بزرگ تر نشان دادن خانه در طول روز آن را جمع کنید. در خانه های کوچک می توانید از تخت هایی که فضای زیادی دارد برای میهمانان استفاده کنید. در مواقعی که مهمان درخانه نیست می توانید از این تخت ها برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

می توانید از طاقچه های متحرک استفاده کنید و در صورت نیاز جای وسایل را عوض کنید.با این کار ها شما می توانید در فضای داخلی جای بیشتری داشته و به راحتی از آن استفاده کنید. در خانه های کوچک می توانید برای سرویس های بهداشتی از رنگ سفید استفاده کنید تا فضای آن بزرگ تر از آنچه که هست دیده شود. سعی کنید خانه تان پنجره بیشتری داشته باشد چراکه این کار برای ورود نور بیشتر به خانه و روشنتر دیده شدن آن موثر خواهد بود.

دکوراسیون ژاپنی

دکوراسیون ژاپنی

ژاپنی ها لوازم بسیاری دارند که می توانید در طراحی خانه خود از آن استفاده کنید به عنوان مثال می توانید کیمونوهای ژآپنی را به عنوان یک رومیزی زیبا به کار ببرید ویا چند تا از آن ها را به صورتی زیبا بر بالای تخت خواب نصب کنید.
از بادبادک های ژاپنی که بسیار متنوع هستند نیز می توانید استفاده کرده و آنها را بر روی دیوار و پنجره نصب کنید و یا برای تزئین اتاق کودک مورد استفاده قرار دهید.

مطمئن باشید با استفاده از سبک ژاپنی در طراحی دکوراسیون منزل خود می توانید یک خانه مدرن و زیبا داشته باشید و نمایی متفاوت از خانه خود به سایرین نشان دهید. طراحی ژاپنی می تواند علاوه بر زیبایی ای که دارد در هزینه های اقتصادی نیز کمک کننده باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *