#


محوطه ای ایده آل و مدرن با استفاده از کف پوش های بتنی

27 فوریه 2018 بدون نظر 7691 بازدید

محوطه ای ایده آل و مدرن با استفاده از کف پوش های بتنی

طراحی مدرن و ایده آل محوطه بیرون خانه با کف پوش های بتنی

یکی از روش های اصولی برای اینکه حیاط شلوغ و پر گیاه ما تزیین شود این می باشد که به شکلی خلاقانه از المان های تزیینی و مصنوعی و غیر گیاهی همچون زیرسازی، دیوارکشی، نورپردازی و غیره استفاده شود. ایجاد پاسیو و مسیرهایی که از طرح های جدید برای سنگ فرش آن ها استفاده می شود نه تنها فضا را توصیف می کنند بلکه باعث به وجود آمدن کنتراست شده و موجب می شود گل ها و گیاهان طبیعی بیش از هر زمان دیگری به چشم بیایند.

در صورتی که ابزار و مصالح زیرسازی سنتی مثل آجر و سنگ حس ناخوشایندی را برای شما به وجود می آورد متخصصین حوزه دکوراسیون و معماری توصیه می کنند در طراحی محوطه بیرونی خانه از کف پوش های بتنی استفاده نمایید؛ علت این توصیه این می باشد که کف پوش های بتنی دارای قیمت مناسب تر نسبت به سنگو از نظر رنگ نسبت به آجرمتنوع تر می باشد و از نظر ماندگاری نسبت به آسفالت طول عمر بیشتری را دارا می باشد. کف پوش های بتنی جدا از کاربردشان از نظر زیبایی خیلی مدرن و جذاب به نظر می آید و به خاطر مدولار بودن از جهت نصب و تعمیر وباز سازی و تزیین خیلی آسان ترو ساده تر می باشند.

انواع کف پوش های بتنی

در خصوص کف پوش های بتنی می توان دو دسته کلی را نام برد

    بلوک پازلی

    دال بتنی تخت

نخستین بار بلوک های بتنی پازلی توسط هلندی ها پس از جنگ جهانی دوم اختراع شد. در آن زمان سفال و آجر که مصالح اصلی هلندی ها بود با نایاب شد و آن ها به وسیله بتن سنگ فرش این بلوک ها را به ساختند. بعدا این مدل بلوک ها در همه جای اروپا مورد استقبال قرار گرفت و علیرغم اینکه50 سال از نصب آن می گذشت همچنان سالم باقی ماندند. بلوک بتنی پازلی دارای نقطه ضعفی می باشد و آن هم این است که با وجود دارا بودن ضمانت برای طول عمر بالای آن ها دارای ظاهر طبیعی نمی باشند و بافتی که برای آن ها در نظر گرفته شده شباهت بسیاری به دانه های شیر برنج یخ زده دارد و قادر است در مورد هر سلیقه ای پاسخگوی مناسبی را داشته باشد و نظرات مختلف را به خود جلب کند.

کف پوش هایی که به نام دال بتنی تخت معرفی می شوند گزینه های بیشتری در زمینه زیبایی شناسی دارد که می تواند به مشتریان ارائه دهد. این مدل از کف پوش ها علیرغم ضخامت کمتری که در مقایسه با بلوک های بتنی پازلی دارند ولی به همان میزان در مقابل رفت و آمد افراد پیاده دوام بالایی داشته و بسیار مقاوم تر دیده می شوند. علاوه براین شکل طبیعی بهتری در مقایسه با دیگر کف پوش ها دارند وشباهت بسیار زیادی به سنگ طبیعی و آجر دارند و یکی دیگر از ویژگی های آن ها اینکه عملکرد بسیار زیادی نسبت به ظاهر ساده خود دارند و می توانند بهترین کارایی و کاربرد را داشته باشند.

متخصصینی که در حوزه کف پوش و سنگ فرش فعالیت دارند عنوان کرده اند که مواد اولیه کلیه تولیدات بتنی ماسه و شن و سیمان پرتلند و آب می باشد اما برای اینکه بدانید این قطعات بتنی از چه دوام و بافتی برخوردار هستند و تا چه زمانی دوام دارند و کارایی خود را حفظ خواهند کرد باید در نظر داشته باشید که ساخت آن ها چگونه بوده است و نحوه تولید آن ها به چه شکلی می باشد.

ویژگی های کف پوش های بتنی پازلی

در خصوص این کف پوش ها باید بگوئیم اندازه ای که در بین لبه بلوک ها قرار دارد به دلیل ایجاد مفاصل به یک شکل می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این مدل از کف پوش ها تولید شدن از بتن متراکم می باشد. یکی  دیگر از قابلیت های مهم کف پوش های بتنی پازلی ضخامت بالای آن ها می باشد که برای کاربری های مختلف همچون مسیرهای ماشین رو گزینه ایده آل به شمار می آیند.

کف پوش دال بتنی مسطح

ویژگی این کف پوش نداشتن فاصله انداز در لبه آن ها می باشد. و قالب گیری آن به وسیله بتن شل درست می شود تا از نظر ظاهرمانند سنگ و آجر طبیعی تر به نظر برسد. همچنین از نظر قطر این مدل کف پوش ها نازک می باشد و معمولا برای مسیر هایی که اتومبیل تردد می کند استفاده نمی شود و مناسب نیست.

محل مناسب جهت نصب کف پوش

پیاده رو ها و پاسیوها محل مناسبی برای نصب کف پوش ها می باشند معمولا کف پوش های بتنی پازلی جهت معابری که وسایل نقلیه تردد می کنند گزینه بهتری است و همچنین کف پوش های انتقال دهنده آب برای مکان هایی که در آنجا بارندگی بسیار دارد گزینه مناسب تری است.

شرایط نگهداری از کف پوش ها

آسان بودن شرایط نگهداری یکی از مزیت های کف پوش می باشد، چرا که شما با مصالح محکمی به نام بتن سرکار دارید که بسیار مقاوم است. تمام کاری که برای نگه داری این کف پوش ها باید انجام دهید این است که هر از گاهی سطح آن را جارو کنید وهرس کردن علف های هرزی که میان درز ها روییدند و اگر در تمیز کردن دقت بیش از اندازه دارید و می خواهید کف پوش ها همیشه مثل روز اول نو به نظر برسند می توانید لکه ها یا کپک های ایجاد شده روی کف پوش را با با مواد مخصوص تمیز کنید. در منطقه هایی که برف زیاد می بارد از ضد یخ غیر کلوئیدی استفاده نمایید.

مزیت های سنگفرش  بتنی

نصب آسان

به دلیل داشتن سطح پایینی صاف و یکدست و داشتن سایزبندی مشابه و همچنین داشتن اشکال جفت شونده در مقایسه با سنگ نصب سریع تری را دارا است.

ضد لغزش بودن

بلوک های بتنی در مقایسه با بتن درجا ریخته شده انقباض بهتری دارد خصوصا در جایی که با شیب راهه مواجه می شویم.

انعطاف پذیربودن

 بر خلاف بتن درجا ریخته شده و آسفالت هر بلوک بتنی می تواند جداگانه حرکت داده شود. آسفالت و بتن درجا ریخته شده به دلیل یخ زدگی و رشد ریشه گیاهان دچار ترک می شوند اما این اتفاق در بلوک بتنی نمی افتد. تعمیر کف پوش بتنی بسیار آسان است به این صورت که بلوک آسیب دیده را بلند کنید، تعویض کنید.

مقاوم بودن در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی

کف پوش های بتنی قابلیت این را دارند که در برابر یخ زد گی مقاومت داشته باشند بدون اینکه ترک خورده و یا شکسته شوند. لازم است که در کارخانه سازنده کف پوش در هنگام تولید از کمترین استاندارد های لازم برای تغییرات آب و هوا استفاده شود.

نقاط ضعف کف پوش های بتنی

تغییر رنگ

پوششی که برای سطح بلوک به کار رفته و به عنوان نشان دهنده ساختار کلی آن می باشد به تدریج دچار تغییر رنگ شده و شکل آن تغییر پیدا می کند. کف پوش هایی که دارای سطح صاف و صیقلی هستند از یک لایه محافظ نیز برخوردار هستند که این مساله موجب گران تر شدن آنها می گردد.

لکه ها

کف پوش های بتنی به راحتی لکه ها را جذب می کنند که برای بر طرف کردن  آن نیاز به ماده  لکه زدا یا شستن به وسیله شلنگ آب فشار قوی و یا در نهایت جایگزینی بلوک بتنی می باشد. درزگیرهای بتونه ای نیز گزینه مناسبی برای پوشاندن لکه ها می باشد ولی باید این کار را هرچند سال یک بار انجام داد.

تکرارشوندگی

این عامل  موجب می شود که بلوک های بتنی حالت مصنوعی و بی روح داشته باشند. برای زیبایی کارواجرای هر چه بهتر پروژه نیاز به یک نصاب حرفه ای دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *