#


مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

25 دسامبر 2017 3 نظر 989 بازدید

مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

تمام افراد روز خود را در اتاق خواب آغاز می کنند و در این فضا نیز یک روز پر مشغله و شلوغ را به پایان می رسانند. به همین دلیل اتاق خواب یکی از مهمترین بخش های هر خانه ای به شمار می رود. بهترین کار این است که  این فضا را به یک فضای مناسب و ارامش بخش تبدیل کنید و برای رسیدن به این مهم می توانید از رنگ استفاده کنید.

چرا که رنگ ها یکی از عوامل مهم در دست یابی به یک فضای آرامش بخش می باشد و می تواند تاثیر فوق العاده ای در دکوراسیون اتاق خواب شما داشته باشد.اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد استفاده از رنگ را برای طراحی اتاق خود دارید بهتر است کمی دست نگه داشته و ببینید کدام رنگ می تواند تناسب بیشتری با دکوراسیون اتاق شما داشته باشد و موجب زیباتر دیده شدن اتاق می گردد.

ایجاد اتاق خوابی تاریک و بدون نور

افراد بسیاری هستند که تمایل دارند اتاق خوابی کاملا تاریک داشته باشند تا بتوانند راحت تر استراحت نمایند. اگر شما نیز جزو این قبیل افراد قرار دارید می توانید از رنگ هایی که تیرگی کاملی دارند و موجب تاریک تر دیده شدن اتاق خواب می شوند استفاده کرده و اتاقی تاریک به وجود بیاورید.

برای اینکه اتاق تاریک تان بیش از اندازه غم انگیز نباشد می توانید از پارچه های کتان که جنس طبیعی دارند و به رنگ صورتی نیز در بازار پیدا می شوند استفاده کرده و و از چهار پایه ای که به رنگ مرجانی است استفاده نمائید و موجب پدید آمدن تضادی لازم شوید. ایجاد این تضاد موجب می شود تا اتاق خواب شما در عین تاریک بودن مدرن و با طراوت دیده شود. این کار موجب می شود تا دکوراسیون تیره اتاق خواب زیباتر دیده شود و افراد از بودن در این فضا حس آرامش دریافت نمایند.

عدم تمرکز بر روی دیوارها

زمانی که قصد رنگ آمیزی اتاق خواب را دارید تنها به رنگی که بر روی دیوارها قرار می گیرد تمرکز نکنید؛ می توانید به جز دیوارها از رنگ مناسب برای چوب های پائین دیوار و یا کمد لباس ها حتی در مورد پرده کرکره ها می توانید رنگ های مناسبی را به کار بگیرید.

به عنوان مثال می توان از رنگ سفید استفاده کرد و دیگر وسایل را با رنگی شاد پوشش داد. البته می توان از دو تن رنگی که به عنوان مکمل برای یکدیگر می باشند استفاده کرد که یکی از آن ها بر روی دیوار به کار می رود و دیگری در خصوص وسایل چوبی که در اتاق وجود دارد استفاده می شود.

استفاده از رنگ آبی ملایم در دکوراسیون اتاق خواب

اگر در اتاق خواب شما منبع نور طبیعی وجود داشته باشد می توانید از رنگ آبی که ملایم است استفاده نمائید. به کار بردن رنگ آبی ملایم در اتاق خواب موجب می شود تا این اتاق به محلی آرامش بخش تبدیل شود و فرد با حضور در این فضا احساس خوبی را داشته باشد.

اگر قصد دارید رنگ قبلی اتاق خود را عوض کنید بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید که رنگ انتخابی جدید در طول روز که نور کم و زیاد می شود به چه شکل دیده خواهد شد. پس از این که تمام نکات منفی و مثبت را در نظر گرفتید می توانید اقدام به رنگ آمیزی اتاق کرده و رنگ جدیدی را که انتخاب کرده اید به کار بگیرید.

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب

برخی از افراد دارای روحیه لطیفی هستند و به همین دلیل تمایل دارند اتاق خواب لطیفی را داشته باشند. تمام افرادی که به داشتن اتاقی با طراوت علاقه دارند می توانند از رنگ سبز در طراحی این فضا استفاده نمایند. از آنجایی که سبز رنگی برگرفته از طبیعت است موجب ایجاد حس آرامش در افراد می شود. می توانید وسایل اتاق را ساده انتخاب کرده و پرده هایی که دارای طرح های ساده ای هستند را به کار بگیرید.

رنگ آمیزی یک دیوار

خانه های مدرن امروزی سقف بلندی ندارد و در پنجره های آن هیچ تزئیناتی به کار نرفته و طرح بسیار ساده ای دارند. در چنین خانه هایی نباید ریسک زیادی کرد و از رنگ خاکستری استفاده کرد چرا که یکی از رنگ هایی که ریسک زیادی برای استفاده از آن ها وجود دارد رنگ خاکستری می باشد.

البته اگر به استفاده از این رنگ در اتاق خواب علاقه دارید می توانید یکی از دیوارها را با این رنگ پوشانده و طراوتی خاص را به وجود بیاورید. می توانید تخت خواب خود را به رنگ دیوار انتخاب کرده و دیگر وسایلی که در اتاق وجود دارد موجب شده تا این فضا به شکل امروزی و مدرن ودر عین حال ساده دیده شود.

در نظر گرفتن نقطه کانونی در اتاق خواب

اغلب اتاق خواب ها دارای نقطه کانونی هستند و می توان دیگر وسایل موجود را با توجه به این نقطه کانونی چیدمان کرد. اگر در اتاق خواب تان شومینه قرار دارد می توانید آن را به عنوان یک نقطه کانونی به حساب آورده و دیگر وسایل را به تناسب آن بچینید. با این کار جذابیت دکوراسیون اتاق خواب شما کامل خواهد بود و می توانید طرحی جذاب و بینظیر را به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *