#


فرش ایرانی و جلوه آن در دکوراسیون ایرانی

فرش ایرانی
29 اکتبر 2017 بدون نظر 4699 بازدید

فرش ایرانی و جلوه آن در دکوراسیون ایرانی

فرش ایرانی و جلوه آن در دکوراسیون ایرانی

از گذشته های دور تا کنون فرش ایرانی یکی ا زلوازم ضروری در دکوراسیون خانه های ایرانی به شمار رفته است. البته نا گفته نماند که این قبیل از فرش ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان دارای محبوبیت هستند و افراد بیشماری هستند که در دکوراسیون امروزی خانه های خود نیز از فرش های ایرانی استفاده می کنند. اگر به چیدمان خانه های ایرانی نیز دقت نمائید خواهی دید که همیشه فرش یکی از ملزوماتی بوده که مورد استفاده قرار گرفته است. خرید فرش ایرانی دارای اصول و قواعدی خاص است که اگر به طور صحیح رعایت شود موجب می شود دکوراسیون بی نظیری در منزل خود داشته باشید.

مشخصات انواع قالی ها

کارشناسانس که در کینه قالی و فرش تخصص دارند آن ها را به دو دسته قالی های دستبافت و قالی های ماشینی طبقه بندی کرده اند. در خصوص قالی های دست بافت باید بگوئیم که جنس نخ آن ها از ابریش مو پشم می باشد اما قالی هایی که به وسیله ماشین بافته می شوند دارای نخ هایی با جنس پلی پروپلین و نایلون می باشند. یکی از عواملی که باعث می شود قالی های ماشینی بر روی سرامیک و کاشی خوب قرار نگیرند و سریع لیز بخورند جنس نخ به کار رفته در تولید آن ها می باشد.

فرش ایرانی

فرش ایرانی

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود قالی های دست بافت بیشتر مورد قبول افراد واقع شوند این است که قالی های ماشینی ممکن است برای افراد خانواده ایجاد حساسیت نمایند و سریع موها و کثیفی ها را به خود جذب می کنند که این عامل باعث می شود فرش شما همواره کثیف به نظر برسد.

قالی های دست بافت به خاطر پشم و ابببریشمی که در بافت آن ها بببه کار رفته مشکلاتی به این شکل را به وجود نمی آورند و به خاطر داشتن الیاف نرم باعث می شوند شما هیچگاه در ناحیه کمر خود احساس درد و ناراحتی نداشته باشید. این دسته از قالی ها قابلیت این را دارند که در هوای گرم تابستان موجب از بین رفتن گرما و در زمسات سرما را از بین ببرند و شما در زیر پای خود احساس سرما نداشته باشید.

در سال های اخیر قالی های مدرنی وارد بازار شده اند که متراژ آن ها کمتر از نه متر می باشد. این دسته از قالی های دارای اشکال گوناگونی همچون مربع ، گرد و یا مستطیلی هستند که اغلب پرزهای بلندی برای آن ها در نظر گرفته شده است. کارشناسان فعال در حوزه فرش برای افرادی که دارای حساسیت و آسم هستند توصیه های ویژه ای دارند و یکی از این توصیه های جدی این است که از این دسته از فرش ها استفاده نکنند چرا که پرزهای بلند آن ها باعث می شود آلودگی ها در بین این پرزها جای گرفته و موجب مریضی و تحریک آلرژی شما شود. پس توصیه کارشناسان به این افراد این است که در اتاق های خود از این دسته از قالی ها استفاده نکنید.

فرش ایرانی

فرش ایرانی

مناطق فرش بافی برتر در ایران

در مناطق مختلفی از ایران فرش ها و قالی های جذابی که دارای کیفیت بالایی نیز است بافته می شود که البته هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارا می باشد. اگر تمایل دارید فرش را در قسمتی از خانه که رفت و آمد بسیاری در آن وجود دارد پهن کنید بهتر است به سراغ فرش هایی که مقاومت بالایی دارند بروید؛ فرش هایی که در بخش های بختیار و بیجار بافته می شوند برای این گزینه بهترین انتخاب هستند چرا که مقاومت فرش های بافته شده در این مناطق بسیار بالا می باشد.

اگر دوست دارید فرشی که در خانه خود استفاده می کنید از لحاظ زیبایی و ظرافت در دیدرس باشد می توانید به سراغ فرش هایی که بافته شهر های قم و تبریز هستند بروید. این دسته از فرش ها هم زیبایی تجملاتی بسیاری دارند و هم اینکه دارای بافت ریزی نیز می باشند. افراد بسیاری هستند که به فرش ها به عنوان یک کالای سودآور نگاه می کنند و برای روزهای مبادایی که نیازمند پول هستند قالی های ابریشمی و دستبافت را نگاه می دارند تا بتوانند در این مواقعاز آن ها استفاد کنند.

فرش ایرانی

فرش ایرانی

استفاده از فرش به عنوان یک کالای سرمایه ای

بسیاری از افراد هستند که به فرش های دست بافت به عنوا یک کالای تجاری و سرمایه گذاری می اندیشند. کارشناسان این حوزه نیز این اعتقاد را دارند که فرش ایرانی یک کالای سرمایه ای می باشد که در مواقع اضطراری می توان آن ها را فروخت و به پول نقد تبدیل کرد. اگر در هنگام خرید فرش بتوانید نوع مرغوب آن را پیدا کنید و در مورد منطقه ای که بافته شده و یا طرح و رنگی که در بافت آن استفاد شده اطلاعات کاملی داشته باشید و بدانید که این فرش ها دارای کیفیت بالایی هستند می توانید اطمینان داشته باشید که سرمایه خود را خوب جایی به کار انداخته اید.

انتخاب فرش های بورس

در هنگام خرید خود سعی کنید فرش هایی را که روی بورس هستند انتخاب کنید ، فرش هایی که در تبریز بافته می شوند طی سال های اخیر بیشتر مورد توجه خریداران قرار گرفته اند. اهمیتی که فرش های دست بافت تبریز دارند به خاطر تنوع بالایی است که در طرح و رنگ در آن ها به کار رفته است. این دسته از فرش ها علاوه بر خریداران داخلی مورد توجه خریداران خارجی نیز قرار گرفته اند و در کشورهای مختلفی زینت بخش خانه ها شده اند.

شناخت فرش مرغوب

در مورد تشخیص مرغوبیت یک فرش باید از کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بخواهید. با وجود اینکه شناخت مرغوبیت فرش و مواد به کار رفته در بافت آن ها در دانشگاه ها آموزش داده می شود ولی با این حال افراد بسیاری هستند که در طول سالیان درازی که در این زمینه فعالیت داشته اند توانسته اند به این تجارب ارزشمند دست پیدا کرده و در خصوص شناخت فرش های مرغوب یک کارشناس باتجربه باشند.

فرش ایرانی

فرش ایرانی

با توجه به این موارد می توانید در خرید فرش ایرانی آگاهانه عمل کرده و خانه خود را با این کالای ارزشمند به زیباترین شکل ممکن چیدمان کنید. این دسته از فرش ها به دلیل زیبایی ذاتی ای که دارند باعث جلوه گر شدن دکوراسیون خانه شما خواهند بود پس در خرید یک فرش خوب عوامل یاد شده را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *