#


طراحی مناسب دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ

دکوراسیون اتاق پذیرایی
15 ژوئن 2017 بدون نظر 3975 بازدید

طراحی مناسب دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ

طراحی مناسب دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ :

طراحی ایده آل برای دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ مستلزم رعایت نکات زیادی برای رسیدن به نتیجه ای مناسب با پذیرایی بزرگ شماست در ابتدا باید بدانید که اتاق پذیرایی با مساحت زیاد همانقدر که می تواند مجلل و با شکوه به نظر آید در صورت طراحی نا مناسب می تواند شما و میهمانانتان را کلافه نماید.

داشتن طرحی مناسب در ذهن:

در اولین گام برای داشتن یک طراحی موفق باید نیازهای خود از اتاق پذیرایی را بدانید آیا قصد دارید از میز غذاخوری نیز در اتاق پذیرایی استفاده کنید یا خیر و یا اینکه معمولا چه تعداد میهمان نیاز به پذیرایی و گذراندن لحظاتشان دراتاق پذیرایی به طور هم زمان دارند.

تعداد مبلمان و مسیر رفت و آمد ورودی ها و خروجی ها و تعداد پنجره ها نیز مواردیست که باید قبل از شروع با طراحی به آنها توجه کنید.

در گام بعد طرحی از آنچه که قرار است در اتاق پذیرایی بزرگ شما اجرا شود را در ذهن تجسم کنید.

اما قدم بعد انتخاب رنگ اصلی طراحی است در این انتخاب به نقش مبل ها و پرده و نیز فرش مورد استفاده در اتاق پذیرایی همانند انتخاب رنگ دیوارها و کف پوش اهمیت دهید.

اجرای صحیح طرح:

در گام بعد باید به اجرای طراحی در نظر گرفته پرداخت در این مرحله باید با ظرافت چیدمان لوازم را انجام داد و همواره به کانال های ارتباطی و در دسترس بودن تمام مناطق اتاق پذیرایی توجه کرد بهتر است درطراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ با تقسیم مناطق اتاق پذیرایی و تعیین مکان های مجزا اما مرتبط به یکدیگر از بزرگی اتاق پذیرایی نهایت استفاده را برد، باید چیدمان مبل ها به گونه ای صورت گیرد که دقیقا مشخص شود مکان همنشینی ها کجاست و نیز فاصله مبلمان از هم باید به گونه ای باشد که ارتباط میان آنها قطع نشود.

از دیگر موارد حائز اهمیت تعیین مکانی مناسب برای میز غذاخوری است که بهتر است در مکانی قرار داده شود که از مسیرهای رفت آمد دور باشد.

در اینجا نکاتی در مورد دکوراسیون پذیرایی بیان می کنیم:

مبلمان:

در پذیرایی بهتر است مبلمان حالت گرد داشته باشد.تا حد امکان از قرار دادن مبل های هم اندازه در کنار یکدیگر خود داری کنید . به بیان دیگر در قرار دادن مبل ها تنوع کافی ایجاد کرده و به طور مثال یک مبل بزرگ را در برابر یک مبل کوچک و متوسط قرار دهید .
پیشنهاد می دهیم از مبلمان های ال شکل برای تفکیک فضای پذیرایی استفاده کنید.
اگر علاقمند هستید تضاد رنگ را در دکوراسیون منزل خود به کارگیرید؛ یکی از راه حل ها استفاده از مبل های نیمکتی و یامبل تک در چیدمان مبلمان است.
کوسن مبل از جمله وسایلی است که با هزینه ای کم, تغییری بزرگ را در دکوراسیون داخلی به وجود می آید.

فرش و قالی:

در دکوراسیون خانه، به خصوص در خانه ما ایرانی ها حرف اول را می زند.فرش یا قالی را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست کم 45 تا 50 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

پرده:

در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند. پارچه پرده این محیط، معمولا از میان رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شود. این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد.

لوازم دکوری:

با استفاده از لوازم دکوری، سلیقه ی شخصی خود را در دکوراسیون داخلی به تصویر بکشید؛ استفاده از گلدان های دکوری، تابلوهای دیواری و…. می تواند به کمکتان بیاید.

هیچگاه در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ از تزئینات زیاد و چیدمان شلوغ استفاده نکنید زیرا هر یک از این دو می تواند دشمن اصلی زیبایی و مجلل بودن اتاق پذیرایی شما باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *