#


قواعد اصولی که رعایت آن ها در بازسازی داخلی اهمیت بالایی دارد

31 دسامبر 2017 2 نظر 1341 بازدید

قواعد اصولی که رعایت آن ها در بازسازی داخلی اهمیت بالایی دارد

قواعد اصولی که رعایت آن ها در بازسازی داخلی اهمیت بالایی دارد

امروزه یکی از محبوب ترین مسائلی که در طراحی داخلی منزل به کار برده می شود بازسازی داخلی می باشد. در واقع خانواده ای که اقدام به بازسازی خانه می کند می تواند تجربه ای بهتر از زندگی در یک مکان جدید را به دست بیاورد در حالی که برای دست یابی به این تجربه نیازی به صرف هزینه های بالا ندارد و با کمترین هزینه می تواند خانه ای زیبا و چشم نواز برای خود ایجاد کند.

بازسازی هر خانه ای می تواند شامل تغییر طرح داخلی، ایجاد تغییرات مثبت در فضای آشپزخانه، تغییر کابینت ها و ایجاد سقف کاذب و کلی مورد دیگر می باشد که موجب می شود طرحی جدید و زیبا را برای خانه خود ایجاد کنید. زمانی که اقدام به بازسازی خانه خود می کنید کلیه سیستم های گرمایشی و سرمایشی به همراه لوله کشی های انجام شده و موارد دیگر ار تحت بررسی مجدد قرار می دهید.

داشتن هدف روشن و تصمیمی جدی برای تغییر پوشش دیوارها

برای اینکه دکوراسیون داخلی جدید و کاربردی داشته باشید باید به دیوار ها نیز توجه کافی داشته باشید. برای تغییر پوشش دیوارها گزینه های بسیاری در پیش روی شما قرار دارد و می توانید بنا بر سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای داشتن دیواری متفاوت و زیبا می توانید از تایل های آلومینیومی، پنل های دکوراتیو که به صورت سه بعدی هستند، پوسترهای سه بعدی و یا کاغذ دیواری و بسیاری موارد دیگر را انتخاب کرده و در مورد دیوارهای خانه خود به کار بگیرید و پوششی جدید را ایجاد کنید. پیش از اینکه اقدام به تغییر پوشش دیوار کنید باید حتما نمونه ای از کارهای قبلی را که انجام شده است بررسی کنید و با در نظر گرفتن اصولی که در معماری داخلی وجود دارد اقدام به انتخاب گزینه مناسب برای دیوارهای خانه خود کنید.

انتخاب چیدمان مناسب و طراحی منزل

مهم نیست که برای بازسازی خانه خود چقدر هزینه کرده اید، هزینه های انجام شده زمانی زیبایی خود را نشان خواهد داد که هارمونی مناسبی با چیدمان و طراحی داخلی خانه شما داشته باشد. به همین دلیل زمانی که قصد بازسازی خانه خود را دارید باید ابتدا طراحی داخلی و چیدمانی که در دکوراسیون داخلی خانه خود دارید مورد توجه قرار دهید.

یکی دیگر از مواردی که بسیار اهمیت دارد داشتن طراحی خلاقانه است موجب می شود بازسازی زیبایی را داشته باشید. برای دست یابی به این بازسازی زیبا باید زمان کافی را داشته باشید تا بتوانید با صبر و حوصله کار خود را پیش برده و بهترین نتیجه را به دست بیاورید. در زمان انجام کارهای بازسازی باید طراحی های مختلف و سبک های متنوعی را که در فضای خانه خود می توانید داشته باشید را در نظر بگیرید تا طرحی فوق العاده و زیبا برای خانه خود ایجاد کنید.

استفاده از رنگ برای دیوارها و سقف خانه

اگر قرار است از رنگ در بازسازی خانه خود استفاده کنید باید ابتدا در نظر بگیرید که چه نوع طراحی و نقاشی می تواند پاسخگوی سلیقه و نظر شما باشد. در حال حاضر کارفرمایان بسیاری هستند که از رنگ سفید در بازسازی های خود استفاده می کنند تا بتوانند طرح های زیباتری را ایجاد کنند اما رنگ هایی همچون قرمز و سبز و آبی و رنگ های دیگر نیز می تواند طرح زیبایی را به وجود بیاورد.

علیرغم تمام این موارد انتخاب رنگ مناسب در بازسازی ساختمان مانند بسیاری از موارد دیگر کاملا سلیقه ای می باشد و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه و نظر خود رنگ مناسبی را انتخاب نماید.

ایجاد کف سازی نو در طراحی داخلی منزل

زمانی که مراحل گفته شده را به صورت اصولی و درست انجام دادید حال باید برای کف خانه خود نیز به دنبال مورد مناسبی باشید. هر کف پوشی مشتری های مخصوص به خود را دارد و هنگام کف سازی مناسب باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید.

کافی است تا انواع کف پوش هایی که برای خانه ها مناسب است را بررسی کرده و بهترین و مناسب ترین آن ها را برای خانه خود برگزینید. اگر انتخاب کف پوش مناسب برای شما کمی سخت است می توانید از متخصصانی که در این حوزه فعالیت دارند کمک گرفته و با راهنمایی های آن ها به سراغ انتخاب بهترین کفپوش برای خانه خود بروید.

بازسازی فضای آشپزخانه

معماران آشپزخانه را به عنوان قلب هر خانه ای می شناسند و خانم ها بیشترین وقت خود را در این فضا سپری می کنند و می توان با جرات گفت آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش هایی است که در دکوراسیون خانه از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند نقش تاثیر گذاری در زیبایی دکوراسیون هر خانه ای داشته باشد.

اغلب آشپزخانه های امروزی به صورت اپن هستند و بیشتر از قبل در معرض دید قرار دارند؛ هنگامی که به بازسازی آشپزخانه می اندیشید در واقع به فکر تعویض کابینت ها، تخریب آرک های قدیمی و تخریب دیوارها و حتی جابه جایی لوله کشی هایی که در این فضا وجود دارد و کلی از موارد دیگر هستید.

اگر تمایل دارید تغییراتی کلی در این فضای کاربردی ایجاد کنید باید بدانید هزینه بسیار زیادی برای شما در پی خواهد داشت ولی به جای این روش پر هزینه می توانید با متخصصین این حوزه مشورت نموده و راهکارهای ارزان تری را انتخاب نمائید تا بتوانید علاوه بر صرف هزینه پائین بهترین تغییر را در آشپزخانه به وجود بیاورید.

بازسازی حمام و سرویس های بهداشتی

در بازسازی فضای حمام و سرویس های بهداشتی نیز می توانید با نظر متخصصان بهترین تغییرات را به وجود بیاورید. اگر تمایلی به هزینه کردن زیاد نداشته باشید می توانید از حداقل امکانات برای ایجاد فضایی جدید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید وان موجود در حمام را جابه جا کنید باید هزینه های زیاد و خرابی هایی را که در پی دارد به خاطر داشته باشید.

افرادی که توان پرداخت هزینه های بالا برای بازسازی این فضا را ندارند می توانند وان موجود را کمی براق کرده و صیقل بدهند و در همان جای قبلی به کار بگیرند و به این ترتیب با کمترین هزینه نسبت به جابجایی سادگی و زیبایی خاصی را برای حمام و سرویس بهداشتی به ارمغان خواهند آورد. کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی در بازسازی در اولویت قرا ردارند و باید بیش از هر نکته دیگری به این دو مورد توجه داشت.

بازسازی در اتاق خواب

به طور معمول فردی که از اتاق خواب استفاد بیشتری دارد می تواند بهترین بازسازی را نسبت به آن داشته باشد. به عنوان مثال در اتاق خوابی که مخصوص دختر بچه است اغلب از رنگ های شاد و روشن گزینه ای انتخاب می شود. در خصوص کمد دیواری که در منازل قدیمی وجود داشت اگر دقت کرده باشید خواهید دید که مصالح به کار برده شده از سنگ و فلز است که موجب می شود دیوارها قطر زیادی داشته و فضای بیشتری از اتاق را به خود اختصاص دهند.

درحال حاضر کمد دیواری ها اغلب از جنس ام دی اف است که قطر دیوار آن ها کمتر بوده و از مقاومت بالاتری نسبت دیگر مصالح برخوردار هستند. بهتر است محل و ابعاد کمد دیواری را مشخص کنید و سپس با توجه به آن اقدام به ایجاد کمد دیواری دراتاق خواب نمائید تا به این ترتیب بهترین بازسازی را برای خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *